დამატებულია კალათაში მარაგში არ არი საკმარისი რაოდენობა დამატებულია სურვილების სიაში უკვე დამატებულია სურვილების სიაში
აზერბაიჯანი, რომელიც საქართველოში ნავთობპროდუქტების ერთ-ერთი იმპორტიორია, ივნისიდან EURO-5-ის ბენზინის წარმოებას იწყებს

აზერბაიჯანი, რომელიც საქართველოში ნავთობპროდუქტების ერთ-ერთი იმპორტიორია, ივნისიდან EURO-5-ის ბენზინის წარმოებას იწყებს

04-06-2024 15:40:00

ბაქოში, ჰეიდარ ალიევის სახელობის ნავთობგადამამუშავებელი ქარხანა (BRP) , რომელსაც „სოკარი“ ფლობს, ივნისიდან ევრო-5-ის გარემოსდაცვითი სტანდარტების შესაბამისად ბენზინის წარმოებას გეგმავს .

ამის შესახებ აზერბაიჯნული მედია „სოკარზე“ დაყრდნობით წერს. 

„2023 წლის მაისში ქარხანამ დაიწყო დიზელის საწვავის წარმოება ევრო-5 სტანდარტების მიხედვით, 2024 წლის ივნისში, BNPZ გეგმავს დაიწყოს საავტომობილო ბენზინის წარმოება ევრო-5 სტანდარტების მიხედვით“, - აღნიშნეს კომპანიაში;

„სოკარის“ ინფორმაციით, წელს გაზსადენზე რეკონსტრუქციისა და მოდერნიზაციის ფარგლებში ექსპლუატაციაში შევიდა იზომერიზაციისა და MTBE ბლოკი.

კომპანიამ ასევე განაცხადა, რომ ბოლო 70 წლის განმავლობაში ქარხანამ გადაამუშავა დაახლოებით 370 მილიონი ტონა ნავთობი.

შეგახსენებთ, რომ 2023 წელს BNPZ-ში 6,3 მილიონი ტონა ნავთობი გადამუშავდა, რის შედეგადაც 1,5 მილიონი ტონა საავტომობილო ბენზინი იწარმოებოდა.

ნავთობის გადამუშავების სიღრმე BNPP-ზე 2023 წელს იყო 98% (2022 წელს - 96.3%).

BNPZ ამჟამად ახორციელებს ფართომასშტაბიანი მოდერნიზაციისა და რეკონსტრუქციის პროექტს.

BNPP-ის სიმძლავრე ამჟამად შეადგენს 6,5 მლნ ტონას წელიწადში, მოდერნიზაციისა და რეკონსტრუქციის შედეგების მიხედვით, ქარხანა დაპროექტდება კასპიის რეგიონის ყველა სახის ნავთობის გადასამუშავებლად. პროექტის დასრულება 2027 წელს იგეგმება.

მოდერნიზაციის შემდეგ ქარხანა გამოიმუშავებს წელიწადში 2 მლნ ტონა საავტომობილო ბენზინს, დიზელის საწვავს - 2,9 მლნ ტონა, თვითმფრინავის საწვავს - 1 მლნ ტონას, ნავთობქიმიურ პროდუქტებს - 390 ათასი ტონა.

ცნობისათვის, 2024 წლის პირველი 4 თვის განმავლობაში საქართველოში ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 214.2 ათასი ტონა, ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა - 209.2 ათასი ტონა.

კატეგორიების მიხედვით, 2024 წლის იანვარ-აპრილის თვეების განმავლობაში ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა შემდეგი: A-91 რეგულარი ტიპის ბენზინი - 113.6 ათასი ტონა (53%);  A-95 პრემიუმი ტიპის ბენზინი - 95.8 ათასი ტონა (44.7%);  A-98 სუპერი ტიპის ბენზინი - 4.8 ათასი ტონა (2.2%);

მიმდინარე წლის იანვარ-აპრილის თვეების განმავლობაში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუსეთიდან - 231.6 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 54.7%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: ბულგარეთი - 56.7 ათასი ტონა - 13.4%;  რუმინეთი - 54.8 ათასი ტონა - 12.9%; აზერბაიჯანი - 36,5 ათასი ტონა - 8,6%; ბელორუსი - 17,5 ათასი ტონა - 4,1%; თურქმენეთი - 10,2 ათასი ტონა - 2,4%; კვიპროსი - 6,3 ათასი ტონა - 1,5%; საბერძნეთი - 5,5 ათასი ტონა - 1,3%; თურქეთი - 2 ათასი ტონა - 0,5% და სხვ.

ავტორი:

ნინო ნატროშვილი
ავტორის ყველა სიახლე

უახლესი

მოსაზრება


მსგავსი სიახლეები