დამატებულია კალათაში მარაგში არ არი საკმარისი რაოდენობა დამატებულია სურვილების სიაში უკვე დამატებულია სურვილების სიაში
იუნესკო სკოლებში სმარტფონების გლობალური აკრძალვისკენ მოუწოდებს

იუნესკო სკოლებში სმარტფონების გლობალური აკრძალვისკენ მოუწოდებს

26-07-2023 13:07:42

სმარტფონები სკოლებში უნდა აიკრძალოს კლასში არსებული პრობლემების გადასაჭრელად, სწავლის გასაუმჯობესებლად და ბავშვების კიბერბულინგისგან დასაცავად, - ნათქვამია იუნესკოს ანგარიშში.

გაეროს განათლების, სამეცნიერო და კულტურის სააგენტომ განაცხადა, რომ არსებობს მტკიცებულება, რომ მობილური ტელეფონების გადაჭარბებული გამოყენება იწვევს ცუდ აკადემიურ მოსწრებას და ეკრანის მიღმა გატარებული დიდი დრო უარყოფითად მოქმედებს ბავშვების ემოციურ სტაბილურობაზე, - იუწყება Guardian.

როგორც ანგარიშია ნათქვამი, სმარტფონების აკრძალვის მოწოდება ცხადყოფს, რომ ზოგადად ციფრული ტექნოლოგიები, მათ შორის ხელოვნური ინტელექტი, ყოველთვის უნდა ემორჩილებოდეს განათლების „ადამიანზე ორიენტირებულ ხედვას“ და არასოდეს ჩაანაცვლოს მასწავლებლებთან პირისპირ ინტერაქცია.

იუნესკომ გააფრთხილა პოლიტიკის შემქმნელები ციფრული ტექნოლოგიების დაუფიქრებელი გამოყენების შესახებ და ამტკიცებს, რომ მათი დადებითი გავლენა სწავლის შედეგებსა და ხარჯების ეფექტურობაზე შესაძლოა, გადაჭარბებული იყოს და ახალი ყოველთვის არ არის უკეთესი.

„ყველა ცვლილება არ წარმოადგენს პროგრესს. მხოლოდ იმიტომ, რომ რაღაც შეიძლება გაკეთდეს, არ ნიშნავს რომ ეს უნდა გაკეთდეს", - ნათქვამია დასკვნაში.

მეტი ლექციების ფონზე, განსაკუთრებით უნივერსიტეტებში, სააგენტომ მოუწოდა პოლიტიკის შემქმნელებს, არ უგულებელყოთ განათლების „სოციალური ასპექტი“, როდესაც სტუდენტები სწავლობენ თავიანთ მაგიდასთან. „მათ, ვინც უფრო დიდი ინდივიდუალიზაციისკენ მოუწოდებს, შესაძლოა, განათლების აზრი არ ჰქონდეს“, - ნათქვამია მოხსენებაში.

თუმცა, „მოსწავლეების მიერ ტექნოლოგიების გადაჭარბებულმა ან შეუსაბამო გამოყენებამ კლასში და სახლში, იქნება ეს სმარტფონები, ტაბლეტები თუ ლეპტოპები, შეიძლება გამოიწვიოს ყურადღების გადატანა, რასაც ხელისშემშლელი და საზიანო გავლენა აქვს სწავლაზე“, - ხაზგასმითაა ნათქვამი ანგარიშში. 

სააგენტოს ექსპერტებმა წარმოადგინეს ფართომასშტაბიანი საერთაშორისო კვლევების მონაცემები, რომლებიც მიუთითებდნენ „ნეგატიურ ურთიერთობაზე“ ციფრული ტექნოლოგიების გადაჭარბებულ გამოყენებასა და სტუდენტთა მიღწევებს შორის.

ავტორი:

ნინო ნატროშვილი
ავტორის ყველა სიახლე

უახლესი

მოსაზრება


მსგავსი სიახლეები