მთავარიბიზნესიეკონომიკატურიზმი
ფინანსებიჯანდაცვასპორტიყველა სიახლე
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნესმრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრებაპერსონალური ფინანსები
პოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსიშაინენერჯი
flag
AMD 7022.7
-0.0128
flag
AZN 1.6174
-0.0012
flag
CNY 37.678
0.0001
flag
EUR 3.1249
-0.0025
flag
GBP 3.6389
-0.0123
flag
KZT 52.57
0.0004
flag
TRY 0.0721
-0.0001
flag
USD 2.7503
-0.002

შუა დერეფანში ტვირთნაკადის გაზრდის კუთხით აუცილებელია ყველა რკინიგზამ, სანაოსნომ თუ ტერმინალმა თავისი სუსტი წერტილები გააძლიეროს - დავით ფერაძე

news image

შუა დერეფანში ტვირთნაკადის გაზრდის კუთხით აუცილებელია ყველა რკინიგზამ, სანაოსნომ თუ ტერმინალმა თავისი ვიწრო და სუსტი წერტილები გააძლიეროს, - აცხადებს საქართველოს რკინიგზის ხელმძღვანელი.

დავით ფერაძემ „იმედის დილაში“ რუბრიკა Business Insider Georgia-ში სტუმრობისას, შუა დერეფნის ფარგლებში რკინიგზის მოდერნიზაციის პროექტზეც ისაუბრა და განაცხადა, რომ გაფართოების პროექტი, რომელიც ამ დროისავის ინტენსიურად მიმდინარეობს წლის ბოლოსთვის დასრულდება.

„შუა დერეფნის ასოციაციის ფარგლებში ჩვენთან უღელტეხილზე, გეოგრაფიული მდებარეობიდან გამომდინარე, სუსტი წერტილი იყო უღელტეხილი. წლების ადრე საქართველოს რკინიგზამ დაიწყო პროექტი, რაც გულისხმობს ამ სუსტი, ვიწრო ყელის გაფართოებას. რაც ნიშნავს გამტარუნარიანობის გაზრდას. პროექტის ფარგლებში დაგეგმილია და ნაწილობრივ დასრულებულია, 42 კმ ახალი სარკინიგზო ხაზი, მათ შორის აშენდა 10 ხიდი, 6 სარკინიგზო გვირაბი. რაც ყველაზე მთავარია წლის ბოლოს ეს პროექტი დასრულდება და პროექტის ფარგლებში საქართველოს რკინიგზის გამტარუნარიანობა გაიზრდება თითქმის 2-ჯერ 27 მლნ ტონიდან 48 მლნ ტონამდე. მთავარია, რომ დაჩქარდება დრო, სამგზავრო მატარებლის მიმოსვლა შემცირდება ნახევარი საათით, შემცირდება ასევე უღელტეხილზე საოპერაციო ხარჯები და გაიზრდება უსაფრთხოების სტანდარტი“, - აღნიშნა დავით ფერაძემ.

საქართველოს რკინიგზის გენერალური დირექტორის თქმითვე, დადებითი ეფექტი შეეხება მგზავრებსაც, მაგრამ მთავარი ასპექტი მაინც სატვირთო გადაზიდვების გამტარუნარიანობის გაზრდაა, რაც შუა დერეფანში ამ ეტაპზე ყველაზე მოთხოვნადია. 

დავით ფერაძის თქმით, დღეს შუა დერეფნის ასოციაციაში ჩართულია არაერთი ქვეყანა, მათ შორის ყაზახეთი, აზერბაიჯანი, საქართველო, თურქეთი.

„დერეფანში ყველას აქვს თავისი ამოცანა, ხელმოწერილია დოკუმენტი, რომელიც გულისხმობს შუა დერეფნის განვითარების გეგმას. ამ ეტაპზე ჩვენი ამოცანა იყო ამ უღელტეხილის გამტარუნარიანობის გაზრდა.

ჩვენს დერეფანში ყველაზე სუსტი წერტილი იყო უღელტეხილი, რასაც ემატება სხვადასხვა პუნქტები მოძრავი შემადგენლობების განახლება, ელმავლების დამატება, 

რაც შეეხება დერეფნის საქმიანობას და ამ შეხვედრების შედეგებს, ჩვენი ამოცანა ჩინეთიდან წამოსული ტვირთი შავი ზღვის დანიშნულებით თუ თურქეთის დანიშნულებით მერე ევროპაზე მოხდეს აქ კიდევ უფრო მეტად გამჭოლი, ერთიანი ტარიფებით“, - აღნიშნავს საქართველოს რკინიგზის ხელმძვანელი.

news banner
ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











მოსაზრება

quote

ჩვენი ამოცანაა, ბიზნეს სექტორის ინტერესების წარმოდგენა

საჭიროა, ამ დადგენილებების მოდიფიცირება ისეთი გზით, რომ არ დაზიანდეს არც ბიზნესის და არც სახელმწიფოს ინტერესები.

author სოსო ფხაკაძე

სხვა სიახლეები

ბიზნეს სიახლეები
image

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა