საქართველოს ეროვნული ბანკის რეგულირების ლაბორატორიის კიდევ ერთი პროექტი წარმატებით დასრულდა
სს საკრედიტო საინფორმაციო ბიურო „კრედიტინფო საქართველო“-მ წარმატებით დაასრულა საქართველოს ეროვნული ბანკის რეგულირების ლაბორატორიაში ტესტირების ბოლო ეტაპი.
რეგულირების ლაბორატორია - ეროვნული ბანკის მიერ ინოვაციური ფინანსური მომსახურების ან/და პროდუქტის სატესტო გარემოში გამოსაცდელად შექმნილი ჩარჩოა, რომელიც იდეის, საჩვენებელი მოდელის და რეალურ გარემოში ტესტირების სამ ეტაპს მოიცავს.
პროექტის ფარგლებში, „კრედიტინფო საქართველო“ ტესტირების რეჟიმში სთავაზობდა მომხმარებლებს იდენტიფიკაციისთვის დამატებითი ტექნიკური გადაწყვეტილების დანერგვას, რომელიც ეფუძნება უკვე არსებულ და მოქმედ სერვისს-„MyCreditInfo“. აღნიშნული ინიციატივა გულისხმობს იდენტიფიკაციის პროვაიდერის (Identity Provider) სერვისის მიწოდებას, რაც მომხმარებლებს უსაფრთხო და ეფექტური იდენტიფიკაციის ინოვაციურ გზას სთავაზობს.
რეგულირების ლაბორატორიაში განხორციელებული დაკვირვებისა და ანალიზის შედეგად შევიდა შესაბამისი ცვლილება „საკრედიტო საინფორმაციო ბიუროს საქართველოს ეროვნულ ბანკში რეგისტრაციის, რეგისტრაციის გაუქმებისა და რეგულირების წესის დამტკიცების თაობაზე“ საქართველოს ეროვნული ბანკის პრეზიდენტის №193/04 ბრძანებით დამტკიცებულ წესში, რომელიც განსაზღვრავს აღნიშნული სერვისის ოპერირების წესებს და უზრუნველყოფს მის შესაბამისობას არსებულ მარეგულირებელ ჩარჩოსთან.
საქართველოს ეროვნული ბანკის რეგულირების ლაბორატორია მიესალმება ყველა ინოვაციური პროცესის/პროდუქტის დანერგვის ინიციატივას, ხელს უწყობს ინოვაციური ტექნოლოგიური გადაწყვეტილებების განვითარებასა და მათ პრაქტიკაში დანერგვას, რაც ქმნის ახალ შესაძლებლობებს როგორც დაინტერესებული სუბიექტებისთვის, ისე მომხმარებლებისთვის.
დაინტერესებულ პირებს დამატებითი ინფორმაციის მისაღებად ან/და რეგულირების ლაბორატორიის პროექტებში ჩართვის მიზნით შეუძლიათ მიმართონ საქართველოს ეროვნული ბანკის ინოვაციების ოფისს: innovationoffice@nbg.gov.ge
დღის ტოპ 10 სიახლე
სხვა სიახლეები
21.08.2025.11:03
კრიპტოვალუტის ბაზრის მიმოხილვა გვიჩვენებს, რომ მარკეტ მეიქინგი უმნიშვნელოვანესი კომპონენტია ფინანსური ბაზრების შეუფერხებელი ფუნქციონირებისთვის — და ეს ეხება არა მხოლოდ ტრადიციულ, არამედ ინოვაციურ კრიპტო ბაზრებსაც.
სიღრმისეული ანალიზი ცხადყოფს, რომ კრიპტო ბაზარზე ზოგიერთი სპეციალიზებული კომპანია და მსხვილი ბირჟები (მაგალითად, WhiteBIT-ის მარკეტ მეიქერების პროგრამა) სთავაზობენ მარკეტ მეიქინგის სერვისებს. ისინი კრიპტო ვალუტების ბაზრებზე თამაშობენ მნიშვნელოვან როლს ლიკვიდურობის უზრუნველყოფაში, ფასების მერყეობის შემცირებაში და სავაჭრო ოპერაციების ეფექტურად შესრულებაში მყიდველებსა და გამყიდველებს შორის.
ამ სტატიაში ახსნილია ციფრული აქტივებისთვის მარკეტ მეიქინგის ძირითადი პრინციპები, მისი მნიშვნელობა და ის პრობლემები, რომელთაც იგი აგვარებს ტოკენიზებულ ეკონომიკებში.
კრიპტოვალუტის ბაზრის მიმოხილვა აჩვენებს, რომ მარკეტ მეიქინგი გულისხმობს სხვადასხვა კრიპტო ვალუტებისთვის ყიდვისა და გაყიდვის ფასების ციტირებას, რაც კრიპტო ბაზარზე შეუფერხებელ ვაჭრობას უზრუნველყოფს.
მარკეტ მეიქერები არიან სუბიექტები ან ინდივიდები, რომლებიც იღებენ პასუხისმგებლობას ბაზარში ლიკვიდურობის შენარჩუნებაზე — მათ ყოველთვის აქვთ მზადყოფნა, იყიდონ ან გაყიდონ აქტივები ნებისმიერ დროს.
ისინი ამცირებენ ე.წ. bid-ask spread-ს — სხვაობას იმ ფასს შორის, რომელსაც მყიდველი სთავაზობს და იმ ფასს შორის, რომელსაც გამყიდველი ითხოვს. ამ გზით, კრიპტო ბაზარი ხდება უფრო ეფექტური და სტაბილური კრიპტო ვალუტების ვაჭრობისთვის.
კრიპტოვალუტის ბაზრის მიმოხილვა ნათლად აჩვენებს, რომ კრიპტო მარკეტ მეიქერები ფინანსურ ბაზრებში რამდენიმე არსებით პრობლემას აგვარებენ:
კრიპტოვალუტის ბაზრის მიმოხილვა ცხადყოფს, რომ არსებობს რამდენიმე ძირითადი შემთხვევა, როდესაც მარკეტ მეიქერის მომსახურება აუცილებელია კრიპტო ბაზარზე: