მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესი
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ყველა სიახლეტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკა
ფინანსური განათლებასტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველი
საზოგადოებაკიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრება
პერსონალური ფინანსებიპოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსი
ბიზნეს მრჩეველიშაინენერჯიAversi Pharma
flag
AMD 7034.8
-0.0057
flag
AZN 1.5858
-0.003
flag
CNY 37.568
-0.0058
flag
EUR 3.1507
-0.0046
flag
GBP 3.6525
-0.0082
flag
KZT 50.02
0.0016
flag
TRY 0.066
0
flag
USD 2.6968
-0.0042

მთავარი ამოცანაა, რომ საჯარო ადმინისტრირების გზით, ბიზნეს ინტერესების შელახვის გარეშე, დაბალანსებულად ვარეგულიროთ პაციენტის უფლებები - მიხეილ სარჯველაძე

news image

მე უპირატესობას ვანიჭებ ე.წ. პრუდენციული რეგულირების მეთოდიკას, რომელიც ჯანდაცვის სექტორში სამართალ დარღვევების პრევენციას გულისხმობს, - ამის ამის შესახებ „იმედის დილაში“ რუბრიკა Business Insider Georgia-ში სტუმრობისას დევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის მინისტრმა განაცხადა. მიხეილ სარჯველაძემ თქვა, რომ  ეს არის საუკეთესო მეთოდი, რომ ქართული ჯანდაცვის რეპუტაცია გაიზარდოს.

„ყველამ თავისი როლი მკაფიოდ უნდა განსაზღვროს მკაფიოდ. არ შეიძლება ჩვენ სახელმწიფომ წამოვიკიდოთ მხრებზე ისეთი რამ, რაც ჩვენი გასაკეთებელი არ არის და პირიქით, კერძო სექტორმა აკეთოს ისეთი საქმე რაც სინამდვილეში საჯარო სექტორის საკეთებელია. აუცილებელია, რომ იყოს კომფორტული სინერგია. არამც და არამც ეს არ იქნება არც კონკურენციაში შესვლა და მკაფიო დისონანსები. პირიქით ვფიქრობთ, რომ როდესაც სამედიცინო სერვისის მიმწოდებელია კერძო დაწესებულება ის აკეთებს იმ საქმეს, რომლის მიზანიც ჩვენ გაქვს, რომ პაციენტი იყოს უზრუნველყოფილი. თუმცა ამას სჭირდება მხარდაჭერა საჯარო სამართლებრივი არხებით და მეთოდებით და ბუნებრივია, რომ აქ არის სახელმწიფოც. არის გარკვეული სერვისები, რომელიც რენტაბელობის თვალსაზრისით არ იყოს კონკრეტულ ვითარებაში და კონკრეტულ შემთხვევაში საინტერესო კერძო სექტორისთვის, სხვადასხვა მიზეზის გამო, ასეთ შემთხვევაში სახელმწიფო შეავსებს ის ნაკლოვანებები, რომელიც შეიძლება სისტემას ჰქონდეს. აი ასეთია ზოგადი მიდგომა. 
ახლა რაც შეეხება კონკრეტულ იდენტიფიცირებულ საჭიროებებს, გარდა ადმინისტრირებისა სამწუხაროდ არის გარკვეული სექტორები, რომელიც ნაკლებად პოპულარულია  კერძო სექტორში და აქ სახელმწიფოს უწევს, რომ გარკვეული ჩარევები, გარკვეული ინტერვენციები განახორციელოს. ამ შემთხვევაში იგულისხმება ის, რომ კონკრეტულ სამედიცინო სექტორში მომუშავე ორგანიზაციები გამართოს და შესაბამისად მათი მეშვეობითაც იყოს სერვისი მიწოდებადი. ვნახოთ როგორ წარიმართება. ამას დრო გვაჩვენებს, კონკრეტული კონიუნქტურაც განსაზღვრავს ამას ყველაფერს, მაგრამ თვითმიზანი არ შეიძლება გვქონდეს, რომ ან ყველაფერი სახელმწიფო იყოს ან ყველაფერი - კერძო. ან თუნდაც, რომელიმე კონკრეტული თანაფარდობა არსებობდეს. ამას ყველაფერს გვაჩვენებს დროც და შესაძლებლობებიც და ზოგადად კონიუნქტურა. მთავარი ამოცანა გახლავთ ის, რომ ჩვენ საჯარო ადმინისტრირების გზით, დაბალანსებულად ვარეგულიროთ პრიორიტეტი პაციენტის უფლების და პაციენტის ინტერესის, მაგრამ იმავდროულად ბიზნეს ინტერესების შელახვის გარეშე, გაუმართლებელი წნეხი რა თქმა უნდა არ იქნებოდა მისაღები, ვინაიდან ეს არის ინსტრუმენტები, რომლის მეშვეობითაც უნდა განვითარდეს პროცესები. უნდა განვითარდეს კერძო სექტორიც თავის მხრივ ამოცანები, რომელსაც სახელმწიფო დააკისრებს ეს იქნება მიღწევადი და განხორციელებადი, მართალია ამბიციური, მაგრამ მაინც მიღწევადია. ასეთია ჩვენი მიდგომა. მე უპირატესობას ვანიჭებ ე.წ. პრუდენციული რეგულირების მეთოდიკას, რომელიც გულისხმობს მაგალითად სამართალ დარღვევების პრევენციას ჯანდაცვის სექტორში. ეს არის საუკეთესო მეთოდი, მათ შორის იმისთვის, რომ ქართული ჯანდაცვის რეპუტაციაც გაიზარდოს, რაც აუცილებელია რადგანაც ბოლო ხანებში გვაქვს გარკვეული არც თუ სასიამოვნო შემთხვევები. ბუნებრივია ასეთი ინციდენტები გარკვეულ პრობლემებს ბადებს და გარკვეული გაუმჯობესება ამ მიმართულებით მოითხოვება“, - განაცხადა მიხეილ სარჯველაძემ.
 

news banner
ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ჯანდაცვა
image კომერციულ ბანკებსა და მიკრობანკებში მომხმარებელთა მხრიდან დაფიქსირებული პრეტენზიების რაოდენობა გაზრდილია

01.08.2025.11:00

2025 წლის ივნისში კომერციულ ბანკებსა და მიკრობანკებში დაფიქსირებული პრეტენზიების რაოდენობამ   2 734 ერთეული შეადგინა, რაც მაისის მაჩვენებლებთან შედარებით 18%-იანი ზრდაა, ხოლო 2024 წლის ივნისის მაჩვენებლებთან ზრდა 8%-ია სებ-ის ინფორმაციით, 2025 წლის მაისში კომერციულ ბანკებში მომხმარებელთა მხრიდან 2 323 პრეტენზია დაფიქსირდა, ხოლო 2024 წლის ივნისში  2 531 პრეტენზია.

ივნისში დაფიქსირებული პრეტენზიებიდან ყველაზე მეტი, საუბარია 68%-ზე მიმდინარე ანგარიშთან/სადებეტო ბარათთან დაკავშირებული პრეტენზიები იყო. ასევე, მხოლოდ ივნისში სამომხმარებლო სესხთან დაკავშირებით კომერციულ ბანკები 266 პრეტენზია დაფიქსირდა.

პროდუქტის მიხედვით:

  • ავტო სესხი - 9
  • სამომხმარებლო სესხი - 266
  • მომენტალური განვადება - 48
  • ოვერდრაფტი - 15
  • საკრედიტო ბარათი - 70
  • სესხები ბინის რემონტისთვის - 0
  • იპოთეკური სესხი - 52
  • მიმდინარე ანგარიში/სადებეტო ბარათი - 1871
  • შემნახველი/მოთხოვნამდე დეპოზიტი - 6
  • ვადიანი დეპოზიტი - 24
  • ზრდადი დეპოზიტი - 0
  • ბიზნეს სესხი - 55
  • ინტერნეტბანკი - 55
  • საკრედიტო საინფორმაციო ბიურო - 4
  • სალომბარდე სესხები - 13
  • სხვა - 246

რაც შეეხება პრეტენზიის ხასიათის მიხედვით სტატისტიკას, ის ასე გამოიყურება:

  • ადმინისტრაცია/მომსახურება - 513
  • მომსახურების საკომისიოები - 66
  • რეკლამა, გაყიდვები, რჩევები - 4
  • საპროცენტო შენატანები - 26
  • სხვა გადასახდელები - 13
  • ტრანზაქციები - 1720
  • ჯარიმები და ვადაგადაცილების საკომისიოები - 61
  • კრედიტის წინსწრებით დაფარვის საკომისიო  - 1
  • თანამშრომლის მიერ არასწორად მიწოდებული ინფორმაცია - 35
  • მომხმარებლის შესახებ კონფიდენციალური ინფორმაციის გაცემა - 24
  • ხელშეკრულების პირობებთან დაკავშირებული პრეტენზიები - 147
  • ეთიკასთან დაკავშირებული - 22
  • პრეტენზიები დაკავშირებული საკრედიტო ხელშეკრულების მხარის მიერ მესამე პირებთან დაკავშირებით - 3
  • ეროვნული ბანკის პრეზიდენტის #32/04 ბრძანების მოთხოვნის დარღვევა ინფორმაციის მიუწოდებლობაზე  - 3
  • სხვა - 96

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა