1-ელი ივლისიდან თურქეთი ბოსფორისა და დარდანელის გავლით გემების გადაადგილების საფასურს 8%-ზე მეტით გაზრდის, ამის შესახებ გაზეთი Aydınlık ქვეყნის ტრანსპორტისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს საზღვაო საქმეთა მთავარი დირექტორატის გადაწყვეტილებაზე დაყრდნობით წერს.
„ტრანსპორტისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს საზღვაო საქმეთა გენერალურმა დირექტორატმა გამოაცხადა ახალი დებულება თურქეთის სრუტეებში უწყვეტი გავლისთვის გადახდილი გადასახადებისა და მოსაკრებლების კოეფიციენტებში“, - წერს გაზეთი.
ანკარამ გასული წლის ოქტომბერში უკვე ხუთჯერ გაზარდა შავი ზღვის სრუტეში სავაჭრო გემების გავლის საფასური. თანხა გამოითვლება ოქროს ფრანკის საფუძველზე 1936 წელს მონტრეს კონვენციის ხელმოწერის შემდეგ, რომელიც არეგულირებს ნაოსნობას სრუტეებში.
მონტრეს კონვენციის მიხედვით, ოქროს ფრანკის საბაზისო ღირებულება გადასახადებისა და მოსაკრებლების თვალსაზრისით, გემებზე, რომლებიც კვეთენ სრუტეებს თურქეთის პორტებში გასვლის გარეშე, 1 ივლისიდან 8,3 პროცენტით 4,42 დოლარამდე გაიზრდება.
ამრიგად, სრუტეების გადაკვეთით მიღებული შემოსავალი, პილოტირებისა და ბუქსირების სერვისების გამოკლებით, სავარაუდოდ, წელიწადში 900 მილიონ დოლარს მიაღწევს.
გაზეთი აკონკრეტებს, რომ მონტრეს კონვენციის ხელმოწერის დროს ოქროს ფრანკი 0,8 დოლარს გაუტოლდა, გასული წლის ოქტომბერში ღირებულება 4,08 დოლარამდე გაიზარდა.
გარდა ამისა, გადაწყდა, რომ ოქროს ფრანკი ფიქსირებული აღარ იქნება და მას ტრანსპორტისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტრო ყოველი წლის 1 ივლისის მდგომარეობით განაახლებს“, - წერს გაზეთი.
მონტრეს კონვენცია ინარჩუნებს სავაჭრო გემების გადაადგილების თავისუფლებას სრუტეებში მშვიდობიან და ომის დროს, მაგრამ ადგენს ნავიგაციის სხვადასხვა რეჟიმს. ამავდროულად, დოკუმენტი ზღუდავს შავ ზღვაში არაშავი ქვეყნების სამხედრო გემების ყოფნას სამ კვირამდე.
საგანგებო სიტუაციებში თურქეთს შეუძლია აკრძალოს ან შეზღუდოს სამხედრო გემების გავლა ბოსფორისა და დარდანელის გავლით. მას ასევე აქვს უფლება შეაგროვოს გადასახადი შუქურებისთვის, ევაკუაციისა და სამედიცინო დახმარებისთვის სრუტეებში გამავალი გემებიდან.
უახლესი
1 საათის წინ
9 თვეში საქართველოს ეკონომიკა 9.8%-ით გაიზარდა