მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესი
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ყველა სიახლეტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკა
ფინანსური განათლებასტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველი
საზოგადოებაკიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრება
პერსონალური ფინანსებიპოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსი
ბიზნეს მრჩეველიშაინენერჯიAversi Pharma
flag
AMD 7034.8
-0.0057
flag
AZN 1.5858
-0.003
flag
CNY 37.568
-0.0058
flag
EUR 3.1507
-0.0046
flag
GBP 3.6525
-0.0082
flag
KZT 50.02
0.0016
flag
TRY 0.066
0
flag
USD 2.6968
-0.0042

ცვლილებები DRG-ის სისტემაში - როგორი იქნება გავლენა ბიზნესზე

news image

სექტორი გადაწყვეტილებას დადებითად აფასებს, იქიდან გამომდინარე, რომ პაციენტის არჩევანის უფლება იყო შეზღუდული და ახალი გადაწყვეტილება ამ შეზღუდვას ხსნის, - აღნიშნულის შესახებ Business Insider Georgia-სთან ჯანდაცვის ასოციაციის სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარემ და სიმონ ხეჩინაშვილის სახელობის საუნივერსიტეტო კლინიკის დირექტორმა მაია მახარაშვილმა საქართველოს მთავრობის მიერ დაანონსებულ DRG-ის სისტემაში ცვლილებების კომენტირებისას განაცხადა. 

მისი თქმით, სამომავლოდ გადაწყვეტილება დადებით აისახება პაციენტის მკურნალობაზე.

„აქამდე პაციენტს უწევდა თუ კი რაიმე დამატებით სერვისი სჭირდება სრულად ამართულიყო საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამიდან და სერვისი სრული ღირებულება გადაეხადა. ასეთი სრული დაშვება, თუ კი მას დამატებით გარდა იმისა რაც საყოველთაო ჯანდაცვის ფარგლებში ფინანსდება, სჭირდება სხვანაირი პალატა, სხვა დამხმარე საშუალებები არჩევანი, ამიერიდან ამისი უფლება მიეცემა.

ჯიბიდან გადახდების წილი გაცილებით უფრო ნაკლები იქნება, ვიდრე იმ შემთხვევაში, როდესაც მთლიანად უნდა გაეუქმებინა ამ კონკრეტულ შემთხვევაში საყოველთაო ჯანდაცვის დაფინანსების მოთხოვნა“, - განმარტავს მაია მახარაშვილი. 

  ჯანდაცვის ასოციაციის სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარე ამბობს, რომ არსებული რეგულაციებით პრობლემური იყო ამ საკითხზე კომუნიკაციაც.

„პრობლემური იყო ამაზე კომუნიკაცია, რომ სრულად უარი უნდა ეთქვათ საყოველთაო ჯანდაცვაზე და მთლიანად უნდა გადაეხადათ თავად. ეს ადმინისტრირების თვალსაზრისით იყო პრობლემურ და ძალიან ძნელი საკომუნიკაციო და რა თქმა  უნდა არასასიამოვნოა. ერთია, რომ ეს პრობლემა მოხსენიება და მეორე თუ კი რაიმე დამატებითს მოითხოვს პაციენტი რომელსაც ადრე ვერ ითხოვდა, ანუ ვერ უზრუნველყოფდი ამ ყველაფერს ან უზრუნველყოფდი, მაგრამ ფინანსური ინტერესის გარეშე, ახლა ფინანსური ინტერესი გაჩნდება იმის, რომ დამატებით მომსახურებები, რომელიც პაციენტის სურვილით იქნება შერჩეული კლინიკის ფინანსური ინტერესიც იქნება, რომ შეუქმნას ის პირობა, რა მოთხოვნაც ექნება პაციენტს“, - აცხადებს  ჯანდაცვის ასოციაციის სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარე.

შეგახსენებთ, რომ DRG თანახმად, პაციენტს არ შეუძლია სახელმწიფოს მიერ განსაზღვრული სერვისების გარდა დამატებითი მომსახურების მიღება, მაგალითად VIP პალატით სარგებლობა ან სასურველი იმპლანტის თუ სტენტის ჩადგმა. თუმცა თუ მოქალაქეს ამ სერვისების მიღება სურს, მან ერთჯერადად უნდა დატოვოს საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამა და მომსახურების ხარჯები სრულად თავად უნდა აანაზღაუროს. სწორედ ეს წესი იწვევს მოქალაქეთა მხრიდან გაუგებრობას და კლინიკების ნაწილის მიერ პაციენტების შეცდომაში შეყვანას. 

ჯანდაცვის სამინისტრო მოუწოდებს მოქალაქეებს, მსგავსი დარღვევების შემთხვევაში ჯანდაცვის სამინისტროს ცხელ ხაზს 1505 მიმართონ.

 

news banner
ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ჯანდაცვა
image კომერციულ ბანკებსა და მიკრობანკებში მომხმარებელთა მხრიდან დაფიქსირებული პრეტენზიების რაოდენობა გაზრდილია

01.08.2025.11:00

2025 წლის ივნისში კომერციულ ბანკებსა და მიკრობანკებში დაფიქსირებული პრეტენზიების რაოდენობამ   2 734 ერთეული შეადგინა, რაც მაისის მაჩვენებლებთან შედარებით 18%-იანი ზრდაა, ხოლო 2024 წლის ივნისის მაჩვენებლებთან ზრდა 8%-ია სებ-ის ინფორმაციით, 2025 წლის მაისში კომერციულ ბანკებში მომხმარებელთა მხრიდან 2 323 პრეტენზია დაფიქსირდა, ხოლო 2024 წლის ივნისში  2 531 პრეტენზია.

ივნისში დაფიქსირებული პრეტენზიებიდან ყველაზე მეტი, საუბარია 68%-ზე მიმდინარე ანგარიშთან/სადებეტო ბარათთან დაკავშირებული პრეტენზიები იყო. ასევე, მხოლოდ ივნისში სამომხმარებლო სესხთან დაკავშირებით კომერციულ ბანკები 266 პრეტენზია დაფიქსირდა.

პროდუქტის მიხედვით:

  • ავტო სესხი - 9
  • სამომხმარებლო სესხი - 266
  • მომენტალური განვადება - 48
  • ოვერდრაფტი - 15
  • საკრედიტო ბარათი - 70
  • სესხები ბინის რემონტისთვის - 0
  • იპოთეკური სესხი - 52
  • მიმდინარე ანგარიში/სადებეტო ბარათი - 1871
  • შემნახველი/მოთხოვნამდე დეპოზიტი - 6
  • ვადიანი დეპოზიტი - 24
  • ზრდადი დეპოზიტი - 0
  • ბიზნეს სესხი - 55
  • ინტერნეტბანკი - 55
  • საკრედიტო საინფორმაციო ბიურო - 4
  • სალომბარდე სესხები - 13
  • სხვა - 246

რაც შეეხება პრეტენზიის ხასიათის მიხედვით სტატისტიკას, ის ასე გამოიყურება:

  • ადმინისტრაცია/მომსახურება - 513
  • მომსახურების საკომისიოები - 66
  • რეკლამა, გაყიდვები, რჩევები - 4
  • საპროცენტო შენატანები - 26
  • სხვა გადასახდელები - 13
  • ტრანზაქციები - 1720
  • ჯარიმები და ვადაგადაცილების საკომისიოები - 61
  • კრედიტის წინსწრებით დაფარვის საკომისიო  - 1
  • თანამშრომლის მიერ არასწორად მიწოდებული ინფორმაცია - 35
  • მომხმარებლის შესახებ კონფიდენციალური ინფორმაციის გაცემა - 24
  • ხელშეკრულების პირობებთან დაკავშირებული პრეტენზიები - 147
  • ეთიკასთან დაკავშირებული - 22
  • პრეტენზიები დაკავშირებული საკრედიტო ხელშეკრულების მხარის მიერ მესამე პირებთან დაკავშირებით - 3
  • ეროვნული ბანკის პრეზიდენტის #32/04 ბრძანების მოთხოვნის დარღვევა ინფორმაციის მიუწოდებლობაზე  - 3
  • სხვა - 96

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა