ამდენი ევროპელი მოგზაური საქართველოში არასოდეს არ ყოფილა - მაია ომიაძე
ამდენი ევროპელი მოგზაური საქართველოში არასოდეს არ ყოფილა, - ამის შესახებ გადაცემა „იმედის დილაში“ რუბრიკა Business Insider Georgia-ში სტუმრობისას ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ხელმძღვანელმა მაია ომიაძემ ტურიზმის სტატისტიკის შეფასებისას განაცხადა. მისი თქმით, საქართველოს გაძლიერებული მარკეტინგული კამპანიები აქვს იმ ბაზრებზე, საიდანაც ქვეყანას პირდაპირი ფრენები გააჩნია.
„ჩვენ როდესაც ვაკეთებთ ქვეყნების ათეულს, ოცეულს ვინც საქართველოს სტუმრობს, როგორც ტურისტი და საერთაშორისო მოგზაური რა თქმა უნდა პირველ ხუთეულში, ათეულში ძირითადად არის ტრადიციული ბაზრები და რა თქმა უნდა არის სამეზობლო. რასაც სახმელეთო საზღვარი გადაზიდავს საჰაერო საზღვარს ყოველთვის გაუჭირდება. საგულისხმოა და მნიშვნელოვანია ის, რომ ჩვენ სტრატეგიულ ბაზრებს რასაც ვაიდენტიფიცირებთ და ვმუშაობთ დაგეგმილად, ეს იქნება მარკეტინგული კამპანიები, წლის განმავლობაში გაწერილი, ფეხდაფეხ ამას მოჰყვება პოლიტიკა - ფრენების მიმართულებით, ახალი მიმართულბების დამატება, ახალი სიხშირეების დამატება. ბრიტანეთიდან 25%-იანი მატება გაქვს წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, რა თქმა უნდა ეს არის პირდაპირ იმასთან კავშირში, რომ კვირაში 6-ჯერ გაქვს დიდი ბრიტანეთიდან პირდაპირი რეისი. როგორც კი ფრენა დაიწყო British Airways-მა და easyJet-მა ჩვენ მივაყოლეთ ფეხდაფეხ, ერთობლივად ავიაკომპანიებთან და ცალკე ტურიზმის ეროვნულმა ადმინისტრაციამ მარკეტინგული კამპანიები. ეს აქტივობები კი ციფრებში სწორედ ამ ფორმით აისახება. ამდენი ევროპელი მოგზაური საქართველოში არასოდეს არ ყოფილა. ევროპელი მოგზაური, რაც 2025 წლის პირველ ორ კვარტალში იყო არასოდეს არ ყოფილა საქართველოში.
ჩვენ წელს ევროპაში გვყავს პარტნიორი კომპანია, რომელიც გვეხმარება ქვეყნების მიხედვით სეგმენტურად განვახორციელოთ მათზე მორგებული მარკეტინგული კამპანია. ვფარავთ გერმანიას, პოლონეთს, საფრანგეთს, დიდ ბრიტანეთს, სკანდინავიის და ბალტიისპირეთის ქვეყნებს. ძირითადად იმ ქვეყნებს, საიდანაც გაქვს პირდაპირი ფრენები. ჩვენ გვყავს კიდე ასეთი ტიპის 4 პარტნიორი კომპანია.
ფრენები ტურიზმის გამწევი ძალაა - მთავარი ხერხემალია. ჩვენც კამპანიებით ვეხმარებით. ასევე გაქვს. ყურის ქვეყნები ჩვენთვის ერთ-ერთი სამიზნე ბაზარია. გაქვს ინდოეთში ასეთივე კამპანია. ინდოეთი ახალი ბაზარია არამხოლოდ ჩვენთვის, ზოგადად ინდოელებმა არც თუ ისე დიდი ხანია ასე მასობრივად დაიწყეს მოგზაურობა.
ეს ერი ზოგადად მრავალრიცხოვანია და ისევე როგორც ჩინეთი და ასეთი ერების შემთხვევაში ყველანაირი სეგმენტი არსებობს - არსებობს მაღალმხარჯველუნარიანი სეგმენტი, არსებობს ადამიანები, რომლებიც შედარებით მცირე ბიუჯეტით მოგზაურობენ. ვფიქრობ საქართველოში არსებობს იმის შესაძლებლობა, რომ სხვადასხვა ტიპის ტურისტმა, თავისი გემოვნების შესაბამის შესაბამისად კარგად დაისვენოს. ინდოელი მოგზაურების შემთხვევაში მათ შედარებით ხანგრძლივი მოგზაურობა ახასიათებთ. ასევე ხანგრძლივი მოგზაურობა ახასიათებთ ჩინელებსაც. განსხვავებული ტურისტული პროდუქტები აინტერესებთ“, - აცხადებს ომიაძე.
მისივე თქმით, კერძო სექტორიც აქტიურად მუშაობს იმაზე, რომ ახალი ბაზრებიდან ჩამოსული ტურისტების საჭიროებები დააკმაყოფილონ.'
„თავისთავად ბაზარი ამას გიკარნახებს, სხვაგვარად ვერ მოერგები. ამ კამპანიის ფარგლებში გაქვს, როგორც გადამზადების შესაძლებლობა. სექტემბერში მაგალითად ჩინურ ბაზარზე მორგებული სატრენინგო კურსებს ითვალისწინებს ჩვენი კამპანიაც, რომელსაც ჩინეთის მთავრობის მიერ არის დამტკიცებული პროგრამით განვახორციელებთ.
ეს ახალი ბაზარია როგორც ჩვენთვის ისე სექტორისთვის და ერთგვარად რაღაც პროცესია. ჩვენ ვიცით ევროპელ მოგზაურს როგორ ვუმასპინძლოთ, თუმცა ჩინელებს სხვანაირი მასპინძლობა სჭირდება. ასევე ინდოელებსაც. შესაბამისად ჩვენ კერძო სექტორთან ერთად ამ გზას ერთად გავდივართ და ერთად ვსწავლობთ“, - განმარტავს ომიაძე.
სხვა სიახლეები
15.07.2025.16:00
აგვისტოს თვე უკვე 60%-ით არის დაჯავშნილი წინასწარ, - ამის შესახებ Business Insider Georgia-სთან რაჭაში მდებარე გლემფინგ კოტეჯების Wine Space-ს დამფუძნებელმა მარიამ მარგიანმა განაცხადა.
Wine Space ბაზარზე ბაზარზე უკვე 7 წელზე მეტია ოპერირებს და სტუმრებს შორის როგორც უცხოელი, ისე ქართველი დამსვენებლების მნიშვნელოვანი წილი ფიქსირდება.
„ჩვენ აქტიურად 2019 წლიდან ვფუნქციონირებთ, თუმცა ტურისტული ინფრასტრუქტურის მშენებლობა 2016 წელს დაიწყო. სეგმენტს რაც შეეხება გვყავს, როგორც ქართველი სტუმრები, ასევე სტუმრები ევროპიდან.
2024 წელს ადგილობრივი და უცხოელი სტუმრების რაოდენობა 40/60-ზე იყო. საკმაოდ ბევრ სტუმარს ვიღებთ ისრაელიდან. ასევე, 2024 წელს ბევრი სტუმარი მივიღეთ გერმანიიდან.
რაც შეეხება მიმდინარე ტურისტულ სეზონს – აგვისტოს თვეზე წინასწარი ჯავშნების მიხედვით უკვე გაყიდულია 60%-ზე მეტი.
ველოდებით, რომ დატვირთულობა კიდევ გაიზრდება. რაჭის მიმართულებით წელსაც აქტიურია ისრაელის ბაზარი, თუმცა განსხვავებით წინა წლებისგან, გერმანიიდან სტუმრების ნაკადი შედარებით შემცირებულია. ამ ეტაპზე ჯავშნები საკმაოდ შერეულია და ძნელია კონკრეტული ქვეყნების გამოყოფა – ინტერესს იჩენენ სხვადასხვა რეგიონიდან. რაჭა ბევრისთვის სპეციფიკური, ნაკლებად ცნობილი მიმართულებაა და შესაბამისად, არ აქვს ისეთი მასშტაბური პრომოუშენი, როგორიც თბილისს, ბათუმს ან სხვა პოპულარულ ტურისტულ ლოკაციებს.
რაც შეეხება გლემფინგ სივრცეებს – ისინი მაღალი კატეგორიის სასტუმროს ყველა სერვისს სთავაზობენ სტუმარს, ტყის გარემოში სრულად ბუნებრივ გამოცდილებასთან ერთად. გლემფინგებიდან ერთ-ერთი დამატებით აღჭურვილია პირადი გარე ჯაკუზით, რაც განსაკუთრებით პოპულარულია სტუმრებს შორის,“ – აღნიშნავს Wine Space-ის დამფუძნებელი.
გარდა განთავსებისა Wine Space საკუთარ სტუმრებს სხვადასხვა სერვისებსაც სთავაზობს.
„ადგილზე ვთანამშრომლობთ სხვადასხვა მეწარმეებთან და ჩვენს სტუმრებს ერთობლივად ვთავაზობთ სხვადასხვა საცხენოსნო ტურებს, კატერით გასეირნებას შაორის ტბაზე. ასევე, ჩვენ თვითონვე ვაწარმოებთ მაღალი ხარისხის ღვინოს, რომელსაც ჩვენს დამსვენებლებს ვთავაზობთ“, - აცხადებს მარიამ მარგიანი.
Wine Space-ს ინფრასტრუქტურა მოიცავს ტყის შუაგულში 3 სხვადასხვა კატეგორიის გლემფინგს და 100-წლიან ხის ვილას.
„ადგილზე ამ დროისათვის გვაქვს 3 გლემფინგი და 100 წლის აღდგენილი ვილა. სულ დაახლოებით 23 ადამიანის მიღების საშუალება გვაქვს ამ ეტაპზე“, - აცხადებს Wine Space-ს დამფუძნებელი.
Wine Space სამომავლოდ გაფართოებას განიხილავს, თუმცა მაინც ყველაფერი გეოპოლიტიკურ მდგომარეობაზეა დამოკიდებული და ტურიზმის განვითარება არსებული ტემპით გაგრძელდება თუ არა.
„გაფართოება დამოკიდებულია მიმდინარე ვითარებაზე, თუ როგორ განვითარდება გლობალურად მოვლენები. თუმცა გეგმები გვაქვს და უფრო გლემფინგის მიმართულების განვითარებას განვიხილავთ. ჩვენ ინფრასტრუქტურას ყოველწლიურად ვავითარებთ და მომხმარებელს ყოველწლიურად სიახლეებს ვთავაზობთ“, - განმარტავს მარიამ მარგიანი.
Wine Space-ის მაგალითზე საშუალო ღამისთევების რაოდენობა 2 ღამეს შეადგენს და როგორც ტურისტულ ობიექტში განმარტავენ, აქ სხვაობა უცხოელ და ქართველ სტუმარს შორის არ არის.
„ზოგადად რაჭაზე დიდხნიანი ჯავშნები ნაკლებადაა, საშუალო კი 2-3 დღეა“, - აცხადებს მარიამ მარგიანი.
Wine Space ამბროლაურის მუნიციპალიტეტში, სოფელ სადმელში მდებარეობს - უფრო კონკრეტულად კი ამბროლაურის ცენტრიდან და აეროპორტიდან ავტომობილით 8 წუთის სავალ გზაზე.