ივლისიდან 5 დიდ ქალაქში საავტომობილო გზებზე გამონაბოლქვი სპეციალური აპარატებით გაკონტროლდება
ივლისიდან საავტომობილო გზებზე გამონაბოლქვი სპეციალური აპარატებით გაკონტროლდება. სხვა გარემოსდაცვითი მონიტორინგისგან განსხვავებით, შემოწმება 9-საათიან რეჟიმში განხორციელდება.
გარემოსდაცვითი ზედამხედველობის დეპარტამენტის წარმომადგენელი ტარიელ ირემაძე Business Insider Georgia- თან ამბობს, რომ კონტროლი იქნება მკაცრი და ნებისმიერ გამოვლენილ ფაქტს შესაბამისი სანქცია მოჰყვება.
კერძოდ, როგორც ირემაძე განმარტავს, ფიზიკური პირებისთვის დარღვევა პირველ ჯერზე 100 ლარის ჯარიმას ითვალისწინებს. განმეორებითი (30 დღის განმავლობაში) შემოწმებისას კანონდარღვევის შემთხვევაში ეს თანხა გასამმაგდება და მძღოლს 300 ლარის გადახდა დაეკისრება.
რაც შეეხება იურიდიულ პირებს, ჯარიმის მოცულობა პირველ ჯერზე 500 ლარია, ხოლო განმეორებითი მონიტორინგის დროს აღმოჩენილი დარღვევისთვის თანხა ამ შემთხვევაშიც გასამმაგდება და 150 ლარით განისაზღვრება.
„2022 წელს შემუშავდა ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსში ცვლილებების პროექტი, რომლის საფუძველზეც 2023 წლის ივლისიდან სატრანსპორტო საშუალებების გამონაბოლქვის გზებზე კონტროლი სპეციალური აპარატურის საშუალებით განხორციელდება. პატრულირებას სპეციალური ეკიპაჟი განახორციელებს. ჩვენი ეს ჯგუფი აღიჭურვება შესაბამისი მაღალტექნოლოგიური ხელსაწყოებით, რითაც ადგილზევე მოხდება ნებისმიერი ტიპის სატრანსპორტო საშუალებების შემოწმება.
ავტომობილში მავნე ნივთიერებების გადაჭარბების დადასტურებისას ფიზიკურ პირზე ჯარიმა პირველ ჯერზე 100 ლარით არის განსაზღვრული, ხოლო 30 დღის განმავლობაში, დარღვევის განმეორების შემთხვევაში ჯარიმა გასამმაგდება და 300 ლარი გახდება. იურიდიული პირების შემთხვევაში სანქცია უფრო მკაცრია და პირველ ჯერზე 500 ლარს შეადგენს.
თუკი დარღვევა 30 დღიან ვადაში კვლავ დადასტურდება, ჯარიმა აქაც გასამმაგდება და კანონდამრღვევს 1500 ლარის გადახდა დაეკისრება. მონიტორინგი დილის 9 საათიდან საღამოს 6 საათამდე ჩატარდება", - აცხადებს ტარიელ ირემაძე.
მისი ინფორმაციით, კონტროლი თავდაპირველად 5 დიდ ქალაქში ჩატარდება: თბილისში, ქუთაისში, ბათუმში, ფოთსა და რუსთავში.
წლის ბოლოს შეჯამდება შედეგი და შემდეგ უკვე მონიტორინგი დანარჩენ რეგიონებშიც ეტაპობრივად გაგრძელდება.
მონიტორინგი მიზნად ისახავს სატრანსპორტო სექტორიდან ჰაერის დაბინძურების ეტაპობრივ შემცირებას და მომდევნო წლიდან, განსაკუთრებით მოძველებული ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვას.
შეგახსენებთ, რომ საქართველოში, პირველი იანვრიდან პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების რეფორმის ფარგლებში, მავნე გამონაბოლქვის შემცირების მიზნით, ძალაში გამონაბოლქვზე შემოწმების სტანდარტი შევიდა, რაც ტექნიკური ინსპექტირებისას გამოსაყენებელ გამონაბოლქვში ნახშირჟანგის (CO-ს) შემცველობის ნორმების კოეფიციენტის განსაზღვრას გულისხმობს.
კერძოდ, ბენზინის ძრავიანი ავტომობილის პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირებისას ავტომობილის გამონაბოლქვში CO-ს დასაშვები ზედა ზღვარი შემცირდება და ძრავის უქმ სვლაზე 0.55% გახდება.
სხვა სიახლეები
30.07.2025.15:56
ჯორჯიან უოთერ ენდ ფაუერმა ევდოშვილის ქუჩაზე წყალმომარაგებისა და წყალარინების ქსელების რეაბილიტაცია დაიწყო. პროექტი კომპანიის 2025 წლის საინვესტიციო გეგმის ფარგლებში ხორციელდება და მისი ჯამური ინვესტიცია 1.6 მილიონ ლარზე მეტს შეადგენს.
სარეაბილიტაციო სამუშაოების მიმდინარეობას ჯივიპის ტექნიკური დირექტორი გიგა ნადირაძე, დიდუბის რაიონის გამგებლის მოვალეობის შემსრულებელი ზურაბ უგულავა და დიდუბის რაიონის მაჟორიტარი დეპუტატი საკრებულოში, გივი ჩხარტიშვილი ადგილზე გაეცნენ.
სარეაბილიტაციო პროექტის ფარგლებში სრულად განახლდება 1.7 კმ-მდე სიგრძის წყალმომარაგებისა და წყალარინების ქსელები, დამონტაჟდება 37 ერთეული ჩამკეტ-მარეგულირებელი ურდული, მოეწყობა 76 საკვანძო ჭა და 3 სახანძრო ჰიდრანტი.
„ჯივიპი აქტიურად აგრძელებს წყალმომარაგებისა და წყალარინების მოძველებული ქსელების შეცვლა-განახლებას. ახლა ჩვენ ვიმყოფებით დიდუბის რაიონში, ევდოშვილის ქუჩაზე, სადაც წყალარინებისა და წყალმომარაგების ქსელის სრული განახლება მიმდინარეობს. სამუშაოები ივლისის თვეში დაიწყო და მისი დასრულება სექტემბრის ბოლოსთვის არის დაგეგმილი. აღნიშნული საინვესტიციო პროექტის ღირებულება 1.6 მილიონ ლარზე მეტია,“ - გიგა ნადირაძე, ჯივიპის ტექნიკური დირექტორი.
პროექტის დასრულების შემდეგ ევდოშვილის და მიმდრებარე ქუჩების მოსახლეობას წყალმომარაგებისა და წყალარინების მომსახურება მნიშვნელოვნად გაუუმჯობესდება.
ჯივიპი მომავალშიც განაგრძობს გეგმური საინვესტიციო პროექტების განხორციელებას, რაც ქალაქის მასშტაბით წყალმომარაგებისა და წყალარინების სისტემის ეტაპობრივ განახლებას ემსახურება.