საქართველოს ეროვნული ბანკის რეგულირების ლაბორატორიის კიდევ ერთი პროექტი წარმატებით დასრულდა
სს საკრედიტო საინფორმაციო ბიურო „კრედიტინფო საქართველო“-მ წარმატებით დაასრულა საქართველოს ეროვნული ბანკის რეგულირების ლაბორატორიაში ტესტირების ბოლო ეტაპი.
რეგულირების ლაბორატორია - ეროვნული ბანკის მიერ ინოვაციური ფინანსური მომსახურების ან/და პროდუქტის სატესტო გარემოში გამოსაცდელად შექმნილი ჩარჩოა, რომელიც იდეის, საჩვენებელი მოდელის და რეალურ გარემოში ტესტირების სამ ეტაპს მოიცავს.
პროექტის ფარგლებში, „კრედიტინფო საქართველო“ ტესტირების რეჟიმში სთავაზობდა მომხმარებლებს იდენტიფიკაციისთვის დამატებითი ტექნიკური გადაწყვეტილების დანერგვას, რომელიც ეფუძნება უკვე არსებულ და მოქმედ სერვისს-„MyCreditInfo“. აღნიშნული ინიციატივა გულისხმობს იდენტიფიკაციის პროვაიდერის (Identity Provider) სერვისის მიწოდებას, რაც მომხმარებლებს უსაფრთხო და ეფექტური იდენტიფიკაციის ინოვაციურ გზას სთავაზობს.
რეგულირების ლაბორატორიაში განხორციელებული დაკვირვებისა და ანალიზის შედეგად შევიდა შესაბამისი ცვლილება „საკრედიტო საინფორმაციო ბიუროს საქართველოს ეროვნულ ბანკში რეგისტრაციის, რეგისტრაციის გაუქმებისა და რეგულირების წესის დამტკიცების თაობაზე“ საქართველოს ეროვნული ბანკის პრეზიდენტის №193/04 ბრძანებით დამტკიცებულ წესში, რომელიც განსაზღვრავს აღნიშნული სერვისის ოპერირების წესებს და უზრუნველყოფს მის შესაბამისობას არსებულ მარეგულირებელ ჩარჩოსთან.
საქართველოს ეროვნული ბანკის რეგულირების ლაბორატორია მიესალმება ყველა ინოვაციური პროცესის/პროდუქტის დანერგვის ინიციატივას, ხელს უწყობს ინოვაციური ტექნოლოგიური გადაწყვეტილებების განვითარებასა და მათ პრაქტიკაში დანერგვას, რაც ქმნის ახალ შესაძლებლობებს როგორც დაინტერესებული სუბიექტებისთვის, ისე მომხმარებლებისთვის.
დაინტერესებულ პირებს დამატებითი ინფორმაციის მისაღებად ან/და რეგულირების ლაბორატორიის პროექტებში ჩართვის მიზნით შეუძლიათ მიმართონ საქართველოს ეროვნული ბანკის ინოვაციების ოფისს: innovationoffice@nbg.gov.ge
დღის ტოპ 10 სიახლე
ჩინეთი ფართო და საინტერესო ბაზარია ქართული ღვინისთვის – ღვინის კომპანია „დოესი ესთეითი“ CIIE 2025-ზე
სხვა სიახლეები
GITA - ს ორგანიზებით, ზუგდიდის ტექნოპარკში ჰაკათონი AgriHacks 2025 გაიმართა
28.10.2025.11:29
საქართველოს ინოვაციების და ტექნოლოგიების სააგენტოს ორგანიზებით, AgriHacks 2025 ჰაკათონის დემო დღე გაიმართა. ღონისძიებამ გააერთიანა ქვეყნის მასშტაბით ინოვატორები, დეველოპერები, აგრონომები, სტუდენტები, ინჟინრები, სოფლის მეურნეობით და ტექნოლოგიებით დაინტერესებული ადამიანები.
ჰაკათონის 70-მდე მონაწილე მთელი საქართველოდან, 36 საათის განმავლობაში, ზუგდიდის ტექნოპარკში ინტენსიურად მუშაობდა სოფლის მეურნეობის მიმართულებით ინოვაციურ იდეებსა და პროტოტიპებზე. დასკვნით ეტაპზე კონკურსანტებმა 20 პროექტი კომისიის და პარტნიორი კომპანიების წინაშე წარადგინეს.
ჰაკათონის მთავარი გამარჯვებული და 10 000 ლარიანი გრანტის მფლობელი გახდა გუნდი SmartField. პროექტი ჭკვიანი საყელო პირუტყვისთვის აერთიანებს მონიტორინგისა და კონტროლის ინოვაციურ სისტემას და აღჭურვილია GPS მოდულითა და სენსორებით, რომლებიც ზომავენ ტემპერატურას, პულსს და კვების ჩვევებს (კისერზე არსებული კუნთის დაჭიმულობის სენსორით). პროექტის AI ალგორითმი აანალიზებს პირუტყვის მოძრაობის, პროდუქტიულობისა და ჯანმრთელობის მონაცემებს, რაც ფერმერებს თავიანთი საქმიანობის უფრო ეფექტურად და უსაფრთხოდ მართვაში ეხმარება.
ჰაკათონი მიზნად ისახავდა სოფლის მეურნეობის სფეროში წინასწარი კვლევის შედეგად გამოვლენილი გამოწვევების ინოვაციურ და ტექნოლოგიურ გადაწყვეტას, პროექტში მონაწილე კომპანიებისა და ორგანიზაციების დაკავშირებას ინოვაციურ და ტექნოლოგიურ იდეებზე მომუშავე ადამიანებთან და მათ შორის ახალი საქმიანი ურთიერთობის ჩამოყალიბების სტიმულირებას; კომერციალიზაციის მქონე ინოვაციური/ტექნოლოგიური სტარტაპ იდეებისა და პროტოტიპების შექმნას; რეგიონებში მცხოვრებ დაინტერესებულ ადამიანებში ინოვაციური აზროვნების, უნარების განვითარებას; მთლიანობაში კი, რეგიონებში მცხოვრები ახალგაზრდების ჩართულობის ზრდას საქართველოს ინოვაციურ და სტარტაპ ეკოსისტემაში.
ღონისძიების მთავარმა პარტნიორმა აგრიჯორჯიამ (ფერეროს თხილის კომპანია) მის რჩეულ ორ გუნდს გადასცა ფულადი პრიზები, 5-5 ათასი ლარის ოდენობით.
ჰაკათონის პარტნიორები იყვნენ გარემოს დაცვის და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს სოფლის განვითარების სააგენტო, ბაზისბანკი, კარტლისი, აგროსფერო, რომელთა დახმარებითაც რჩეულ სტარტაპებს შესაძლებლობა მიეცემათ რეალურად გატესტონ და დანერგონ საკუთარი პროდუქტები ბიზნეს პროცესებში.