ევროკავშირი აშშ-ის მეტალების ახალ ტარიფებზე საპასუხოდ ზომებს იღებს და €26 მლრდ ღირებულების ამერიკულ პროდუქციაზე საბაჟო გადასახადს აწესებს
ევროკავშირი აშშ-ის მეტალების ახალ ტარიფებზე საპასუხოდ ზომებს იღებს და €26 მლრდ ($28.3 მლრდ) ღირებულების ამერიკულ პროდუქციაზე საბაჟო გადასახადს აწესებს. ამის შესახებ თიბისი კაპიტალის მიერ მომზადებულ კაპიტალის ბაზრების ყოველკვირეულ მიმოხილვაშია აღნიშნული. პუბლიკაციაში აღნიშნულია, რომ ეს ნაბიჯი ვაშინგტონის მიერ ფოლადისა და ალუმინის იმპორტზე 25%-იანი ტარიფის დაწესებას მოჰყვა, რაც სავაჭრო დაძაბულობას ზრდის. ევროკომისია წევრ ქვეყნებთან კონსულტაციებს იწყებს, რათა ტარიფები აპრილის შუა რიცხვებში ამოქმედდეს. ევროკომისიის პრეზიდენტმა ურსულა ფონ დერ ლაიენმა გადაწყვეტილება "მკაცრ, მაგრამ პროპორციულ" პასუხად შეაფასა, თუმცა თქვა ისიც, რომ ვაჭრობაზე დამატებითი ბარიერები ორივე ეკონომიკას დააზარალებს.
ახალი საბაჟო გადასახადები მნიშვნელოვნად აჭარბებს ტარიფებს, რომლებიც ტრამპის პირველ ვადაში დაწესდა, როდესაც აშშ-მა ეროვნული უსაფრთხოების არგუმენტით, ევროკავშირის ფოლადისა და ალუმინის $7 მლრდ-იანი ექსპორტი გაანეიტრალა. საპასუხოდ, ევროკავშირის გეგმური ტარიფები შეეხება არა მხოლოდ მეტალს, არამედ ტექსტილს, სოფლის მეურნეობის პროდუქტებსა და საყოფაცხოვრებო ტექნიკას. ამასთან, ტრამპის ადმინისტრაციის დროინდელი სავაჭრო კონფლიქტებით უკვე დაზარალებული პროდუქტები—ბურბონი, მოტოციკლები და იახტები—ევროკავშირის ახალ შეზღუდვებს დაექვემდებარება.
ტრამპმა ასევე დააანონსა ევროპის სავაჭრო პოლიტიკის საპასუხო ტარიფები, მათ შორის დამატებითი ღირებულების გადასახადის (VAT) სისტემასთან დაკავშირებით. ინდუსტრიულ ტარიფებზე დათმობების, ამერიკული LNG-სა და თავდაცვითი პროდუქციის იმპორტის გაზრდის სანაცვლოდ - ევროპის კომისია აშშ-ის ოფიციალურ პირებთან მოლაპარაკებებს აწარმოებს. ევროკომისარმა მაროშ შევჩოვიჩმა აღნიშნა, რომ თუ აშშ მოლაპარაკებებს წამოიწყებს, სავაჭრო დარტყმების თავიდან აცილება შესაძლებელია. ევროკავშირის ფოლადის ბაზარი ორი გამოწვევის წინაშე დგას: აშშ-ში ექსპორტის შემცირება და გადამისამართებული იმპორტის სავარაუდო ზრდა. ინდუსტრიის წარმომადგენლები ამბობენ, რომ ევროპული ბაზარი, რომელიც უკვე სავსეა იაფი ფოლადით აზიიდან, ჩრდილოეთ აფრიკასა და ახლო აღმოსავლეთიდან, შესაძლოა კიდევ უფრო პრობლემური გახდეს. ისტორიული გამოცდილება აჩვენებს, რომ როდესაც აშშ-ში შესვლისგან სამი ტონა ფოლადი დაბლოკილია, ორი ტონა EU-ში გადამისამართდება. ალუმინის მწარმოებლები უფრო დიდ კონკურენციას ელოდებიან, განსაკუთრებით კანადისგან, რომელიც აშშ-ს ალუმინის იმპორტის ნახევარზე მეტს აწვდის.
დღის ტოპ 10 სიახლე
მარიამ ქვრივიშვილმა დიდი ბრიტანეთის ელჩთან ორმხრივი ურთიერთობის პრიორიტეტული მიმართულებები განიხილა
სხვა სიახლეები
18.09.2025.12:27
ჩინურმა ავიაკომპანიამ China Eastern Airlines დაიწყო ბილეთების გაყიდვა ახალ მარშრუტზე, რომელიც „მსოფლიოში ყველაზე ხანგრძლივ პირდაპირ რეისად“ არის გამოცხადებული. ის შანხაისა და ბუენოს-აირესს დააკავშირებს, რომლებიც დედამიწის მოპირდაპირე ნაწილებში მდებარეობენ.
ავიაკომპანიის ცნობით, ფრენა შანხაიდან ბუენოს-აირესამდე დაახლოებით 25,5 საათს, ხოლო უკან - 29 საათს გაგრძელდება. თუმცა, ორივე მარშრუტი მოიცავს ორსაათიან ტრანზიტულ გაჩერებას ახალ ზელანდიაში, რა დროსაც მგზავრებს თვითმფრინავიდან ჩასვლა და დასვენება შეუძლიათ. ამიტომ რეისი, მართალია, პირდაპირია, მაგრამ არა უწყვეტი.
რეისები Boeing 777-300ER-ის ტიპის თვითმფრინავით, კვირაში ორჯერ შესრულდება. პირველი ფრენა 4 დეკემბერს არის დაგეგმილი. „მარშრუტი შანხაი პუდუნი - ოკლენდი - ბუენოს-აირესი განიხილება, როგორც მნიშვნელოვანი ღონისძიება აზია-წყნარი ოკეანის რეგიონსა და სამხრეთ ამერიკას შორის „საჰაერო აბრეშუმის გზის“ ახალი არხის შესაქმნელად“, - აღნიშნავენ ავიაკომპანიაში.
დაჯავშნის ვებგვერდ Skyscanner-ის მონაცემებით, შანხაიდან ბუენოს-აირესამდე ამჟამად ყველაზე სწრაფი რეისი დაახლოებით 31 საათს გრძელდება, პარიზში ან ამსტერდამში ტრანზიტული გაჩერებით. ამასთან, საპირისპირო მიმართულებით ფრენის ხანგრძლივობა 28-დან 33 საათამდე მერყეობს.