მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესი
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ყველა სიახლეტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკა
ფინანსური განათლებასტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველი
საზოგადოებაკიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრება
პერსონალური ფინანსებიპოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსი
ბიზნეს მრჩეველიშაინენერჯიAversi Pharma
flag
AMD 7068.2
0.0045
flag
AZN 1.597
-0.0003
flag
CNY 37.878
-0.0013
flag
EUR 3.1737
-0.0016
flag
GBP 3.6619
-0.0153
flag
KZT 51.71
-0.0028
flag
TRY 0.0675
-0.0001
flag
USD 2.7149
-0.0011

ბიზნესის აქტიურობა სეზონიდან გამომდინარე ძალიან აქტიური და მზარდია - ნატა კვაჭანტირაძე

news image

საქართველოში უცხოელი სტუმრების რაოდენობა მზარდია, რაც განპირობებულია გაწეული მარკეტინგული კამპანიებით, ბიზნესის ჩართულობით სხვადასხვა ტურისტულ გამოფენებში, - ამის შესახებ საქართველოს ტურიზმის ასოციაციის ხელმძღვანელმა ნატა კვაჭანტირაძემ განაცხადა, რომელმაც განმარტა, რომ ქვეყანა მოტივირებულია, რომ ყოველწლიურად რაც შეიძლება მეტი სტუმარი მიღოს.

„ბიზნესის აქტიურობა სეზონიდან გამომდინარე მზარდია. ტურისტული ბიზნესი, რომელიც ყოველწლიურად ცდილობს, რომ სეზონს წელგამართული შეხვდეს და მომსახურების სერვისის მიწოდება გაზარდოს,  წელსაც ცდილობს, რომ ეს სერვისები დახვეწოს და გააუმჯობესოს. მოგეხსენებათ, რომ ჩვენს ქვეყანაში სერვისი მაინც ერთ-ერთი გამოწვევაა.

საქართველოში უცხოელი სტუმრების რაოდენობა მზარდია, რაც განპირობებულია გაწეული მარკეტინგული კამპანიებით, ბიზნესის ჩართულობით სხვადასხვა ტურისტულ გამოფენებში და თავისთავად ეს იმის მაჩვენებელია, რომ ჩვენ როგორც ქვეყანა მოტივირებულები ვართ, რათა ყოველწლიურად რაც შეიძლება მეტი სტუმარი მივიღოთ.

ჯერ ზაფხულის ტურისტული სეზონი დასრულებული არ არის და აქტიურ ფაზაშია და მოლოდინი კიდევ უფრო დადებითი და მზარდია“, - განმარტავს ნატა კვაჭანტირაძე.

რა შეეხება სამიზნე ბაზრებს, საქართველოს ტურიზმის ასოციაციის ხელმძღვანელი ამბობს, რომ ბიზნესი აქტიურად მუშაობს ბევრი მიმართულებით, მათ შორის მუშაობა მიმდინარეობს ევროპის ბაზარზე ურთიერთობების კიდევ უფრო გასაღრმავებლად. 

„ახლა აქტუალურად ვმუშაობთ, რომ კიდევ უფრო გავაღრმაოთ ჩვენი პარტნიორული ურთიერთობები ევროპის ბაზრებზე, რადგანაც ევროპა ჩვენი სტრატეგიული პარტნიორია. ევროპის მიმართულებით სამუშაო პროცესის გაორმაგება გვჭირდება, რაც მოიცავს როგორც მარკეტინგულ კამპანიებს, ასევე ცნობადობის ნაწილში სხვადასხვა ტიპის კამპანიების ჩატარებას იმისთვის, რომ ქვეყანა პოზიციონირდეს როგორც უსაფრთხო, მოგზაურობისთვის საინტერესო და ევროპასთან ახლოს მდებარე ქვეყანა. ჩვენ, ბიზნესის მხრიდან ყოველთვის ვიზრუნებთ იმაზე, რომ ევროპა იყოს ჩვენი მთავარი სამიზნე, მოვიძიოთ კიდევ უფრო მეტი ბიზნესპარტნიორი იმისთვის, რომ ქვეყანაში სტუმრების რაოდენობა კიდევ უფრო გაიზარდოს“, - ამბობს კვაჭანტირაძე.

ნატა კვაჭანტირაძის განმარტებითვე, პირდაპირი ავიარეისები და გაზრდილი სიხშირეები დიდწილად განაპირობებენ ამ ქვეყნებიდან ტურისტული ნაკადების ზრდას. 

„სტატისტიკაში უფრო ჭარბობენ სტუმრები აზიის ქვეყნებიდან, რაც რა თქმა უნდა განპირობებულია პირდაპირი ავიარეისების გახშირებით. მაგალითად, ინდოეთთან მიმართებით და ეს გასაკვირიც არ არის.  სადაც ხელმისაწვდომი და გამარტივებული ბაზარი ჩნდება ამა თუ იმ ქვეყნისთვის, ის ქვეყანა აძლიერებს ტურისტულ საქმიანობას. საქართველო როგორც დანიშნულების ქვეყანა საინტერესოა ინდოეთისთვის და ამ კუთხით გაზრდილია ტურისტების რაოდენობა“, - ამბობს ნატა კვაჭანტირაძე.

საქართველოს ტურიზმის ასოციაციის ხელმძღვანელი ფიქრობს, რომ ის წარმატება, რასაც საქართველოს საფეხბურთო ნაკრებმა ევროპის ჩემპიონატზე მიაღწია იყო მნიშვნელოვანი კამპანია საქართველოს ცნობადობის გასაზრდელად.

„წლევანდელი საფეხბურთო სეზონი საქართველოსთვის იყო პირდაპირი წესით ქვეყნის ცნობადობაზე მორგებული და შესრულებული კამპანია, ოღონდ სპორტულ ჭრილში. ჩემპიონატი და იქ ჩასული გულშემატკივარი ცხადია, გერმანიის ტურიზმზე დადებით გავლენას ახდენს, თუმცა საქართველო, რომელიც პირველად იყო წარმოდგენილი ევროპის ჩემპიონატზე, საკმაოდ ყურადღების ცენტრში მოექცა და საძიებო სისტემებში ჩვენი ქვეყანა პრიორიტეტებში გაჩნდა. რაც არის მიზნობრივი კამპანია, რომელიც თვითნებურად მოხდა.

სხვადასხვა საერთაშორისო ღონისძიებები არის ბიზნეს-ტურიზმის პოპულარობის აწინდარი. როდესაც ქვეყანაში იმართება დიდი საერთაშორისო ღონისძიებები, ეს უკვე სხვა ტიპის ცნობადობას ზრდის ქვეყანასთან მიმართებით. სწორედ ბიზნესის ჭრილში, საერთაშორისო თუ სპორტული ღონისძიებები ძალიან სასარგებლოა ქვეყნის ცნობადობის კიდევ უფრო გასაზრდელად“, - აცხადებს ნატა კვაჭანტირაძე.

ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის მონაცემებით, 2024 წლის I-II კვარტალში საქართველოში 3,021,067 საერთაშორისო მოგზაურის ვიზიტი შედგა, 2023  წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით ზრდა +5.6%-ია.

იანვარი-ივნისის პერიოდში ქვეყანაში  2,123,816 საერთაშორისო ტურისტული ვიზიტი შედგა, 2023 წელთან შედარებით ზრდა +10%-ია.

2024 წლის მეორე კვარტალში  საქართველოში   1,720,516 საერთაშორისო მოგზაურის ვიზიტი შედგა,  2023 წელთან შედარებით ზრდა +4.2%-ია.

 აპრილი-ივნისის პერიოდში საქართველოში 1,185,172 საერთაშორისო ტურისტული ვიზიტი შედგა,  2023 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით ზრდა +9.2%-ია.

საერთაშორისო მოგზაურებისა და საერთაშორისო ტურისტული ვიზიტების რაოდენობა გამოითვლება მსოფლიო ტურიზმის ორგანიზაციის რეკომენდაციით შემუშავებული მეთოდოლოგიის მიხედვით და მოიცავს უკვე განხორციელებულ და დასრულებულ ვიზიტებს.

news banner
ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ტურიზმი
image ამდენი ევროპელი მოგზაური საქართველოში არასოდეს არ ყოფილა - მაია ომიაძე

14.07.2025.17:09

ამდენი ევროპელი მოგზაური საქართველოში არასოდეს არ ყოფილა, - ამის შესახებ გადაცემა „იმედის დილაში“ რუბრიკა Business Insider Georgia-ში სტუმრობისას ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ხელმძღვანელმა მაია ომიაძემ ტურიზმის სტატისტიკის შეფასებისას განაცხადა. მისი თქმით, საქართველოს გაძლიერებული მარკეტინგული კამპანიები აქვს იმ ბაზრებზე, საიდანაც ქვეყანას პირდაპირი ფრენები გააჩნია. 


„ჩვენ როდესაც ვაკეთებთ ქვეყნების ათეულს, ოცეულს ვინც საქართველოს სტუმრობს, როგორც ტურისტი და საერთაშორისო მოგზაური რა თქმა უნდა პირველ ხუთეულში, ათეულში ძირითადად არის ტრადიციული ბაზრები და რა თქმა უნდა არის სამეზობლო. რასაც სახმელეთო საზღვარი გადაზიდავს​ საჰაერო საზღვარს ყოველთვის გაუჭირდება. საგულისხმოა და მნიშვნელოვანია ის, რომ ჩვენ სტრატეგიულ ბაზრებს რასაც ვაიდენტიფიცირებთ და ვმუშაობთ დაგეგმილად, ეს იქნება მარკეტინგული კამპანიები, წლის განმავლობაში გაწერილი, ფეხდაფეხ ამას მოჰყვება პოლიტიკა - ფრენების მიმართულებით, ახალი მიმართულბების დამატება, ახალი სიხშირეების დამატება. ბრიტანეთიდან 25%-იანი მატება გაქვს წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, რა თქმა უნდა ეს არის პირდაპირ იმასთან კავშირში, რომ კვირაში 6-ჯერ გაქვს დიდი ბრიტანეთიდან პირდაპირი რეისი. როგორც კი ფრენა დაიწყო British Airways-მა და easyJet-მა ჩვენ მივაყოლეთ ფეხდაფეხ, ერთობლივად ავიაკომპანიებთან და ცალკე ტურიზმის ეროვნულმა ადმინისტრაციამ მარკეტინგული კამპანიები. ეს აქტივობები კი ციფრებში სწორედ ამ ფორმით აისახება. ამდენი ევროპელი მოგზაური საქართველოში არასოდეს არ ყოფილა. ევროპელი მოგზაური,  რაც 2025 წლის პირველ ორ კვარტალში იყო არასოდეს არ ყოფილა საქართველოში.


ჩვენ წელს ევროპაში გვყავს პარტნიორი კომპანია, რომელიც გვეხმარება ქვეყნების მიხედვით სეგმენტურად განვახორციელოთ მათზე მორგებული მარკეტინგული კამპანია. ვფარავთ გერმანიას, პოლონეთს, საფრანგეთს, დიდ ბრიტანეთს, სკანდინავიის და ბალტიისპირეთის ქვეყნებს. ძირითადად იმ ქვეყნებს, საიდანაც გაქვს პირდაპირი ფრენები. ჩვენ გვყავს კიდე ასეთი ტიპის 4 პარტნიორი კომპანია.

ფრენები ტურიზმის გამწევი ძალაა - მთავარი ხერხემალია. ჩვენც კამპანიებით ვეხმარებით. ასევე გაქვს. ყურის ქვეყნები ჩვენთვის ერთ-ერთი სამიზნე ბაზარია. გაქვს ინდოეთში ასეთივე კამპანია. ინდოეთი ახალი ბაზარია არამხოლოდ ჩვენთვის, ზოგადად ინდოელებმა არც თუ ისე დიდი ხანია ასე მასობრივად დაიწყეს მოგზაურობა. 


ეს ერი ზოგადად მრავალრიცხოვანია და ისევე როგორც ჩინეთი და ასეთი ერების შემთხვევაში ყველანაირი სეგმენტი არსებობს - არსებობს მაღალმხარჯველუნარიანი სეგმენტი, არსებობს ადამიანები, რომლებიც შედარებით მცირე ბიუჯეტით მოგზაურობენ. ვფიქრობ საქართველოში არსებობს იმის შესაძლებლობა, რომ სხვადასხვა ტიპის ტურისტმა, თავისი გემოვნების შესაბამის შესაბამისად კარგად დაისვენოს. ინდოელი მოგზაურების შემთხვევაში მათ შედარებით ხანგრძლივი მოგზაურობა ახასიათებთ. ასევე ხანგრძლივი მოგზაურობა ახასიათებთ ჩინელებსაც. განსხვავებული ტურისტული პროდუქტები აინტერესებთ“, - აცხადებს ომიაძე.


 მისივე თქმით, კერძო სექტორიც აქტიურად მუშაობს იმაზე, რომ ახალი ბაზრებიდან ჩამოსული ტურისტების საჭიროებები დააკმაყოფილონ.'


„თავისთავად ბაზარი ამას გიკარნახებს, სხვაგვარად ვერ მოერგები. ამ კამპანიის ფარგლებში გაქვს, როგორც გადამზადების შესაძლებლობა. სექტემბერში მაგალითად ჩინურ ბაზარზე მორგებული სატრენინგო კურსებს ითვალისწინებს ჩვენი კამპანიაც, რომელსაც ჩინეთის მთავრობის მიერ არის დამტკიცებული პროგრამით განვახორციელებთ.


ეს ახალი ბაზარია როგორც ჩვენთვის ისე სექტორისთვის და ერთგვარად რაღაც პროცესია. ჩვენ ვიცით ევროპელ მოგზაურს როგორ ვუმასპინძლოთ, თუმცა ჩინელებს სხვანაირი მასპინძლობა სჭირდება. ასევე ინდოელებსაც. შესაბამისად ჩვენ კერძო სექტორთან ერთად ამ გზას ერთად გავდივართ და ერთად ვსწავლობთ“, - განმარტავს ომიაძე.

 

 

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა