წითელ ზღვაზე შექმნილი პრობლემების გამო, იაპონიის ბაზარზე კივის ექსპორტი 20%-ით გაგვიძვირდა, - ამის შესახებ Business Insider Georgia-ს კომპანია „ნერგეტას“ დირექტორმა კოტე ვეკუამ განუცხადა.
მისი ინფორმაციით, ქართული კივის იაპონიის ბაზარზე გადატვირთვა ჯერ არ მომხდარა.
„7-მა კონტეინერმა გადალახა წითელი ზღვა ვიდრე სროლები დაიწყებოდა. მეორე ნაწილი 6 კონტეინერი საზღვაო კომპანიას აფრიკის გარშემო შემოვლითი მარშრუტით მიაქვს, რაც გადაზიდვებს კიდევ 15 დღით ახანგრძლივებს“, - ამბობს „ნერგეტას“ დირექტორი.
მისი თქმით, მარშრუტის ცვლილების გამო საზღვაო კომპანიამ, პროდუქტის გადაზიდვის საფასური გაზარდა. შესაძლოა, ტარიფი კიდევ გაიზარდოს. „1050 დოლარის დამატებით გადახდა მოგვიწევს თითო ორმოცტონიან კონტეინერზე. დაახლოებით 20% -ზე გაგვიძვირდა გადაზიდვის ტარიფი“.
მეწარმის ინფორმაციით, „ნერგეტას“ კივით დატვირთული 13 კონტეინერი კვლავ გზაშია. „რა მდგომარეობაში ჩავა იაპონიის ბაზარზე პროდუქტი, პროგნოზირება რთულია, რადგან მარშრუტმა გადაზიდვის ვადა 15 დღით გახანგრძლივდა“, - ამბობს კოტე ვეკუა.
როგორც კომპანიის წარმომადგენელი ამბობს, ექსპორტის გარდა, პრობლემები შეექმნება იმპორტს, რადგან საქართველოში ჩინეთიდან პროდუქცია ძირითადად საზღვაო გზით, წითელი ზღვის გავლით შემოდის.
იემენელი შიიტი „ჰუსიტები“ ისრაელ-ღაზის ომში პალესტინელებს უჭერენ მხარს და აცხადებენ, რომ თავს დაესხმებიან ყველა გემს, რომელიც ისრაელისკენ მიემართება.
ცნობილია, რომ წითელი ზღვა მსოფლიოში საწვავის და ტვირთების გადაზიდვებისთვის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი მარშრუტია.
იგივე თემაზე:
წითელ ზღვაში გემებზე თავდასხმების გამო, ქართული კივის ექსპორტი შეფერხდა - „ნერგეტა“
უახლესი