ჩემს შემთხვევაში მოხდა ბაზრების დივერსიფიკაცია, როცა ირგვლივ კონფლიქტებია, ერთ ბაზარზე არ უნდა ვიყოთ ჩამოკიდებულები - გიდი ქეთი ახობაძე
ჩემს შემთხვევაში მოხდა ბაზრების დივერსიფიკაცია, შემოვიდნენ სხვა ქვეყნები და ეს ძალიან მახარებს - როცა ირგვლივ კონფლიქტებია, ერთ ბაზარზე არ უნდა ვიყოთ ჩამოკიდებულები, - აცხადებს გიდი, გიდების ტრენერი ქეთი ახობაძე.
მისი თქმით, აპრილიდან მოყოლებული საკმაოდ დატვირთულად იმუშავა და ასევე დატვირთული აქვს ივნისი-აგვისტო და სექტემბერი.
„საქართველო და ზოგადად კავკასიის რეგიონი განიხილებოდა კონფლიქტის ზონად და ტურისტებს გარკვეულწილად საფრთხის განცდა ჰქონდათ, თუმცა როდესაც ჩამოდიოდნენ რეალურად ხვდებოდნენ, რომ სხვადასხვა არხების საშუალებით განსხვავებული ინფორმაციები მიეწოდებოდათ. ადგილზე ხვდებოდათ უსაფრთხო გარემო და კეთილგანწყობილი ხალხი.
რაც შეეხება ჩემს მოლოდინებს, მაქვს ჩემი დაკვეთები და წლის განმავლობაში წინასწარ აქტიურად იჯავშნებოდა. განსაკუთრებით აპრილიდან ისე დამეჯავშნა, რომ 80-დან 90%-მდე სრულიად ყველა დღე, დღემდე, დაჯავშნილი მქონდა და ეს 10-20%-იანი არ მუშაობა, რეალურად ფიზიკურად ძალების აღდგენისთვისაც გვჭირდება. ჩვენ გიდები ძალიან აქტიურად ვმუშაობთ საველე პირობებში და საკმაოდ გრძელი და მრავალსაათიანი სამუშაო დღე გვაქვს. ივნისი მართლა 100%-ით დატვირთული მქონდა და არც ერთი დღე არ დამისვენია. დაემთხვა შიდა ტურიზმი და სასკოლო ექსკურსიები და რეალურად მნიშვნელოვან ტურისტულ ლოკაციებზე გადაადგილებაც კი ჭირდა. რაც შეეხება ივლისს და აგვისტოს ამ ეტაპზე 70%-ი უკვე დაჯავშნილია და ასევე სექტემბერში დაკავებული მაქვს 60%-მდე. ეს ნორმალური მაჩვენებლებია და არ არსებობს, რომ ყველას 100%-ით ჰქონდეს დაჯავშნილი“, - აცხადებს ქეთი ახობაძე.
ინგლისურენოვანი გიდის თქმით, წელს სახეზეა ბაზრების დივერსიფიცირებაც, რაც ტურიზმს კიდევ უფრო გაზრდის.
„მე ვარ ინგლისურენოვანი გიდი და 2023-2024 წლებში სტატისტიკა, რომ ვაწარმოე, 20 ქვეყნის წარმომადგენლების მასპინძლობა მომიწია. რუსულენოვან სეგმენტზე მე არ ვმუშაობ. წელს განსხვავებული იყო ის, რომ დიდი რაოდენობით მყავდა შვეიცარიის წარმომადგენლები, ასევე ავსტრიიდან მყავდა უფრო მეტი ტურისტი ვიდრე ადრე, ასევე ახალი ზელანდიიდან და ავსტრალიიდან მყავდა რამდენიმე ჯგუფი. გარკვეული რაოდენობა ჯავშნებისა გაუქმდა, ვინც ახლო აღმოსავლეთიდან მოფრინავდა და ვიცით, რომ ისრაელ-ირანის დაპირისპირების ფონზე ეს ყველაფერი ჩვენზეც აისახება. მყავს მეგობრები, რომლებიც ამბობენ, რომ ისრაელიდან ჯავშნები გაუუქმდათ. მე პირადად სამი დიდი შეკვეთა მაქვს ისრაელიდან სექტემბრის ბოლოს, ოქტომბრის დასაწყისში, ქართველი ებრაელები ჩამოდიან ოჯახებით და საკმაოდ მსხვილი შეკვეთებია. მოლოდინს, რაც შეეხება მე არ გამკვირვებია ის ციფრი რაც დაიდო. ვფიქრობ, რომ ეს მაჩვენებლები გაცილებით უფრო დიდი იქნებოდა, რომ არა რეგიონში არსებული დაძაბულობა“, - აცხადებს ქეთი ახობაძე.
სხვა სიახლეები
09.07.2025.19:00
ქართულ - შვეიცარიული მენეჯმენტ კომპანია HSC Group Hospitality-ის დამფუძნებელი გიორგი დოლიძე Business Insider Georgia-სთან 2025 წლის პირველი ნახევრის საერთაშორისო ვიზიტორების სტატისტიკას აფასებს, რომელიც დღეს გახდა საჯარო. გიორგის დოლიძე, რომლის მენეჯმენტ კომპანია, რომელიც პორტფელიც დღეს ქვეყნის მასშტაბით არსებულ ბევრ სასტუმროს აერთიანებს, მათ შორის Glarros OldTown-ს, Holiday Inn Resort-ს, BlueSky Towers-ს, Home2Suites by Hilton-სდა სხვადასხვა მიმდინარე სამშენებლო სასტუმრო პროექტებს, აცხადებს რომ მაღალი სეზონი უკვე აპრილიდან დაიწყო.
„იანვარ-მარტი რომელიც დაბალი მაჩვენებლებით ხასიათდება ჩვენს შემთხვევაში იყო 50%-იანი დატვირთულობა, რაც დაბალი სეზონისთვის დამახასიათებელი ციფრია. თუმცა 2024 წლის ანალოგიურ დაბალ სეზონთან მიმართებაში იყო ზრდა, საშუალოდ 8-დან 10%-მდე და შესაბამისად შევეცადეთ საშუალო ფასიც აგვეწია. საშუალო ფასი ზოგადად დამოკიდებულია მოთხოვნაზე და თუ მოთხოვნა იზრდება და დატვირთულობის ზრდა გვაძლევს ამის საშუალებას ვცდილობთ, რომ ფასიც ფეხდაფეხ მივაყოლოთ და წლიდან წლამდე გავზარდოთ. იმიტომ, რომ სასტუმროს გაყიდვების კუთხით აქვს შეზღუდული რესურსი, რადგანაც წლიდან წლამდე ნომრებს ვერ დაამატებ და მაგით შემოსავალს ვერ გაზრდი. ხარჯი წლიდან წლამდე მზარდია და ამიტომ ბიზნესი, რომ მომგებიანი იყოს ვცდილობთ ნომრის ფასი გავზარდოთ, რაშიც ხელშემწყობი ფაქტორი არის ტურისტების გაზრდილი რაოდენობა.
რაც შეეხება მაღალ სეზონს, ის მოულოდნელად დაიწყო აპრილიდან. ზოგადად თბილისისთვის აპრილი იყო გარდამავალი სეზონი, თუმცა წლების განმავლობაში რაც კი აპრილში დატვირთულობა გვქონია, 2025 წლის აპრილში ყველაზე მაღალი დატვირთულობა მივიღეთ. 92%-იანი დატვირთულობა აპრილში არასოდეს არ გვქონია. გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით ფასებიც საშუალოდ 10%-ით გავზარდეთ, რამაც საშუალო ფასზე დადებითი გავლენა იქონია.
რაც შეეხება მაისს და ივნისს, მაისში ჩვენ გვქონდა 87%-იანი დატვირთულობა, გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 10%-იანი ფასის ნამატით. ივნისში დაგეგმილი 90%-იანი დატვირთულობა გვქონდა, თუმცა ეს ციფრი 80%-მდე დაგვიკომპენსირდა ახლო აღმოსავლეთში შექმნილი ვითარებიდან გამომდინარე. ისრაელ-ირანის კონფლიქტმა კონკრეტულ დღეებში გამოიწვია არსებული ჯავშნების გაუქმება. დღეს ჯავშნები აღარ უქმდება, რადგანაც ეს ომი გაჩერდა და ფრენები ნელ-ნელა აღდგენას დაექვემდებარა და ჯავშნების გაუქმების ტენდენციამ იკლო და ახალი ჯავშნებიც ემატება. ჩვენ ივნისში 90%-იანი დატვირთულობა გვექნებოდა და შეიძლება მეტიც, რომ არა ეს გაუთვალისწინებელი მოვლენები. თუმცა ჩვენ მაინც შევძელით ფასის დაკლების გარეშე 80%-იანი დატვირთულობისთვის მიგვეღწია“, - აცხადებს გიორგი დოლიძე.
HSC Group Hospitality-ის დამფუძნებლის თქმით, ივლის-აგვისტოს პერიოდზე უკვე არსებული 70%-მდე ჯავშნები იძლევა იმის თქმის საშუალებას, რომ სეზონი, რომელიც აპრილიდან დაიწყო და დასრულდება ოქტომბრის ბოლოს, საშუალოდ 80-85%-იანი დატვირთულობა იქნება.
„რაც ძალიან კარგია თბილისისთვის. გაზრდილი რაოდენობა გაქვს ტურისტების სპარსეთის ყურის ქვეყნებიდან, საშუალოდ 10-15%-ით, ომამდე (ივნისის მოვლენები) ისრაელი გაზრდილი იყო 30%-ზე მეტით. ევროპამ დაიწყო გაზრდა აპრილი-მაისიდან - ძირითადად ინდივიდუალური მოგზაურების კუთხით. გამომდინარე იქიდან, რომ ფრენებია დამატებული ევროპის მნიშვნელოვანი მიმართულებებიდან თვიდან თვემდე უფრო დიდი ზრდა იქნება. ყველაზე დიდი და ხელშესახები ეფექტი ჩემი აზრით ექნება 2026 წლის სეზონს, რადგანაც ძირითად ამინდს ქმნის ჯგუფები და ჯგუფური ვიზიტები და ცხადია ევროპელები ვიზიტებს ერთ დღეში არ გეგმავენ. რადგანაც ამ მიმართულებებიდან უკვე არსებობს ფრენები, ისინი აუცილებლად გაითვალისწინებენ მიმდინარე წლის შემოდგომიდან და მომდევნო წლის სეზონისთვის და გააკეთებენ ძალიან ბევრ წინასწარ ჯავშნებს. ინდივიდუალური ვიზიტები უკვე გაზრდილია საშუალოდ 25-30%-ით. ეს კი ქმნის დადებით ტენდენციებს იმისთვის, რომ 2026 წელი უფრო ნაყოფიერი იქნება, როგორც განთავსების ობიექტებისთვის, ისე ტურისტული კომპანიებისთვის“, - აცხადებს გიორგი დოლიძე.