მთავარიბიზნესიეკონომიკატურიზმი
ფინანსებიჯანდაცვასპორტიყველა სიახლე
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნესმრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრებაპერსონალური ფინანსები
პოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსიშაინენერჯი
flag
AMD 7022.7
-0.0128
flag
AZN 1.6174
-0.0012
flag
CNY 37.678
0.0001
flag
EUR 3.1249
-0.0025
flag
GBP 3.6389
-0.0123
flag
KZT 52.57
0.0004
flag
TRY 0.0721
-0.0001
flag
USD 2.7503
-0.002

ავტოიმპორტიორები რუსთავის ავტობაზრობის ტარიფის შემცირებას ითხოვენ და კონკურენციის სააგენტოში საჩივრის შეტანას გეგმავენ - ასოციაცია

news image

ავტოიმპორტიორები რუსთავის ავტობაზრობას კონკურენციის ეროვნულ სააგენტოში უჩივიან. ავტოიმპორტიორთა ასოციაციის სახელით უწყებაში შეტანილი წერილის შემდეგ საჩივარი უშუალოდ იმ ავტოიმპორტიორებმა უნდა შეიტანონ, რომლებიც თავს დაზარალებულად მიიჩნევენ. ასეთი კი 242 ადამიანია, რომლებიც სააგენტოში შეტანილ წერილს ხელი აწერენ და ახლა საჩივრის მომზადებას აპირებენ.

მათი მთავარი მოთხოვნა რუსთავის ავტობაზრობის ტარიფის შემცირებაა.

ავტოიმპორტიორთა ასოციაციის დამფუძნებელი ალექსი ნონიაძე Business Insider Georgia -თან იმ პირობებზე საუბრობს, რაშიც სექტორს უწევთ საქმიანობა.

,,ავტოიმპორტიორები მძიმე ფინანსურ მდგომარეობაში იმყოფებიან, რადგან ბაზარი გაჯერებულია. ჯერ იყო პანდემიას, მერე სახელმწიფოს მხრიდან საგადასახადო კოდექსის ადმინისტრირების გამკაცრება, აზერბაიჯანის საზღვრის დაკეტვა და სხვა ფაქტორები, ასევე სანქციები, რამაც მთლიანობაში მძიმე ვითარება შექმნა. საუბარია ინდივიდუალურ მეწარმეებზე, სულ 242 ადამიანია.

ბაზრობის ადმინისტრაციას თხოვნით მივმართეთ, რათა ტარიფი შეემცირებინათ. უკვე კონკურენციის სააგენტოს უნდა მიმართონ საჩივრით. ასოციაციამ წერილით მიმართა უწყებას, მაგრამ მოკვლევა რომ დაიწყოს, საჩივარი უნდა შევიდეს უშუალოდ ავტოიმპორტიორების მიერ და არა ასოციაციის სახელით. მათ უნდა მიიღონ გადაწყვეტილება. ჩვენ მოგვმართეს დახმარების თხოვნით და რაც შეგვიძლია, ვაკეთებთ", - ამბობს ნონიაძე.

მისი თქმით, რეექსპორტზე გაზრდილი მოთხოვნის მიუხედავად, ავტოიმპორტიორების მოგების მარჟა მცირდება და მზარდი სავაჭრო მოცულობების ფონზე ერთეული ავტომობილების რაოდენობა მცირეა.

„ერთი შეხედვით, ვაჭრობის მოცულობა იზრდება, მაგრამ არა იმიტომ, რომ ბევრი ავტომობილი იყიდება. როცა საუბარია, რომ გრანდიოზული ზრდაა, ვაჭრობის მოცულობა გაზარდა და გაყიდული ერთეულების რაოდენობა არ მატულობს. ავტოიმპორტიორი გაყიდული ავტომობილების მიხედვით ითვლის. მთავარი არ არის რამ გაიარა მის ხელში, რა დარჩა მას და რა დარჩა ეკონომიკას. ამ მხრივ მდგომარეობა ნამდვილად არასახარბიელოა, ურჩევნიათ, დაბალ მარჟაში გაყიდონ, რის გამოც ფაქტობრივად აღარ უღირთ მუშაობა.

რაც შეეხება კაპიტალდაბანდებას, თუკი ადრე ავტომობილის საყიდლად იმპორტიორს სჭირდებოდა საშუალოდ 10 000 დოლარი, ახლა ეს მაჩვენებელი 15 000 დოლარია. ჩამოყვანისთვის საჭირო იყო 3-4 თვე, ახლა 6 თვე სჭირდება. გარდა ამისა, მოგების მარჟა მცირდება, რადგან მოთხოვნა დაბალია, მიწოდება - გაცილებით მეტი. შესაბამისად, მძიმე მდგომარეობაში არიან და სანამ ეს სიტუაცია გამოსწორდება, რუსთავის ავტობაზრობის ადმინისტრაციას შეეძლო გარკვეული შეღავათი გაეწია ამ ადამიანებისთვის, თუ გაკოტრდება ეს ხალხი, უკვე მეტთან მოუწევთ სასამართლო დავა", - ამბობს ალექსი ნონიაძე.

რაც შეეხება კონკურენციის სააგენტოს პოზიციას, უწყებაში Business Insider Georgia -თან ადასტურებენ, რომ ავტოიმპორტიორთა ასოციაციის სახელით შევიდა წერილი, ხოლო მოკვლევის დასაწყებად უნდა შეივსოს საჩივრის ფორმა უშუალოდ ავტოიმპორტიორების მიერ, რაც ჯერჯერობით არ ფიქსირდება.

შეგახსენებთ, რომ ავტოიმპორტიორების მოთხოვნაა რუსთავის ავტობაზრობის ტარიფების ორჯერ შემცირება, იმ მომენტამდე, სანამ ვაჭრობა არ გამოცოცხლდება და მათაც არ მიეცემათ ნორმალურად ფუნქციონირების საშუალება.

news banner
ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











მოსაზრება

quote

ჩვენი ამოცანაა, ბიზნეს სექტორის ინტერესების წარმოდგენა

საჭიროა, ამ დადგენილებების მოდიფიცირება ისეთი გზით, რომ არ დაზიანდეს არც ბიზნესის და არც სახელმწიფოს ინტერესები.

author სოსო ფხაკაძე

სხვა სიახლეები

ბიზნეს სიახლეები
image

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა