მთავარიბიზნესიეკონომიკატურიზმი
ფინანსებიჯანდაცვასპორტიყველა სიახლე
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნესმრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრებაპერსონალური ფინანსები
პოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსიშაინენერჯი
flag
AMD 7022.7
-0.0128
flag
AZN 1.6174
-0.0012
flag
CNY 37.678
0.0001
flag
EUR 3.1249
-0.0025
flag
GBP 3.6389
-0.0123
flag
KZT 52.57
0.0004
flag
TRY 0.0721
-0.0001
flag
USD 2.7503
-0.002

შემოსავლების სამსახური ყოველწლიურად აქვეყნებს ინფორმაციას შემოსავლების სამსახურის დავების განხილვის საბჭოს საქმიანობის შესახებ

news image

საზოგადოების ინფორმირების მიზნით, ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის დავების დეპარტამენტის მიერ, უწყების ოფიციალურ ვებგვერდზე www.rs.ge გამოქვეყნდა 2024 წლების განმავლობაში განხილულ საქმეთა სტატისტიკური მონაცემები.

დავების დეპარტამენტი მუდმივად ამუშავებს და აქვეყნებს შემოსავლების სამსახურის მიერ, გადამხდელთა საჩივრებზე მიღებულ გადაწყვეტილებებს www.infohub.rs.ge აღნიშნული მიუთითებს დავების მოქმედი პრაქტიკის  (კანონმდებლობით დადგენილი პრინციპების პრაქტიკაში აღსრულების გატარება და დაცვა) გადასახადის გადამხდელებისთვის მარტივად ხელმისაწვდომობაზე და საგადასახადო ორგანოს გამჭვირვალობის მაღალ სტანდარტზე.

საგადასახადო ადმინისტრაციის დიაგნოსტიკური შეფასების საერთაშორისო ინსტრუმენტით, კერძოდ - TADAT-ის ანგარიშების მიხედვით, დეპარტამენტის საქმიანობა ფასდება უმაღლესი მაჩვენებლებით, ანგარიშის თანახმად, ,,საქართველოში დავების გადაწყვეტის პროცესი კარგი საერთაშორისო პრაქტიკის შესაბამისად წარიმართება, შემოსავლების სამსახურის დავების გადაწყვეტის ადმინისტრაციული პროცესი დამოუკიდებელია და შეესაბამება A ქულას."

აღსანიშნავია ორი მნიშვნელოვანი გარემოება - გასულ წლებთან შედარებით  შემცირებულია შემოსავლების სამსახურში წარდგენილი საჩივრების რაოდენობა და მკვეთრად შემცირებულია საჩივრების განხილვის და მიღებული გადაწყვეტილებების აღსრულების ვადები. ამასთან, ელექტრონული სერვისების განვითარების ფარგლებში, დაიხვეწა საჩივრის ელექტრონული ფორმით წარმოდგენის და დავის განხილვის პროცესში გადასახადის გადამხდელის მონაწილეობის შესაძლებლობა, რამაც კიდევ უფრო გაამარტივა ურთიერთობა საგადასახადო ორგანოსთან.

შემოსავლების სამსახურის 2025-2030 წლების სტრატეგიის მიხედვით, კვლავ მნიშვნელოვან პრიორიტეტს წარმოადგენს - დავის განმხილველი ორგანოს გამჭვირვალობასაგადასახადო დავების ქმედითი პროცესის კიდევ უფრო დახვეწა, გადამხდელთა საჩივრების დროული განხილვა და საგადასახადო დავებზე მიღებული გადაწყვეტილებების განზოგადება.

news banner
ნინო ჭანტურია ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











მოსაზრება

quote

ჩვენი ამოცანაა, ბიზნეს სექტორის ინტერესების წარმოდგენა

საჭიროა, ამ დადგენილებების მოდიფიცირება ისეთი გზით, რომ არ დაზიანდეს არც ბიზნესის და არც სახელმწიფოს ინტერესები.

author სოსო ფხაკაძე

სხვა სიახლეები

ბიზნეს სიახლეები
image GCCA-მ „ნოვას“ უსამართლო კომერციული საქმიანობის დარღვევის ფაქტი დაუდგინა

19 , 2025

საქართველოს კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტომ, სამშენებლო და სარემონტო მასალების წარმოების სექტორში, შპს „ნოვას“ „მომხმარებლის უფლებების დაცვის შესახებ“ საქართველოს კანონის - უსამართლო კომერციული საქმიანობის დარღვევის ფაქტი დაუდგინა.

GCCA-ის მიერ საკითხის შესწავლის პროცესში დადგინდა, რომ სპეციალური შეთავაზებების/ფასდაკლებების პერიოდში, მოვაჭრის მიერ არ განხორციელდა საქონლის მარაგების დროული გადამოწმება, ასევე, მოვაჭრის ვებ-გვერდზე საქონლის ხელმისაწვდომობის შესახებ სწორი და მკაფიო ინფორმაციის განთავსება. შედეგად, მომხმარებელმა მარაგის ამოწურვის შესახებ ინფორმაცია სპეციალური შეთავაზებების დასრულების შემდგომ გაიგო და ფასდაკლებით სარგებლობის შესაძლებლობა შეეზღუდა.

სააგენტოს პოზიციით, მოვაჭრე ვალდებულია, სახელშეკრულებო ურთიერთობაში შესვლამდე, ფასდაკლების შეთავაზების პერიოდში, უზრუნველყოს მარაგების შესახებ ინფორმაციის დროული განახლება და მკაფიოდ, არაორაზროვნად მიწოდება. იმ შემთხვევაში თუ - აღნიშნული ინფორმაციის დროული განახლება ვერ ხორციელდება, მოვაჭრემ უნდა უზრუნველყოს ალტერნატიული, იმავე კატეგორიის საქონელის (არსებობის შემთხვევაში) ფასდაკლებით შეთავაზება, რომლითაც მომხმარებელს შეკვეთის განთავსების დღეს შეეძლო ესარგებლა. თუ ფასდაკლების პერიოდის განმავლობაში მომხმარებელმა უკვე განათავსა შეკვეთა და განახორციელა შესყიდვა, ის არ უნდა დაზარალდეს იმის გამო, რომ მოვაჭრემ მარაგები არასწორად მართა.

შესაბამისად, სააგენტოს გადაწყვეტილებით, მოვაჭრეს განესაზღვრა - 1 თვის ვადა, რათა მომხმარებელთა დარღვეული უფლებები აღადგინოს და უსამართლო კომერციული საქმიანობის განხორციელების ფაქტი აღმოფხვრას.

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა