დამატებულია კალათაში მარაგში არ არი საკმარისი რაოდენობა დამატებულია სურვილების სიაში უკვე დამატებულია სურვილების სიაში
საქართველო კიდევ ერთ სატრანსპორტო დერეფანში შევა - დეტალები

საქართველო კიდევ ერთ სატრანსპორტო დერეფანში შევა - დეტალები

25-07-2024 11:00:00

თურქმენეთმა დაადასტურა თავისი განზრახვა, ხელი მოაწეროს ხელშეკრულებას „კასპია ზღვა-შავი ზღვის“ საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის შექმნის შესახებ. ეს ინფორმაცია თურქმენეთის საგარეო საქმეთა მინისტრის მოადგილის აჰმედ გურბანოვის შეხვედრას მოჰყვა რუმინეთის ტრანსპორტისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს სახელმწიფო მდივანთან ადრიან გეორგე ფოგისთან. 

მხარეებმა დაადასტურეს თავიანთი განზრახვა მოემზადონ 2024 წელს ბუქარესტში ოთხმხრივი (თურქმენეთი-აზერბაიჯანი-საქართველო-რუმინეთი) სამთავრობათაშორისო შეთანხმების გასაფორმებლად საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის „კასპია-შავი ზღვა“ შექმნის შესახებ“, - ნათქვამია განცხადებაში.

მოლაპარაკებების დროს გურბანოვმა და ფოგიშმა განიხილეს ორმხრივად მომგებიანი თანამშრომლობის პერსპექტივები სატრანზიტო და სატრანსპორტო სფეროში, მათ შორის Global Gateway-ის ინიციატივის ფარგლებში.

„ეს მარშრუტი ეფუძნება პორტების შესაძლებლობებს (კონსტანცას პორტი) რუმინეთში, (ფოთის პორტი) საქართველოში, (ბაქოს პორტი) აზერბაიჯანში და (თურქმენბაშის პორტი) თურქმენეთში, ასევე პირდაპირ კავშირზე კონსტანტას პორტსა და მდინარე დუნას შორის, შემდეგ კი შიდა მდინარეებს შორის. არხები ევროპის კონტინენტზე, რომელიც ხსნის მისასვლელს ცენტრალურ და ჩრდილოეთ ევროპაში“, - აღნიშნა მანამდე რუმინეთის საგარეო საქმეთა მინისტრმა თეოდორ მელესკანუმ.

კერძოდ, რუმინეთის პორტი კონსტანცა შესაძლოა გახდეს ტვირთების გადაზიდვის პუნქტი ევროკავშირის ქვეყნებში კასპიის პორტ თურქმენბაშიდან, ასევე ყაზახეთიდან და უზბეკეთიდან.

მიწოდების ეს მარშრუტი გულისხმობს სპეციალური კონტეინერების გამოყენებას. ტვირთი გადის კასპიის ზღვაზე, მიეწოდება ბაქოს, შემდეგ კი სარკინიგზო გზით ჩადის საქართველოს პორტებში ბათუმის ან ფოთისკენ, საიდანაც შავი ზღვის გავლით რუმინეთში აღწევს.

ზოგადად, „ტრანსკასპიური მარშრუტი“ არის სატრანსპორტო დერეფანი, რომელიც იწყება სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიიდან და ჩინეთიდან, გადის ყაზახეთის, კასპიის ზღვის, აზერბაიჯანის, საქართველოსა და ევროპის ქვეყნების გავლით.

შეგახსენებთ, რომ 2023 წლის 27 ივნისიდან საქართველოსა და რუმინეთს შორის სატვირთო ბორნები რეგულარულად მოძრაობს. საუბარია ფოთი - კონსტანტას ბორანიზე. ამ საბორნე ხაზის მოქმედი კომპანიის, E60 Shipping Line-ის ინფორმაციით, ამ მარშრუტზე ტვირთის გადაზიდვაზე მოთხოვნა იზრდება და საბორნე გადასასვლელი ახლა სრული დატვირთვით მუშაობს.

აღსანიშნავია, რომ იგეგმებოდა 300 მილიარდი ევროს ოდენობის ინვესტიციების მობილიზება EU Global Gateway ინიციატივის განსახორციელებლად 2021 წლიდან 2027 წლამდე პერიოდში. მათ განიხილეს მაღალტექნოლოგიური, ეკოლოგიურად სუფთა და უსაფრთხო გლობალური კავშირების განვითარების სტრატეგია ისეთ სფეროებში, როგორიცაა დიგიტალიზაცია, ენერგეტიკა, ტრანსპორტი, ჯანდაცვა, განათლება და კვლევა.

მანამდე გავრცელდა ინფორმაცია თურქმენული გაზის აზერბაიჯანისა და საქართველოს გავლით თურქეთისთვის მიწოდების შესაძლო დაწყების შესახებ. ევროკავშირი ევროპასა და ცენტრალურ აზიას დამაკავშირებელ ტრანსკასპიურ სატრანსპორტო დერეფანში 10 მილიარდი ევროს ინვესტიციას გეგმავს.

ავტორი:

ნინო ნატროშვილი
ავტორის ყველა სიახლე

უახლესი

მოსაზრება


მსგავსი სიახლეები