2023 წლის იანვარ-ივლისში ტვირთების გადაზიდვა ბაქოს საერთაშორისო საზღვაო სავაჭრო პორტით 14 პროცენტით გაიზარდა (500 000 ტონით) 3,6 მილიონი ტონიდან 4,1 მილიონ ტონამდე.
ამის შესახებ Trend-ს ბაქოს საერთაშორისო საზღვაო სავაჭრო პორტის სტრატეგიული დაგეგმვისა და განვითარების დეპარტამენტის ხელმძღვანელმა ხუდაიარ ჰასანლიმ განუცხადა.
მისი თქმით, ასევე გაიზარდა ბორბლიანი მანქანების გადაზიდვა (TIR) - 28 000-დან 29 000-მდე.
„მინდა აღვნიშნო, რომ ბორბლიანი მანქანების ბრუნვა თურქეთსა და ცენტრალურ აზიას შორის არის 120 000 TIR. ასე რომ, დღეს ამ ტექნიკის დაახლოებით 25 პროცენტი გადაზიდულია აზერბაიჯანის ტერიტორიაზე. ჩვენი მიზნია ეს მაჩვენებელი 50 პროცენტამდე მივიყვანოთ. მხოლოდ თურქეთსა და უზბეკეთს შორის ბორბლიანი მანქანების ბრუნვა 20 000 კონტეინერია. ამ ქვეყნებს შორის ბორბლიანი მანქანების გადაზიდვა ჩვენი ქვეყნის ტერიტორიით ძალიან მნიშვნელოვანია“, - განაცხადა ხუდაიარ ჰასანლიმ .
ჰასანლიმ აღნიშნა, რომ კონტეინერების გადაზიდვა 2023 წლის იანვარ-ივლისში 9,285 ათასი TEU-ით შემცირდა - 33,008 ათასი TEU კონტეინერიდან 23,723 ათასამდე.
„ეს კლება შეინიშნება ჩინეთში გადაზიდვის ღირებულების მნიშვნელოვანი შემცირების ფონზე, აღვნიშნავ, რომ ეს მოკლევადიანი ხასიათისაა და ამ წლის ბოლომდე, ზრდას ველოდებით. კონტეინერებში“, - თქვა ხუდაიარ ჰასანლიმ.
ბაქოს პორტის დეპარტამენტის უფროსის თქმით, 2023 წლის საანგარიშო პერიოდში კლება დაფიქსირდა ნაყარი ტვირთების ტერმინალშიც.
„იანვარ-ივლისში ნაყარი ტვირთების ტერმინალმა 588 ტონა გადაიტანა, მაშინ როცა გასული წლის ანალოგიურ პერიოდში ეს მაჩვენებელი 732 ტონა იყო. ისევე, როგორც კონტეინერების შემთხვევაში, მიმდინარე წლის ბოლომდე ველოდებით ნაყარი ტვირთის ზრდას. მართვა“, - განაცხადა ხუდაიარ ჰასანლიმ.
უახლესი
3 საათის წინ
როგორია მსუბუქი ავტომობილების რეექსპორტის სტატისტიკა