მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესი
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ყველა სიახლეტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკა
ფინანსური განათლებასტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველი
საზოგადოებაკიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრება
პერსონალური ფინანსებიპოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსი
ბიზნეს მრჩეველიშაინენერჯიAversi Pharma
flag
AMD 7071.3
-0.0297
flag
AZN 1.603
-0.0004
flag
CNY 37.924
-0.0051
flag
EUR 3.1254
-0.0181
flag
GBP 3.6479
-0.0316
flag
KZT 52.19
0.0007
flag
TRY 0.0686
-0.0001
flag
USD 2.726
-0.0008

გადაზიდვებზე ყოველი 50-55 მოთხოვნიდან 2 სრულდება, გამოწვევას ვერ ვპასუხობთ - IBEX LOGISTICS-ი

news image

ტვირთების გადაზიდვაზე გაზრდილ მოთხოვნას ბიზნესი ვერ პასუხობს. საქართველოში ერთ-ერთი მსხვილი გადამზიდავი კომპანიის IBEX LOGISTICS-ის დირექტორი ლევან თათარაშვილი Business Insider Georgia- თან ამბობს, რომ არ აქვთ საკმარისი რესურსი,ტვირთბრუნვის გაზრდილ მოთხოვნას მოემსახურონ.

თათარაშვილის ინფორმაციით, ყოველი 50-55 მოთხოვნიდან 2 შეიძლება შესრულდეს, რაც კატასტროფული მაჩვენებელია.

„სიტუაცია რთულია და ვცდილობთ მოვერგოთ, უმძიმეს პირობებში გვიწევს საქმიანობა.ტვირთების სეგმენტაციას ვერ მოვახდენ, ასეა ყველა მიმართულებით. ამ დროს გადაზიდვებთან დაკავშირებით საქართველოზე არნახულად მაღალი მოთხოვნაა.

ამ მხრივ 2022 წელი ყველაზე გამორჩეული იყო ბოლო წლების განმავლობაში. ზუსტად ვერავინ იტყვის, რა მოცულობებზეა საუბარი. თუმცა ყველა კომპანიისთვის ინდივიდუალურია. ჩვენს შემთხვევაში მოთხოვნა 700-დან 900 %-მდე გაგვეზარდა. ცალკე საკითხია, აქედან რამდენი დავაკმაყოფილეთ, მიზერული ციფრია, 5%-ს ვერ აღემატება. მეტი თვალსაჩინოებისთვის, ყოველი 50-55 მოთხოვნიდან შეიძლება 2 დავაკმაყოფილოთ, მეტს ფიზიკურად ვერ ვიღებთ საკუთარ თავზე, რადგან არსებული ინფრასტრუქტურა ამის საშუალებას არ გვაძლევს“, - ამბობს თათარაშვილი.

გადამზიდავი კომპანიის ხელმძღვანელის თქმით,  ტვირთების უდიდესი ნაწილი მოძრაობს ირანი-თურქეთის გავლით, რაც ამ მოცემულობაში საქართველოს ალტერნატივად შეიძლება ჩაითვალოს.

,,რა რესურსიც საქართველოს აქვს, იმ დონეზე პასუხობს მოთხოვნასაც. სახელმწიფოს მხრიდან მიმდინარეობს კიდეც აქტიურად მუშაობა და შესაძლოა მოცემულობა უკეთესობისკენ შეიცვალოს, მაგრამ ჯერ ამის შესაძლებლობა რეალურად არ ჩანს.  გადაზიდვები ფიზიკურად ვერ ხერხდება. შეკვეთები კოლოსალური რაოდენობითაა, რომელსაც ვერცერთი საზღვაო ხაზი, ვერც ტერმინალები ვერ იღებენ.  ტვირთები დროში ყოვნდება, რაც ქმნის ნეგატიურ ჯაჭვს, რითაც უკმაყოფილო რჩებიან დამკვეთები“, - აცხადებს ლევან თათარაშვილი.

გადამზიდავი გამოსავალს შუა დერეფნის როლის გაძლიერებაში ხედავს.

შეგახსენებთ, რომ  გასული წლის ოქტომბერში  თბილისში მიმდინარე საერთაშორისო გაერთიანების „ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის“ (შუა დერეფანი) საერთო კრება გაიმართა, სადაც შუა დერეფნის წევრი ქვეყნების სატრანსპორტო უწყებების, სარკინიგზო და საპორტო ინფრასტრუქტურის ხელმძღვანელი პირები შეიკრიბნენ.

ჯერ კიდევ მაშინ ვიცე-პრემიერმა, საქართველოს ეკონომიკის მინისტრმა ლევან დავითაშვილმა სიტყვით გამოსვლისას თქვა, რომ 2022 წელს შუა დერეფანში სატვირთო ბრუნვა 30 პროცენტით, ყაზახეთიდან საქართველოში ტვირთნაკადი კი 6-ჯერ გაიზარდა.

news banner
ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ყველა სიახლე
image

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა