9 თვეში „შუა დერეფანმა“ 1 900 000 ტონა ტვირთი გაატარა - ზრდა 89%-ია
„ტრანსკასპიის საერთაშორისო სატრანსპორტო დერეფანში“ ტვირთბრუნვა მკვეთრად გაიზარდა.
2023 წლის 9 თვის ბოლოს „შუა დერეფანში“ ტვირთბრუნვა 89%-ით გაიზარდა და 1 900 000 ტონა ტვირთი შეადგინა. ამის შესახებ საერთაშორისო ასოციაციის „ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის“ გენერალურმა მდივანმა გაიდარ აბდიკერიმოვმა განაცხადა.
„ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო დერეფნის შესახებ პირველი დოკუმენტი აზერბაიჯანის, საქართველოსა და ყაზახეთის წარმომადგენლებს შორის 10 წლის წინ - 2013 წლის 7 სექტემბერს გაფორმდა. ეს მარშრუტი ამჟამად მუშაობს.
2023 წლის ცხრა თვის განმავლობაში შუა დერეფნის გასწვრივ 1 მილიონ 900 ათასი ტონა ტვირთი გადაიზიარა. 2022 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით ზრდამ 89% შეადგინა.
ეს არის მიწოდების ზოგადი სურათი. ასევე არის პირდაპირი ტვირთები და მათი ტრანსპორტირება ხდება კონტეინერებით და ეს მოცულობაც იზრდება“, - განაცხადა გაიდარ აბდიკერიმოვმა.
შეგახსენებთ, რომ რუსეთის წინააღმდეგ საერთაშორისო სანქციების დაწესების ფონზე, ყაზახეთის ხელისუფლებამ საექსპორტო და სატრანზიტო საქონლის ტრანსპორტირებისთვის ალტერნატიული მარშრუტების გამოყენება დაიწყო. ძირითადი მარშრუტები მოიცავს "შუა დერეფანს".
ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტი (TITR), ან „შუა დერეფანი“ არის საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტი, რომელიც აკავშიებს ჩინეთის, ყაზახეთის, კასპიის ზღვის, აზერბაიჯანის, საქართველოსა და შემდგომ თურქეთისა და ევროპის ქვეყნების გავლით. მისი კომპონენტები მოიცავს პროექტში მონაწილე ქვეყნების საზღვაო პორტებსა და რკინიგზას.
დღის ტოპ 10 სიახლე
რა გავლენა იქონია ტრამპის სატარიფო პოლიტიკამ ქართული კომპანიების აქციებზე - ლაშა ქავთარაძის შეფასება
მზად ვართ ბიზნეს ვესაუბროთ შეღავათებზე, რომ ექსპორტის წილი კიდევ უფრო გაიზარდოს - შოთა ბერეკაშვილი
მოსაზრება
ჩვენი ამოცანაა, ბიზნეს სექტორის ინტერესების წარმოდგენა
საჭიროა, ამ დადგენილებების მოდიფიცირება ისეთი გზით, რომ არ დაზიანდეს არც ბიზნესის და არც სახელმწიფოს ინტერესები.
სხვა სიახლეები