თბილისში საქართველოს, აზერბაიჯანის, რუმინეთისა და უნგრეთის წარმომადგენლების მონაწილეობით „მწვანე ენერგეტიკული დერეფნის" მე-11 მინისტერიალი გაიმართა
„ჩვენ ვქმნით ენერგეტიკული თანამშრომლობის ერთ-ერთ ყველაზე ამბიციურ, მომავალზე ორიენტირებულ ჩარჩოს როგორც ჩვენს რეგიონში, ასევე მის ფარგლებს გარეთ და ეს არის სიმბოლო, თუ როგორ შეუძლია სტრატეგიულ პარტნიორობასა და სექტორულ ინტეგრაციას ხელი შეუწყოს პოლიტიკურ-ეკონომიკურ თანამშრომლობას" - ამის შესახებ ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა მარიამ ქვრივიშვილმა მე-11 მინისტერიალზე განაცხადა, რომელსაც საქართველოს, აზერბაიჯანის, რუმინეთისა და უნგრეთის მთავრობებს შორის, „მწვანე ენერგიის განვითარებისა და გადაცემის სფეროში სტრატეგიული პარტნიორობის" შეთანხმების ფარგლებში, თბილისი მასპინძლობს. მინისტერიალში, მარიამ ქვრივიშვილთან ერთად, აზერბაიჯანის რესპუბლიკის ენერგეტიკის მინისტრი ფარვიზ შაჰბაზოვი, უნგრეთის საგარეო საქმეთა და ვაჭრობის სამინისტროს სახელმწიფო მდივანი ბოგლარკა ილეში და რუმინეთის ენერგეტიკის სამინისტროს სახელმწიფო მდივანი კრისტიან ბუსოი მონაწილეობდენ.
როგორც მარიამ ქვრივიშვილმა აღნიშნა, საქართველოს ხელისუფლების მიზანი ქვეყნის ენერგოდამოუკიდებლობისა და ენერგოუსაფრთხოების უზრუნველყოფაა. მინისტრის განცხადებით, მინისტერიალი ოთხი პარტნიორი ქვეყნის საერთო ხედვის - დაკავშირებული, მდგრადი და ენერგეტიკულად უსაფრთხო მომავლის შექმნის მნიშვნელოვანი პლატფორმაა.
„ეს პროექტი არ შემოიფარგლება მხოლოდ ინფრასტრუქტურის მშენებლობით - ის ენერგეტიკული დამოუკიდებლობისა და გრძელვადიანი მდგრადობის საფუძველია, რომელიც შექმნის ახალ, სუფთა ენერგიის გადაცემის მარშრუტს სამხრეთ კავკასიასა და ევროპას შორის, რაც მიწოდების წყაროების დივერსიფიკაციის გზით ურთიერთგამაძლიერებელი იქნება ენერგეტიკული უსაფრთხოების მიმართულებით და, ასევე, გააძლიერებს რეგიონის სტრატეგიულ მნიშვნელობას ფართო ევროპისთვის" - აღნიშნა საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა.
მე-11 მინისტერიალზე მხარეებმა წყალქვეშა კაბელისა და მწვანე კორიდორის პროექტების სამომავლო კოორდინაციის საკითხები, ასევე შეთანხმების ფარგლებში შექმნილი ერთობლივი საწარმოს საქმიანობის ანგარიში განიხილეს. ღონისძიების ფარგლებში „საქართველოს სახელმწიფო ელექტროსისტემის" დირექტორთა საბჭოს წევრმა, ზვიად გაჩეჩილაძემ წარადგინა პრეზენტაცია შავი ზღვის წყალქვეშა კაბელის პროექტის პროგრესის შესახებ და ისაუბრა ტექნიკურ-ეკონომიკური კვლევის დასკვნაზე, რომლის მიხედვითაც, შავი ზღვის წყალქვეშა კაბელის პროექტი მიმზიდველი და განხორციელებადია. აღინიშნა, რომ პროექტი შეტანილია ევროპის გადამცემი სისტემის ოპერატორების გაერთიანების (ENTSO-E) 10 წლიანი განვითარების გეგმაში და ასევე ევროკომისიაში საერთო მნიშვნელობის პროექტების (PMI) წინასწარ შერჩეულ სიაში.
თბილისის მინისტერიალს აზერბაიჯანის, რუმინეთისა და უნგრეთის ელჩები, საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს, საქართველოს სახელმწიფო ელექტროსისტემის, რუმინეთის, აზერბაიჯანისა და უნგრეთის გადამცემი სისტემის ოპერატორების, მსოფლიო ბანკისა და აზიის განვითარების ბანკის წარმომადგენლები ესწრებოდნენ.
დღის ტოპ 10 სიახლე
სარფის მებაჟე ოფიცრებმა დიდი ოდენობით არადეკლარირებული ოქროს ნაკეთობების შემოტანის ფაქტები აღკვეთეს
სხვა სიახლეები
ყველაფერს ვაკეთებთ იმისთვის, რომ შუა დერეფნის გამტარუნარიანობა გავზარდოთ და, შესაბამისად, შევძლოთ ტვირთნაკადების ეფექტური მართვა და ჩვენს დერეფანზე გადმორთვა - თამარ იოსელიანი
14.11.2025.17:45
„2025 წელი ნამდვილად განსაკუთრებულია ჩვენი ნავსადგურებისთვის - გაზრდილია როგორც შემომსვლელი გემების რაოდენობა, ისე ტვირთბრუნვა. ეს განპირობებულია როგორც სახელმწიფოს სწორი პოლიტიკით, ისე კერძო სექტორთან მჭიდრო თანამშრომლობით და, რა თქმა უნდა, ოპერაციული ეფექტიანობით", - განაცხადა ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილე თამარ იოსელიანმა.
შუა დერეფნის სატრანსპორტო-ლოგისტიკურ მარშრუტში საქართველოს როლზე და მისი ზრდა/განვითარების კუთხით გაწეულ სამუშაოზე საუბრისას მინისტრის მოადგილემ ხაზი გაუსვა, რომ სახელმწიფო მჭიდროდ თანამშრომლობს ყველა ნავსადგურის ოპერატორთან მათი ეფექტიანობის გაზრდის და შესაბამისად, როგორც ქვეყნისთვის, ისე მთლიანად შუა დერეფნისთვის მეტი სიმძლავრეების შემატების მიზნით.
„ნავსადგურები ჩვენთან ერთად ყოველწლიურად აახლებენ ინფრასტრუქტურას და ამ მიმართულებით ნამდვილად ხელშესახები შედეგები გვაქვს. ასევე მნიშვნელოვანია მათ მიერ დაგეგმილი გრძელვადიანი პროექტები. მინდა, გამოვყო ფოთის ახალი საზღვაო ნავსადგური, რომელიც სრულად კერძო ინვესტიციაა - ნავსადგურის განვითარების პირველ ფაზაში დაახლოებით 98 მილიონი დოლარის ინვესტიცია ჩაიდო ერთობლივად. მეორე ფაზაში დამატებით ერთი მლნ ტონა ტვირთის მოცულობა დაემატება და შესაბამისად, კიდევ 38 მლნ დოლარი ჩაიდება. ამ კუთხით სახელმწიფოს გაცემული აქვს ნებართვები, მჭიდროდ ვთანამშრომლობდით და უკვე ძალიან მალე შევა საიმპლემენტაციო ფაზაში. ჩვენ ყველაფერს ვაკეთებთ იმისათვის, რომ შევინარჩუნოთ კონკურენტუნარიანი გარემო შუა დერეფანში და შესაბამისად, შევძლოთ იმ ტვირთნაკადების ადმინისტრირება, რაც დერეფანზე და ზოგადად სამხრეთ კავკასიაზე ინტერესის ზრდით მისამართდება", - აღნიშნა თამარ იოსელიანმა.
ეკონომიკის მინისტრის მოადგილის ინფორმაციით, 2025 წლის 9 თვის მაჩვენებლებით ქვეყნის ნავსადგურებში შემოსული გემების რაოდენობის კუთხით წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, ბათუმის ნავსადგურის შემთხვევაში 17%-იანი, ხოლო ფოთის ნავსადგურის შემთხვევაში 5%-იანი მატება დაფიქსირდა. როგორც თამარ იოსელიანმა აღნიშნა, ასევე გაიზარდა საკონტეინერო ტვირთების გადაზიდვის მაჩვენებლებიც - 2025 წლის იანვარ-სექტემბრის პერიოდში საქართველოს ნავსადგურებში ჯამურად გადამუშავებული იქნა -567,577 TEU, რაც 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდთან მიმართებაში დაახლოებით 20%-იან მატებას წარმოადგენს.
„შუა დერეფანში ჩვენი როლის გამყარებისთვის, ცხადია, ისეთი ინფრასტრუქტურა გვჭირდება, რომელიც ტვირთების გატარებას შეძლებს. ამისთვის საჭიროა ახალი, ანაკლიის ღრმაწყლოვანი ნავსადგური, რომლის მშენებლობა აქტიურ ფაზაშია შესული - რომ მივიღოთ დიდი მოცულობის გემები და შევძლოთ უფრო მეტი ტვირთის გატარება. ასევე რკინიგზის მოდერნიზაცია, რომელიც დასასრულს უახლოვდება და შესაბამისად, გამტარუნარიანობას 27 მილიონი ტონიდან 48 მილიონ ტონამდე გაზრდის. ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის მშენებლობა, რომელიც ასევე დასასრულს უახლოვდება, ძალიან მნიშვნელოვანი პროექტია იმისთვის, რომ დამატებითი სიმძლავრეები მოგვიტანოს - დაახლოებით 5 მილიონ ტონაზეა საუბარი. ასევე მისი გაფართოების, შემდეგი ფაზების დანერგვის შემთხვევაში კი 15 მილიონ ტონამდე შეგვიძლია ავიდეთ", - განაცხადა ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილემ.
ამასთან, თამარ იოსელიანმა ხაზი გაუსვა, რომ კარგი ტენდენცია ფიქსირდება ტვირთების და პროდუქციის დივერსიფიცირების პროცესის და შესაბამისად, გატარებული ტვირთების სახეობების ზრდის თვალსაზრისითაც „ეს გვაძლევს იმის პროგნოზის საშუალებას, რომ მომდევნო წლებში ამ მიმართულებით სტაბილური ზრდა გვექნება", - აღნიშნა მინისტრის მოადგილემ.