მთავარიბიზნესიეკონომიკატურიზმი
ფინანსებიჯანდაცვასპორტიყველა სიახლე
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნესმრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრებაპერსონალური ფინანსები
პოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსიშაინენერჯი
flag
AMD 7022.7
-0.0128
flag
AZN 1.6174
-0.0012
flag
CNY 37.678
0.0001
flag
EUR 3.1249
-0.0025
flag
GBP 3.6389
-0.0123
flag
KZT 52.57
0.0004
flag
TRY 0.0721
-0.0001
flag
USD 2.7503
-0.002

რა კეთდება შუა დერეფანში ტვირთბრუნვის გასაზრდელად - ლევან დავითაშვილის პასუხი

news image

20 ნოემბერს, ბაქოში მიმდინარე გაეროს კლიმატის ცვლილებების 29-ე კონფერენციაზე შუა დერეფნის პროექტის პრეზენტაცია გაიმართება. როგორც „იმედის დილის“ეთერში რუბრიკა Business Insider Georgia-ში ჩართვისას საქართველოს პირველმა ვიცე-პრემიერმა, ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა ლევან დავითაშვილმა განაცხადა, შუა დერეფანთან დაკავშირებით არსებობს საგზაო რუკა, რომელიც 2 წლის წინ აქტაუში შეთანხმდა. აღსანიშნავია, რომ კონფერენციის ფარგლებში შავი ზღვის წყალქვეშა კაბელის პრეზენტაცია უკვე შედგა. 

„ეს ორი ძალიან მნიშვნელოვანი მიმართულებაა, რომელიც კონფერენციის ფარგლებში იყო და იქნება წარმოდგენილი. 20 ნოემბერს ჩანიშნულია შუა დერეფნის პრეზენტაცია, ხოლო შავი ზღვის კაბელის განვითარების შესახებ ჩვენ უკვე გვქონდა პრეზენტაცია. საერთაშორისო თანამეგობრობამ პროექტის განვითარების შესახებ ნახა და მოისმინე ინფორმაცია და ანგარიშები. ორივე პროექტი მიმდინარეობს ძალიან აქტიურად. იცით, რომ შუა დერეფანთან დაკავშირებით ჩვენს გაქვს საგზაო რუკა, რომელიც 2 წლის წინ შეთანხმდა აქტაუში, ყაზახეთში. ეს არის დეტალური გეგმა, თუ თითოეულმა ქვეყანამ რა უნდა გააკეთოს როგორც ინფრასტრუქტურული ისე ზოგადად მართვის გაუმჯობესების მიმართულებით, რათა ამ დერეფანმა არა თუ კონკურენტუნარიანობა შეინარჩუნოს, არამედ კიდევ უფრო გაიზარდოს. რა თქმა უნდა ბევრი მიმართულებით მიმდინარეობს მუშაობა, ეს უკავშირდება ზოგადად საჯარო ინფრასტრუქტურაში ინვესტიციებს, ეს უკავშირდება ასევე მართვის საკითხებს, ეს ასევე უკავშირდება მაღალ დონეზე კოორდინაციას ქვეყნების და ვფიქრობ, რომ მომავალში შუა დერეფნის როლი უფრო მიმზიდველი და კონკურენტუნარიანი იქნება. აქ საუბარია საპორტო ინფრასტრუქტურის გაუმჯობესებაზე, საქართველოში რკინიგზის მოდერნიზაციის ხანგრძლივ პროექტზე, რომელიც დასასრულს უახლოვდება, აღმოსავლეთ-დასავლეთის ჩქაროსნული მაგისტრალი, რომელიც 2024 წელს განსაკუთრებული პროგრესით ვითარდებოდა და მომავალ წელს ძირითადი მონაკვეთები უკვე დასრულდება. მათ შორის არის ერთი ფანჯრის პრინციპის დანერგვა. გაციფრულება ოპერაციების და ყველა ის საკითხი როგორც საქართველოში ისე შუა დერეფნის ყველა ქვეყანაში მიმდინარეობს. ეს ყველაფერი საშუალებას მისცემს მონაწილე ქვეყნებს, რომ მეტი ტვირთი მოვიზიდოთ და რა თქმა უნდა ეს ტვირთ მფლობელებისათვის  იქნება უფრო კომფორტული და კონკურენტუნარიანი გადაადგილების და გადატანის საშუალება“, - განაცხადა ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა.

 

 

news banner
ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











მოსაზრება

quote

ჩვენი ამოცანაა, ბიზნეს სექტორის ინტერესების წარმოდგენა

საჭიროა, ამ დადგენილებების მოდიფიცირება ისეთი გზით, რომ არ დაზიანდეს არც ბიზნესის და არც სახელმწიფოს ინტერესები.

author სოსო ფხაკაძე

სხვა სიახლეები

ბიზნეს სიახლეები
image

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა