მთავარიბიზნესიეკონომიკატურიზმი
ფინანსებიჯანდაცვასპორტიყველა სიახლე
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნესმრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრებაპერსონალური ფინანსები
პოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსიშაინენერჯი
flag
AMD 7022.7
-0.0128
flag
AZN 1.6174
-0.0012
flag
CNY 37.678
0.0001
flag
EUR 3.1249
-0.0025
flag
GBP 3.6389
-0.0123
flag
KZT 52.57
0.0004
flag
TRY 0.0721
-0.0001
flag
USD 2.7503
-0.002

საქალაქთაშორისო რეისებზე მგზავრების 70 % ე.წ. „მტაცებლებს“ გადაჰყავთ - „დიდუბის ავტოსადგური“

news image

„დიდუბის ავტოსადგურის“ დირექტორის ნესტორ მიქატაძე ავტოსადგურების რეფორმაზე დიდ იმედს ამყარებს. მისი თქმით, ავტოსადგურებზე პრობლემას ყველაზე მეტად ე.წ. „მტაცებლები“ ქმნიან, ამიტომ ელოდებიან ისეთ რეგულაციას, რომელიც მათ მუშაობის უფლებას აუკრძალავს.

როგორც მიქატაძე Business Insider Georgia- თან აცხადებს, მგზავრების გადამყვანი რეისების დაახლოებით 70%-ს ე.წ. „მტაცებლები“ ასრულებენ და მათთან კონკურენციის გაწევა ლიცენზირებული ავტოსადგურებისთვის დიდი პრობლემაა.

„წლებია, მთავრობისგან საკანონმდებლო დონეზე ველოდებით სიახლეს. კარგია, რომ ამჯერად ეს საკითხი არ გადაიწევს და გვექნება შესაძლებლობა, რომ მგზავრებს უფრო ხარისხიანად და და სრულყოფილად მოვემსახუროთ. დღეს, როცა სფერო არ რეგულირდება, ლიცენზირებულ ავტოსადგურებს არაერთი პრობლემის დაძლევა გვიწევს, რასაც რეალურად ვერ ვუმკლავდებით.

პირველ რიგში, ეს არის ავტოსადგურის შესახებ კანონში ისეთი ცვლილების შეტანა, რომელიც ე.წ. „მტაცებლებს“ მუშაობის უფლებას აუკრძალავს.

რეალურად დიდი უწესრიგობა და განუკითხაობაა ამ კუთხით, ავტოსადგურების მიმდებარე ტერიტორიიდან პირდაპირ ,,იტაცებენ“ მგზავრებს და ამის კონტროლი რეალურად წარმოუდგენელია. რეგიონებში მოძრავი მიკროავტობუსებიდან დაახლოებით 70% ე.წ. „მტაცებლევი“ არიან რომლებთან კონკურენციის გაწევა ფაქტობრივად შეუძლებელია. გარდა იმისა, რომ ეს მძღოლები ბიუჯეტში გადასახადს არ იხდიან, არც თვლიან თავს ვალდებულად ტექინსპექტირება გაიარონ. მგზავრების უსაფრთხოებაზე არ ზრუნავენ, სრული უკონტროლობაა სისტემაში“, - ამბობს ნესტორ მიქატაძე.

ცნობისთვის, ქვეყანაში საქალაქთაშორისო მგზავრთა გადაყვანის რეფორმის განხორციელება იგეგმება.

კანონპროექტის მიხედვით, რომლის განხილვასაც პარლამენტი საგაზაფხულო სესიაზე აპირებს, მოხდება ავტოსადგურების დიფერენცირება 3 კლასად, სანებართვო საქმიანობის სახეები კი შემდეგნაირად განისაზღვრება - საავტომობილო-სამგზავრო გადაყვანა და საერთაშორისო საავტომობილო-სატვირთო გადაზიდვა.

შეგახსენებთ, რომ აღნიშნული კანონპროექტი ჯერ კიდევ 2015 წელს იყო მომზადებული და პარლამენტში მისი შეტანაც იმავე წელს იგეგმებოდა, თუმცა გადაიდო. სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტოს ინფორმაციით, თბილისში ჯამში 24 საქალაქთაშორისო ავტოსადგურია. 

საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი ღარიბაშვილმა მთავრობის დღევანდელ სხდომაზე განაცხადა, რომ ავტოსადგურები უნდა იყოს თანამედროვე, ევროპული სტანდარტების შესაბამისი, ასევე მგზავრთა გადაყვანა უნდა იყოს კომფორტული და უსაფრთხო. 

news banner
ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











მოსაზრება

quote

ჩვენი ამოცანაა, ბიზნეს სექტორის ინტერესების წარმოდგენა

საჭიროა, ამ დადგენილებების მოდიფიცირება ისეთი გზით, რომ არ დაზიანდეს არც ბიზნესის და არც სახელმწიფოს ინტერესები.

author სოსო ფხაკაძე

სხვა სიახლეები

ბიზნეს სიახლეები
image

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა