მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესისთვის
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებამოსაზრებაპერსონალური ფინანსებიპოდკასტები
ედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსიყველა ვიდეოყველა სიახლე
ბიზნეს მედია - Bank of Georgia
flag
AMD 7099.9
0.0071
flag
AZN 1.5908
-0.0003
flag
CNY 38.205
0.0026
flag
EUR 3.131
0.0106
flag
GBP 3.561
0.0107
flag
KZT 52.18
-0.0001
flag
TRY 0.0637
0
flag
USD 2.7047
-0.0005

ანაკლიის ნავსადგური 2035 წლისთვის მინიმუმ 1 მილიონ TEU-ს დაამუშავებს, რაც საქართველოს საშუალებას მისცემს, ცენტრალური აზიის ტვირთისთვის შავი ზღვის რეგიონში მთავარი ჰაბი გახდეს - მარიამ ქვრივიშვილი

news image

„რეგიონული ტრანზიტზე მზარდი მოთხოვნის, კერძო სექტორის განახლებული ინტერესისა და ევროკავშირი-საქართველოს გაძლიერებული დაკავშირებადობის ინიციატივების ფონზე, ჩნდება ახალი შესაძლებლობები, რომელიც ხელსაყრელ გარემოს ქმნის სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი საზღვაო ინფრასტრუქტურისა და კავშირების გასაფართოებლად," - განაცხადა ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა მარიამ ქვრივიშვილმა ტრანსკასპიური სატრანსპორტო დერეფნისა და დაკავშირებადობის ინვესტორთა მეორე ფორუმის ფარგლებში გამართულ პანელურ დისკუსიაზე. ფორუმი უზბეკეთის დედაქალაქ ტაშკენტში ევროკავშირის თანაორგანიზებით  "Global Gateway"-ის ინიციატივის ფარგლებში გაიმართა.

მინისტრმა ყურადღება გაამახვილა გამოწვევებსა და შესაძლებლობებზე, რომლებიც არსებობს საქართველოს წინაშე სატრანზიტო მიზნების უკეთ შესასრულებლად. მარიამ ქვრივიშვილის ინფორმაციით, ბოლო ორი წლის განმავლობაში კონტეინერების რეკორდული მოცულობის მიუხედავად, საქართველოში ღრმაწყლოვანი პორტის არარსებობა საკვანძო სტრატეგიული საკითხია. „აღნიშნული პროექტის ამოქმედების შემდეგ, ანაკლიის ნავსადგური პირველ ფაზაში 2029 წლისთვის 600 000 TEU-მდე, ხოლო მეორე ეტაპზე, 2035 წლისთვის მინიმუმ 1 მილიონ TEU-ს დაამუშავებს, რაც საქართველოს საშუალებას მისცემს გახდეს შავი ზღვის რეგიონში მთავარი ჰაბი ცენტრალური აზიის ტვირთისთვის," - აღნიშნა მინისტრმა.

კიდევ ერთ გამოწვევად მარიამ ქვრივიშვილმა ევროკავშირისა და საქართველოს პორტებს შორის საბორნე კავშირების განვითარების მეტი შესაძლებლობა  დაასახელა. მისი თქმით, წინა წლებში ეკონომიკურმა შეზღუდვებმა და ტვირთების შეზღუდულმა მოცულობამ გაართულა საქართველოსა და ევროკავშირის პორტებს შორის სტაბილური საბორნე კავშირების შენარჩუნება. „ამჟამად საქართველო ინარჩუნებს რეგულარულ პირდაპირ საბორნე სერვისებს ბულგარეთთან და რუმინეთთან. ამიტომ, ეს ინიციატივა სამართლიანად განიხილება, როგორც წამყვანი წამოწყება ევროკავშირი-საქართველოს ურთიერთობებში," - აღნიშნა მინისტრმა. 

მარიამ ქვრივიშვილმა ასევე გაამახვილა ყურადღება სატრანსპორტო დერეფნების ქვეყნების არაჰარმონიზებულ საბაჟო თუ სხვა სახის ბარიერებზე, რომლებიც ტვირთების ტრანზიტის დროს ზრდის. შედეგად, მინისტრი გამოვიდა ინიციატივით, მოხდეს მონაცემების გაზიარება და სატრანზიტო დერეფნის სრული გაციფრულება, რომელიც ხელს შეუწყობს დერეფანში ტვირთების შეუფერხებელ გადაადგილებას.

როგორც მინისტრმა განაცხადა, მნიშვნელოვანი წინსვლაა მოსალოდნელი კასპიის ზღვა - შავი ზღვის საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის შესახებ მომავალი შეთანხმებით, რომელსაც მიმდინარე წლის დეკემბერში ხელს მოეწერება თურქმენეთს, აზერბაიჯანს, საქართველოსა და რუმინეთს შორის. მარიამ ქვრივიშვილის ინფორმაციით, ეს ინიციატივა შექმნის ახალ მულტიმოდალურ კავშირს კასპიის რეგიონიდან ევროკავშირამდე და გაზრდის დაკავშირებადობას, მოახდენს წვდომის მარშრუტების დივერსიფიკაციას და გააძლიერებს მდგრადობას.მინისტრის ინფორმაციით, 2026 წელს საქართველოს მთავარი სატრანსპორტო და ლოგისტიკური პრიორიტეტები იქნება რკინიგზის მოძრავი შემადგენლობისა და სატვირთო პარკის სრული განახლება, ბაქო-თბილისი-ყარსის (BTK) რკინიგზის დასრულება და ერთიანი ციფრული სერვისების დანერგვა როგორც საჯარო, ისე კერძო სექტორებისთვის. მისი თქმით, აღნიშნული მნიშვნელოვნად გაზრდის გამტარუნარიანობასა და ოპერაციულ ეფექტიანობას, ასევე ქვეყნის გავლის დროს 30%-ით შეამცირებს.

„ცენტრალური აზიის, კასპიის რეგიონის, სამხრეთ კავკასიისა და შავი ზღვის სატრანსპორტო და ლოგისტიკური პოტენციალის სრულად გასახსნელად, აუცილებელია კოორდინირებული დაფინანსება. ამ კუთხით, საქართველომ აიღო ვალდებულება 2032 წლისთვის 7 მლრდ აშშ დოლარის ინვესტიცია განახორციელოს ძირითად სატრანსპორტო და ლოგისტიკურ ინფრასტრუქტურაში. ამ ამბიციის მისაღწევად საჭიროა არა მხოლოდ საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტების მუდმივი ჩართულობა, რომელთა გამოცდილება და გრძელვადიანი კაპიტალი შეუცვლელია, არამედ კერძო სექტორის ინვესტიციების უფრო ძლიერი მობილიზება. მხოლოდ საჯარო და კერძო დაფინანსების მონაწილეების კარგად შეთანხმებული პარტნიორობით იქნება შესაძლებელი რეგიონში ისეთი თანამედროვე, ეფექტური და მდგრადი ქსელების ჩამოყალიბება, რასაც დღევანდელი გლობალური ეკონომიკა მოითხოვს," - აღნიშნა მარიამ ქვრივიშვილმა. 

ფორუმში მონაწილე საქართველოს დელეგაციას ასევე წარმოადგენდნენ მინისტრის მოადგილეები თამარ იოსელიანი და გენადი არველაძე.

news banner
ნინო ჭანტურია ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

საზოგადოება
image მარიამ ქვრივიშვილმა საფრანგეთის ტრანსპორტის მინისტრთან სატრანსპორტო სფეროში თანამშრომლობა განიხილა

27.11.2025.12:46

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი მარიამ ქვრივიშვილი საფრანგეთის ტრანსპორტის მინისტრს, ფილიპ ტაბაროს შეხვდა, რომლის დროსაც განხილულ იქნა ეკონომიკური თანამშრომლობის პრიორიტეტული მიმართულებები. განსაკუთრებული ყურადღება გამახვილდა ტრანსპორტისა და ლოგისტიკის სექტორებზე. 

შეხვედრა ტრანსკასპიური სატრანსპორტო კორიდორის და დაკავშირებადობის საინვესტიციო ფორუმისა და ევროკავშირის, ცენტრალური აზიის, სამხრეთ კავკასიის და შავი ზღვის რეგიონის ქვეყნების ტრანსპორტის მინისტერიალის ფარგლებში გაიმართა, რომელიც უზბეკეთის დედაქალაქ ტაშკენტში მიმდინარეობს. 

შეხვედრაზე ქართულმა მხარემ დეტალურად ისაუბრა სახელმწიფოს მიერ მხარდაჭერილ მსხვილ სატრანსპორტო - ლოგისტიკურ ინფრასტრუქტურულ პროექტებზე, რომელთა განვითარების შედეგად საქართველოზე გამავალი სატრანსპორტო მარშრუტები, მათ შორის, ტრანსკასპიური სატრანსპორტო დერეფანი უფრო მეტად კონკურენტული გახდება, რაც ხელს შეუწყობს დაკავშირებადობის ზრდას აზიასა და ევროპას შორის. ასეთ პრიორიტეტულ პროექტებს შორის დასახელდა რკინიგზის ინფრასტრუქტურის მოდერნიზაციისა და განახლების პროექტი, აღმოსავლეთ - დასავლეთის ავტომაგისტრალი, თბილისის ახალი საერთაშორისო აეროპორტი და სხვა. საუბარი ასევე შეეხო თანამშრომლობის გაღრმავებას რკინიგზის, საზღვაო ტრანსპორტისა და სამოქალაქო ავიაციის მიმართულებით. 

შეხვედრაზე მხარეებმა ყურადღება გაამახვილეს ტრანსპორტისა და ლოგისტიკის სექტორებში ფრანგული კომპანიების ინვესტიციებზე და მათი ხელშეწყობის მზადყოფნა გამოთქვეს.

შეხვედრაზე მხარეებმა გამოთქვეს მზადყოფნა, ხელი შეუწყონ შემდგომ თანამშრომლობას ორ ქვეყანას შორის ტრანსპორტისა და ლოგისტიკის, აგრეთვე რეგიონული სატრანსპორტო დერეფნების განვითარების მიმართულებით.

შეხვედრას ასევე დაესწრნენ საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილეები თამარ იოსელიანი და გენადი არველაძე და საქართველოს ელჩი უზბეკეთში დავით კოტარია.

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა