მეტროსადგურ „ვარკეთილის“ რეაბილიტაციის მოკლე ვადაში დასასრულებლად ხელშეკრულება უცხოურ კომპანიასთან გაფორმდა
მეტროსადგურ „ვარკეთილის“ სარეაბილიტაციო სამუშაოების მოკლე ვადაში დასასრულებლად ხელშეკრულება შესაბამის უცხოურ კომპანიასთან გაფორმდა.
მეტროსადგურის რეაბილიტაციის პროცესის შეფერხების მიზეზებსა და მიმდინარე სამუშაოებზე დღეს თბილისის მერმა კახა კალაძემ დედაქალაქის მთავრობის სხდომაზე ისაუბრა.
„ჩვენ არასდროს ვერიდებით პრობლემებზე საუბარს, არასდროს გავურბივართ გამოწვევებს და არ გვიჭირს, ვუთხრათ სიმართლე საზოგადოებას. ჩვენ ბევრჯერ ვსაუბრობთ წარმატებულ პროექტებზე, გაკეთებულ საქმეებზე, რაც 2017 წლიდან მოყოლებული ნათლად ჩანს დედაქალაქში, მაგრამ არსებობს გამოწვევები და პრობლემებიც. დღეს მინდა, ერთ პრობლემებურ საკითხზე მოგაწოდოთ ინფორმაცია, თუ რა ეტაპზე ვართ. მხედველობაში მაქვს მეტროსადგურ „ვარკეთილის“ რეაბილიტაცია, რომლის მოსაცდელ ბაქანზე ჭერი ჯერ კიდევ 2018 წელს ჩამოიშალა. მიუხედავად იმისა, რომ მუნიციპალიტეტმა სადგურის რეაბილიტაციისთვის აუცილებელი ღონისძიებების დაგეგმვა დაუყოვნებლივ დაიწყო, აღნიშნული საკითხი ჯერ კიდევ მოუგვარებელია. პროცესის გაჭიანურების მთავარ მიზეზს წარმოადგენს მიწისქვეშა ტრანსპორტის სფეროში, როგორც ადგილობრივი საპროექტო და სამშენებლო, ისე საექსპერტო კომპანიების არასაკმარისი გამოცდილება და კვალიფიკაცია. აღნიშნულის გათვალისწინებით ადგილობრივი კომპანიები ამ პროექტში მონაწილეობას თავს არიდებდნენ. იყო შემთხვევები, როდესაც გამოგვიცხადებია ტენდერი და კომპანიები არ იღებდნენ მასში მონაწილეობას“, - განაცხადა კახა კალაძემ.
მისივე თქმით, პირველად შერჩეულმა სამშენებლო კომპანია „მამისონმა“ ვერ შეასრულა დაკისრებული ვალდებულებები, რის გამოც მასთან ხელშეკრულება შეწყდა.
„არაერთი მცდელობის შემდეგ, საქართველოს მთავრობის განკარგულების საფუძველზე, 2021 წელს შეირჩა საპროექტო ორგანიზაცია, შპს „თი დი ეს“, რომელმაც დასრულებული, ექპერტიზა გავლილი პროექტი წარმოადგინა 2022 წლის იანვარში. პროექტის მსვლელობისას გამოიკვეთა მთელი რიგი შემაფერხებელი გარემოებები, რომელმაც 2022 წლიდან დღემდე, მნიშვნელოვნად გააჭიანურა პროექტის დასრულება“, - აღნიშნა დედაქალაქის მერმა.
მისივე განმარტებით, პროექტის ძირითად სამუშაოს წარმოადგენს მგზავრთა მოსაცდელი დარბაზის ჭერის და კედლების, ასევე, საესკალატორო დახრილ გვირაბში აზბესტ-ცემენტის ფილების დემონტაჟი და მათ ნაცვლად, თანამედროვე, უსაფრთხო მასალებით ჭერის მოწყობა.
თბილისის მერის თქმით, ძველი ჭერის დემონტაჟის შედეგად გამოიკვეთა უშუალოდ რკინაბეტონის თაღის, მათ შორის, გეომეტრიული პარამეტრების კვლევის აუცილებლობა და სხვა კვლევებთან ერთად, ორჯერ ჩატარდა ზედაპირის სრული სკანირება.
„ასევე, განახლებული პროექტის ექსპერტიზის ეტაპზე, ლევან სამხარაულის სახელობის ექსპერტიზის ეროვნულმა ბიურომ მოითხოვა რკინაბეტონის კონსტრუქციების სიღრმისეული შესწავლა, რაც ადგილობრივი საექსპერტო ორგანიზაციების რესურსებით საკმაოდ რთული აღმოჩნდა. ამიტომ, მოგვიწია უცხოელი ექსპერტების ჩართულობა, ვისაც ასეთი ტიპის მეტროსადგურებზე უმუშავია. როგორც იცით, თბილისის მეტრო საბჭოთა პერიოდშია აშენებული. ამიტომ, მეტროსადგურ „ვარკეთილის“ სარეაბილიტაციო სამუშაოების მოკლე ვადაში დასასრულებლად უკვე გაფორმდა ხელშეკრულება ბელარუსულ კომპანიასთან, შპს „პრობილდ ექსპერტთან“ და მიმდინარეობს რკინაბეტონის კონსტრუქციების სრული კვლევა, ასევე, აღდგენის პროექტის მომზადება“, - განაცხადა კახა კალაძემ.
გარდა ამისა, მერის ინფორმაციით, პროექტის ფარგლებში, სამშენებლო კომპანია „ბადაქონსთრაქშენმა“ უკვე განახორციელა ძველი ჭერის სრული დემონტაჟი, ბაქნის ქვეშ შიდა სამეურნეო სივრცეების სადემონტაჟო და სარემონტო სამუშაოები, შეკვეთილია ახალი ჭერის კონსტრუქციის მოსაწყობად საჭირო მასალა და სხვა.
კახა კალაძის თქმით, ზემოთ აღნიშნულის გათვალისწინებით, მეტროსადგურ „ვარკეთილის“ რეაბილიტაციის პროექტის დასრულება მიმდინარე წლის სექტემბერშია დაგეგმილი.
სხვა სიახლეები
საქართველოსა და ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკას შორის პარტნიორობა დაფუძნებულია ურთიერთპატივისცემასა და ევროპასა და აზიას შორის კავშირების გაძლიერების საერთო მიზანზე - მარიამ ქვრივიშვილი
25.11.2025.17:12
ლონდონში მიმდინარე გაეროს საერთაშორისო საზღვაო ორგანიზაციის (IMO) ასამბლეის ფარგლებში ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა მარიამ ქვრივიშვილმა შეხვედრა გამართა ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკის ტრანსპორტის მინისტრის მოადგილე ლი იანგთან. შეხვედრაში მონაწილეობა მიიღო ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მოადგილე თამარ იოსელიანმა.
მხარეებმა ქვეყნებს შორის სატრანსპორტო, მათ შორის საზღვაო სექტორში თანამშრომლობის საკითხთა ვრცელი სპექტრი განიხილეს. მარიამ ქვრივიშვილმა, ისევე როგორც ლი იანგმა ხაზგასმით აღნიშნეს, რომ საქართველოსა და ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკას შორის პარტნიორობა დაფუძნებულია ურთიერთპატივისცემასა და ევროპასა და აზიას შორის კავშირების გაძლიერების საერთო მიზანზე. აქცენტი გაკეთდა შუა დერეფნის განვითარებისა და ამ პროცესში საქართველოს მნიშვნელოვან როლზე.
„ჩინეთი ჩვენი სტრატეგიული პარტნიორია არაერთი მიმართულებით, განსაკუთრებით აღსანიშნია თანამშრომლობა სატრანსპორტო კავშირების კუთხით, სადაც მნიშვნელოვანი პროგრესი და შედეგები გვაქვს, მათ შორის სამოქალაქო ავიაციის სფეროში - სულ ცოტა ხნის წინ, საქართველოს პრემიერ-მინისტრის ჩინეთში ვიზიტის შედეგად იქნა მიღებული გადაწყვეტილება დედაქალაქებს შორის პირდაპირი ფრენების შესახებ. ასევე განიხილება თბილისსა და შანხაის შორის პირდაპირი ფრენების დაწყების საკითხი. ეს მნიშვნელოვნად შეუწყობს ხელს ქვეყნებს შორის სავაჭრო-ეკონომიკური, ასევე ხალხთა შორის თუ ტურისტულ სექტორში კავშირების გაღრმავებას. ჩვენ ასევე მივესალმებით თანამშრომლობის გაღრმავებას საზღვაო სექტორში და ამ კუთხით ჩინეთის გამოცდილების გაზიარებას, განსაკუთრებით იმ მიმართულებებში, რომლებიც სრულ შესაბამისობაშია ჩვენი ქვეყნის პრიორიტეტებთან, მათ შორისაა - მწვანე ტრანზიცია, საზღვაო გაციფრულება, განათლება, კვლევა-განვითარება და სხვა", - განაცხადა ეკონომიკის მინისტრმა.
მარიამ ქვრივიშვილმა ჩინეთის ტრანსპორტის მინისტრის მოადგილეს ინფორმაცია მიაწოდა საქართველოში ისეთი მსხვილი ინფრასტრუქტურული პროექტების მიმდინარეობაზე, როგორებიცაა ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი, ვაზიანის ახალი საერთაშორისო აეროპორტი და რკინიგზის მოდერნიზაციის პროექტი. აღინიშნა, რომ სტრატეგიულად მნიშვნელოვანია ასეთი პროექტები, რადგან ისინი პირდაპირი ხელშემწყობი ფაქტორია როგორც შუა დერეფნის პროექტის განვითარების, ისე ქვეყნებს შორის დაკავშირებადობის თვალსაზრისით.
მარიამ ქვრივიშვილმა ასევე ხაზი გაუსვა, რომ საქართველოს დელეგაციის ჩინეთში ვიზიტისას ორ ქვეყანას შორის ასევე ხელი მოეწერა შეთანხმებას, რომლის ფარგლებშიც სტრატეგიული თანამშრომლობა კიდევ უფრო გაღრმავდება. დღესდღეობით ჩინეთი საქართველოს უმსხვილეს სავაჭრო პარტნიორებს შორისაა, ხოლო ინვესტიციები ჩინეთიდან 2025 წლის პირველ ნახევარში 229%-ით გაიზარდა. ასევე მზარდი დინამიკით გამოირჩევა ტვირთბრუნვა შუა დერეფნის გავლით.
მარიამ ქვრივიშვილმა ჩინეთის ტრანსპორტის მინისტრის მოადგილესთან შეხვედრისას ხაზი გაუსვა საქართველოს შესაძლებლობებს ინტეგრირებული საზღვაო-სარკინიგზო კავშირების, ასევე გადაზიდვების გაუმჯობესებული სერვისების კუთხით.
„საქართველოსა და ჩინეთს შორის სავაჭრო-ეკონომიკური და სატრანსპორტო მიმართულებით თანამშრომლობის გაღრმავების კიდევ დიდი პოტენციალი გვაქვს. რაც მთავარია, ამისთვის მზაობა ორივე ქვეყნიდან არსებობს, შუა დერეფანი კი მისი სრულად რეალიზების საშუალებას გვაძლევს", - აღნიშნა მარიამ ქვრივიშვილმა.