დამატებულია კალათაში მარაგში არ არი საკმარისი რაოდენობა დამატებულია სურვილების სიაში უკვე დამატებულია სურვილების სიაში
შუა დერეფნის პროექტში მონაწილეობა ლიეტუვას დიდ შესაძლებლობებს გაუხსნის - ლიეტუვის ელჩი ყაზახეთში

შუა დერეფნის პროექტში მონაწილეობა ლიეტუვას დიდ შესაძლებლობებს გაუხსნის - ლიეტუვის ელჩი ყაზახეთში

06-10-2023 10:46:11

ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის (TITM, შუა დერეფანი) პროექტში მონაწილეობა ლიტვას დიდ შესაძლებლობებს გაუხსნის. ამის შესახებ Trend-ს ლიეტუვის ელჩმა ყაზახეთში ეგიდიუს ნავიკასმა განუცხადა.

„ტრანსკასპიური მარშრუტის განვითარება აუცილებელი და პერსპექტიული პროექტია ამჟამინდელ გეოპოლიტიკურ ვითარებაში, როდესაც უკრაინის ომმა შეაფერხა ტრადიციული მიწოდების ჯაჭვები აზიიდან ევროპაში“, - განაცხადა ლიეტუვის ელჩმა. 

ნავიკასის თქმით, ლიეტუვა მიესალმება ყაზახეთის გეგმებს სავაჭრო გზების დივერსიფიკაციის თაობაზე და აქტიურად მონაწილეობს ამ პროცესში.

შეგახსენებთ, რომ შუა დერეფანი აკავშირებს ჩინეთისა და ევროკავშირის ქვეყნების საკონტეინერო სარკინიგზო სატვირთო ქსელებს ცენტრალური აზიის, კავკასიის, თურქეთისა და აღმოსავლეთ ევროპის ქვეყნების გავლით.

მრავალმხრივი მულტიმოდალური სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურა აკავშირებს კასპიისა და შავი ზღვების საბორნე ტერმინალებს ჩინეთის, ყაზახეთის, აზერბაიჯანის, საქართველოს, თურქეთის, უკრაინის და პოლონეთის სარკინიგზო სისტემებთან.

შუა დერეფანი ხელს უწყობს ტვირთების გადაზიდვის ზრდას ჩინეთიდან თურქეთამდე, ასევე ევროპის ქვეყნებში და საპირისპირო მიმართულებით.

ამ დერეფნის გასწვრივ გამავალი ბლოკის მატარებელი საქონელს ჩინეთიდან ევროპაში აწვდის საშუალოდ 20-25 დღეში და ეს არის ამ სატრანსპორტო დერეფნის ერთ-ერთი მთავარი უპირატესობა.

ელჩმა აღნიშნა, რომ ლიეტუვა არის TRACECA-ს სამთავრობათაშორისო კომისიის ასოცირებული წევრი.

„2023 წლის ივნისში, ყაზახეთის ტრანსპორტის მუშაკთა კავშირმა „KAZLOGISTICS“ და ლიეტუვის მრეწვეელთა კონფედერაცია, ასევე სააქციო საზოგადოება „ლიტვის რკინიგზა“ და „კლაიპედას სახელმწიფო საზღვაო ნავსადგურის ორგანომ“ ხელი მოაწერეს თანამშრომლობის მემორანდუმს. ხელი შეუწყოს TMTM-ის ლოგისტიკური პოტენციალის განვითარებას. ჩვენ გვჯერა, რომ შუა დერეფნის პროექტში მონაწილეობა ლიეტუვას გაუხსნის დიდ შესაძლებლობებს, მათ შორის ტვირთების ტრანსპორტირების შესაძლებლობას აზიიდან ბალტიის და სკანდინავიის რეგიონებში“, - დასძინა ნავიკასმა.

ავტორი:

ნინო ნატროშვილი
ავტორის ყველა სიახლე

უახლესი

მოსაზრება


მსგავსი სიახლეები