დამატებულია კალათაში მარაგში არ არი საკმარისი რაოდენობა დამატებულია სურვილების სიაში უკვე დამატებულია სურვილების სიაში
რა შემთხვევაში შეძლებს მომხმარებელი საბანკო სესხის ძველი გრაფიკით დაფარვას

რა შემთხვევაში შეძლებს მომხმარებელი საბანკო სესხის ძველი გრაფიკით დაფარვას

18-09-2023 12:00:29

რა შემთხვევაში შეუძლია საბანკო სესხის მომხმარებელს ძველ გრაფიკზე დაბრუნება, ამ საკითხზე პარლამენტის წევრის კითხვებს საქართველოს ეროვნულმა ბანკმა უპასუხა.  

როგორც სებ-ის მიერ დეპუტატის კითხვის პასუხად საკანონმდებლო ორგანოში გადაგზავნილ წერილშია აღნიშნული, თუ კომერციული ბანკების, მიკროსაფინანსო ორგანიზაციებისა და სესხის გამცემი სუბიექტების მიერ COVID-პანდემიის გამო ე.წ. „საშეღავათო პერიოდი“ გააქტიურდა მომხმარებელთა შესაბამისი თანხმობის ან სათანადო ინფორმირების გარეშე და, ამავდროულად, შემდგომში არ განხორციელებულა მათ სახელზე არსებული შესაბამისი ფულადი ვალდებულების რეფინანსირება/რესტრუქტურიზაცია, მომხმარებელს უფლება აქვს მოითხოვოს გადავადებამდე არსებულ პირობებზე, მათ შორის, გადახდის ძველ გრაფიკზე დაბრუნება, რისთვისაც უნდა დაფაროს გადავადებული თვეების შესაბამისი შენატანები. 

როგორც სებ-ში განმარტავენ, აღნიშნული უფლებით სარგებლობისთვის მომხმარებელმა უნდა მიმართოს შესაბამის, მომსახურე კომერციულ ბანკს, მიკროსაფინანსო ორგანიზაციასა და სესხის გამცემ სუბიექტს. 
აღსანიშნავია, რომ საქართველოს ეროვნული ბანკის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ამოცანა ფინანსური სექტორის მომხმარებელთა უფლებების დაცვაა. 

„სწორედ აღნიშნული მიზნით, სებ-ის ერთ-ერთ სტრუქტურულ ერთეულს წარმოადგენს მომხმარებელთა უფლებების დაცვის და ფინანსური განათლების დეპარტამენტი, რომლის ერთ-ერთი მიზანია ფინანსური სექტორისთვის ამ მიმართულებით არსებული სათანადო საკანონმდებლო მოთხოვნების აღსრულების მონიტორინგი და მომხმარებლებისაგან პრეტენზიების მიღება, განხილვა და შესაბამისი რეაგირება საქართველოში მოქმედი კანონმდებლობის შესაბამისად. ასევე, გაცნობებთ, რომ მომხმარებლების განცხადებების/მომართვების შემთხვევაში, სებ-ი მოქმედებს საქართველოს კანონმდებლობის, მათ შორის, „საქართველოს ეროვნული ბანკის შესახებ“ საქართველოს ორგანული კანონის ფარგლებში. 

ამასთან, ზემოაღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით, მიმდინარე წელს საქართველოს ეროვნულმა ბანკმა უკვე განიხილა ცხრაასზე მეტი მომხმარებლის განცხადება/მომართვა და მათ გაეგზავნათ სათანადო საპასუხო კორესპონდენციები/შეტყობინებები“, - აღნიშნულია სებ-ის წერილში.

ავტორი:

გიგი ნოზაძე
ავტორის ყველა სიახლე

უახლესი

მოსაზრება


მსგავსი სიახლეები