დამატებულია კალათაში მარაგში არ არი საკმარისი რაოდენობა დამატებულია სურვილების სიაში უკვე დამატებულია სურვილების სიაში
FMCG სექტორის შემოსავლები ₾21.0 მილიარდია - „ნიკორას", „ორი ნაბიჯის", „სპარისა" და „კარფურის" საბაზრო წილმა 55%-ს მიაღწია

FMCG სექტორის შემოსავლები ₾21.0 მილიარდია - „ნიკორას", „ორი ნაბიჯის", „სპარისა" და „კარფურის" საბაზრო წილმა 55%-ს მიაღწია

29-01-2024 17:00:00

გალტენ & თაგარტის პროგნოზით, FMCG სექტორი ( სწრაფადბრუნვადი სამომხმარებლო პროდუქცია) საშუალოდ 14.2%-ით გაიზარდა 2018-23 წლებში და გააგრძელებს 10.0%-იან ზრდას 2024-28 წლებში.

ერთი ოჯახის ყოველთვიური დანახარჯები FMCG პროდუქციაზე 1,450 ლარს შეადგენდა 2023 წელს, რაც ხარჯების 45.1%-ია. ტურისტების და მიგრანტების დანახარჯების 80%- ზე მეტი თბილისსა და ბათუმზე ნაწილდება.

FMCG სექტორი ძირითადად ადგილობრივი მოსახლეობის მოხმარების ხარჯზე იზრდება, თუმცა ტურიზმის აღდგენასა და მიგრანტების შემოდინებას მნიშვნელოვანი კონტრიბუცია ჰქონდა 2022 წელს (წლიური ზრდის 33.5%). ეს ეფექტი შესუსტდა მაღალი ბაზის გამო 2023 წელს.

FMCG ბაზრის ზომა

ბრენდული ქსელები საშუალოდ 28.1%-ით, ხოლო სხვა ფორმატები 8.8%-ით გაიზარდა 2018-23 წლებში. 

ბრენდული ქსელების წილი 21.7%-დან 38.6%-მდე გაიზარდა 2018-23 წლებში. ბრენდული ქსელების ბაზარი 18.4%-იან ზრდას გააგრძელებს 2023-28 წლებში გეოგრაფიული ექსპანსიისა და სტრატეგიული განვითარების ხარჯზე, რაც საბაზრო წილის 55.6%-მდე ზრდას გამოიწვევს.

რეგიონალური ექსპანსია

  • თბილისი FMCG ბაზრის შემოსავლების 47.7%-ს შეადგენს.

FMCG ბაზრის ზომა რეგიონების მიხედვით 2023 წელს, მლრდ ლარი (დღგ-ს ჩათვლით)

თბილისი - 10.0 ₾;

აჭარა - 2.1 ₾;

იმერეთი - 2.1 ₾;

ქვემო ქართლი - 1.6 ₾;

სამეგრელო - 1.3 ₾;

კახეთი - 1.2 ₾;

შიდა ქართლი - 0.9 ₾;

სამცხე-ჯავახეთი - 0.7 ₾;

მცხეთა-მთიანეთი - 0.6 ₾;

გურია - 0.4 ₾;

რაჭა-ლეჩხუმი - 0.2 ₾; 

საქართველოში, ბრენდული ქსელების ბაზარზე სულ 50 კომპანიაა, თუმცა დიდი ოთხეულის (ნიკორა, ორი ნაბიჯი, სპარი და კარფური) საბაზრო წილი 55%-ს აღწევს. ჯამურ ბაზართან შედარებით, თბილისი მეტად კონცენტრირებულია და TOP-4 კომპანიის წილი 63%-მდეა.

 

ავტორი:

ნინო ნატროშვილი
ავტორის ყველა სიახლე

უახლესი

მოსაზრება


მსგავსი სიახლეები