მთავარიბიზნესიეკონომიკატურიზმი
ფინანსებიჯანდაცვასპორტიყველა სიახლე
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნესმრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრებაპერსონალური ფინანსები
პოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსიშაინენერჯი
flag
AMD 7022.7
-0.0128
flag
AZN 1.6174
-0.0012
flag
CNY 37.678
0.0001
flag
EUR 3.1249
-0.0025
flag
GBP 3.6389
-0.0123
flag
KZT 52.57
0.0004
flag
TRY 0.0721
-0.0001
flag
USD 2.7503
-0.002
flag
AMD 7022.7
-0.0128
flag
AZN 1.6174
-0.0012
flag
CNY 37.678
0.0001
flag
EUR 3.1249
-0.0025
flag
GBP 3.6389
-0.0123
flag
KZT 52.57
0.0004
flag
TRY 0.0721
-0.0001
flag
USD 2.7503
-0.002

ყირგიზეთის სატრანზიტო როლი იზრდება

news image

ჩინეთიდან ყირგიზეთისა და უზბეკეთის გავლით სარკინიგზო ხაზის გაშვება ცენტრალურ აზიაში ყირგიზეთის სატრანზიტო როლს გაზრდის. 

ამის შესახებ აზერბაიჯანულ Trend-ს ყირგიზეთის ეროვნული კომპანიის მთავარმა ინჟინერმა (ყირგიზეთის რკინიგზა) რომან სპასკიმ განუცხადა.

„ამჟამად ქვეყანაში სატრანსპორტო ქსელის განვითარების ერთ-ერთი მთავარი ამოცანაა სარკინიგზო კომუნიკაციების გზით ქვეყნის სამხრეთისა და ჩრდილოეთის გაერთიანება. მომავალში ეს მოხდება ამ რკინიგზის გაფართოებით (ბალიკჩი - კოჩკორი - კარა-). კეჩე) მაკმალის რაიონში, სადაც ჩინეთიდან ყირგიზეთის გავლით უზბეკეთში სარკინიგზო ხაზის მშენებლობა მიმდინარეობს, რაც ასევე გამოიწვევს რესპუბლიკის სატრანზიტო როლის ზრდას ცენტრალურ აზიაში“, - განაცხადა სპასკიმ. 

კერძოდ, სპასკიმ ხაზი გაუსვა ბალიკჩი-კოჩკორის სარკინიგზო ხაზის, როგორც ქვეყნისთვის მნიშვნელოვანი სატრანსპორტო და ეკონომიკური პროექტის, მნიშვნელობას.

მისი თქმით, ამ ხაზის გაშვება ხელს შეუწყობს საქონლის ტრანსპორტირების გაუმჯობესებას და წარმოადგენს ქვეყნის სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის საერთო განვითარების ნაწილს ყირგიზეთში ერთიანი სატრანსპორტო ქსელის ჩამოყალიბების მიზნით.

ბალიკჩი-კოჩკორ-ყარა-კეჩეს რკინიგზის მშენებლობა 2022 წელს დაიწყო, იმავე წელს დასრულდა რკინიგზის დაგეგმილი 5 კილომეტრის მშენებლობა. კომპანიის ინფორმაციით, 2023 წელს რკინიგზის კიდევ 15 კილომეტრის მშენებლობა იგეგმება.

მოსალოდნელია, რომ სარკინიგზო ტრანსპორტის განვითარება დადებითად აისახება ყირგიზეთის ეკონომიკის განვითარებაზე. ეს განსაკუთრებით ეხება ვაჭრობის, ბუნებრივი რესურსების მოპოვებისა და ტრანსპორტირების, ასევე სასოფლო-სამეურნეო და სამშენებლო მასალების ტრანსპორტირების სფეროს.

news banner
ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











მოსაზრება

quote

ჩვენი ამოცანაა, ბიზნეს სექტორის ინტერესების წარმოდგენა

საჭიროა, ამ დადგენილებების მოდიფიცირება ისეთი გზით, რომ არ დაზიანდეს არც ბიზნესის და არც სახელმწიფოს ინტერესები.

author სოსო ფხაკაძე

სხვა სიახლეები

ბიზნეს სიახლეები
image

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა