რატომ დააჯარიმა სებ-მა მიკროსაფინანსო ორგანიზაცია „მისო ლიდერკრედიტი“
სებ-მა მიკროსაფინანსო ორგანიზაცია „მისო ლიდერკრედიტი“ 46 100 ლარით დააჯარიმა.
„საქართველოს ფინანსური მონიტორინგის სამსახურის უფროსის 2020 წლის 5 ივნისის №1 ბრძანებით დამტკიცებული „ანგარიშვალდებული პირის მიერ გარიგების თაობაზე ინფორმაციის აღრიცხვის, შენახვისა და საქართველოს ფინანსური მონიტორინგის სამსახურისთვის წარდგენის წესი“-ს მე-6 მუხლის პირველი პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტის შესაბამისად, მონიტორინგს დაქვემდებარებული ოპერაციის/გარიგების შესახებ ინფორმაციის სსიპ „საქართველოს ფინანსური მონიტორინგის სამსახურისათვის“ წარუდგენლობის 2 ფაქტი, რაც „მიკროსაფინანსო ორგანიზაციისა და მისი ადმინისტრატორების მიმართ ფულადი ჯარიმების ოდენობის განსაზღვრის, დაკისრებისა და აღსრულების წესის დამტკიცების თაობაზე“ საქართველოს ეროვნული ბანკის პრეზიდენტის 2020 წლის 5 თებერვლის №16/04 ბრძანებით დამტკიცებული წესის (შემდგომში - „ჯარიმის წესი“) მე–3 მუხლის მე-3 პუნქტის „მ“ ქვეპუნქტის შესაბამისად ითვალისწინებს დაჯარიმებას - 2,000 ლარის ოდენობით, დარღვევის თითოეულ ფაქტზე. ამ პუნქტში ნახსენები დარღვევის 2 შემთხვევისათვის - სულ - 4,000 ლარი.
საქართველოს ფინანსური მონიტორინგის სამსახურის უფროსის 2020 წლის 5 ივნისის №1 ბრძანებით დამტკიცებული „ანგარიშვალდებული პირის მიერ გარიგების თაობაზე ინფორმაციის აღრიცხვის, შენახვისა და საქართველოს ფინანსური მონიტორინგის სამსახურისთვის წარდგენის წესი“-ს მე-6 მუხლის პირველი პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტის შესაბამისად, მონიტორინგს დაქვემდებარებული ოპერაციის/გარიგების შესახებ ინფორმაციის სსიპ „საქართველოს ფინანსური მონიტორინგის სამსახურისათვის“ მიკროსაფინანსო ორგანიზაციის ხელთ არსებული ინფორმაციის 1 ოპერაციის დაგვიანებით გადაცემა, 5 სამუშაო დღემდე, 1 ფაქტი, რაც ჯარიმის წესის მე–3 მუხლის მე-4 პუნქტის „ა.ა“ ქვეპუნქტის შესაბამისად ითვალისწინებს დაჯარიმებას - 100 ლარის ოდენობით, დარღვევის თითოეულ ფაქტზე. ამ პუნქტში ნახსენები დარღვევის 1 შემთხვევისათვის - სულ - 100 ლარი.
მიკროსაფინანსო ორგანიზაციის მიერ საქართველოს ეროვნული ბანკისთვის შემოწმების პერიოდში გამოთხოვილი ინფორმაციის/დოკუმენტაციის არასწორად წარდგენის 3 შემთხვევა, რაც ჯარიმის წესის მე-3 მუხლის მე-3 პუნქტის „პ“ ქვეპუნქტის შესაბამისად ითვალისწინებს მიკროსაფინანსო ორგანიზაციის დაჯარიმებას - 2,000 ლარის ოდენობით, დარღვევის თითოეულ ფაქტზე, ხოლო, ნახსენები დარღვევის სამი შემთხვევისათვის, სულ - 6,000 ლარი;
7 კლიენტთან მიმართებაში დაირღვა „ფულის გათეთრებისა და ტერორიზმის დაფინანსების აღკვეთის ხელშეწყობის შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-18 მუხლის პირველი პუნქტის „ე“ ქვეპუნქტი, კერძოდ, მიკროსაფინანსო ორგანიზაციამ არ განახორციელა კანონმდებლობის შესაბამისად გარიგების ან/და ქონების (ფულადი სახსრების) წარმომავლობის შესწავლა, რაც ჯარიმის წესის მე-3 მუხლის მე-3 პუნქტის „ზ“ ქვეპუნქტის შესაბამისად ითვალისწინებს მიკროსაფინანსო ორგანიზაციის დაჯარიმებას - 3,000 ლარის ოდენობით თითოეულ კლიენტთან მიმართებაში. ხსენებული დარღვევის შვიდი შემთხვევისათვის, სულ - 21,000 ლარი;
მიკროსაფინანსო ორგანიზაციას შემოწმების დაწყების თარიღისათვის 5 კლიენტთან მიმართებაში რისკის მინიჭება/გადაფასება, საქართველოს კანონმდებლობის, მათ შორის, რისკის შეფასების თაობაზე ეროვნული ბანკის სამართლებრივი აქტით ან/და მიკროსაფინანსო ორგანიზაციის შიდა პოლიტიკა/პროცედურებით განსაზღვრული შესაბამისი რისკფაქტორების გათვალისწინების გარეშე არის განხორციელებული. რაც ჯარიმის წესის მე-3 მუხლის, მე-3 პუნქტის „ვ“ ქვეპუნქტის თანახმად, თითოეულ ასეთ კლიენტთან მიმართებაში ითვალისწინებს დაჯარიმებას – 3,000 ლარის ოდენობით. ხსენებული დარღვევის ხუთი შემთხვევისათვის, სულ - 15,000 ლარი;
მიკროსაფინანსო ორგანიზაცია შპს „მისო ლიდერკრედიტს“ დაეკისრა ფულადი ჯარიმა - 46,100 ლარის ოდენობით“, - აღნიშნულია სებ-ის მიერ გამოქვეყნებულ ინფორმაციაში.
დღის ტოპ 10 სიახლე
საკუთრების უფლების დაცულობით საქართველო ევროკავშირის წევრი და კანდიდატი ქვეყნების საუკეთესო ოცეულშია
სხვა სიახლეები
საქართველოს ეროვნული ბანკი ქალი მეწარმეების ფინანსებზე ხელმისაწვდომობის მხარდაჭერის მიზნით მონაცემთა შეგროვებასა და გამოქვეყნებას იწყებს
19.12.2025.11:05
საქართველოს ეროვნულმა ბანკმა ინვესტორთა საბჭოს სამდივნოს ორგანიზებით გამართულ სამუშაო შეხვედრაზე მიკრო, მცირე და საშუალო მეწარმეების მონაცემთა შეგროვების ახალი მეთოდოლოგია წარადგინა, რომელიც სქესის ნიშნით ჩაშლილ ინფორმაციას ეყრდნობა.
აღნიშნული ინიციატივა საქართველოს ეროვნული ბანკის ხელმძღვანელობით, ინვესტორთა საბჭოს, კომერციული ბანკებისა და საბანკო ასოციაციის პარტნიორობით შემუშავდა და ის უკვე ოფიციალურად გახდა სებ-ის მარეგულირებელი ანგარიშგების ჩარჩოს ნაწილი. აღნიშნული ცვლილება უმნიშვნელოვანესია ქვეყნის ეკონომიკური განვითარებისთვის, რადგან ერთიანი დეფინიციის დანერგვა საშუალებას იძლევა, შეიქმნას ზუსტი სტატისტიკური ბაზა ქალთა მიერ მართული და მათ საკუთრებაში არსებული ბიზნესების შესახებ.
აღნიშნულ ინიციატივაზე საქართველოს ეროვნული ბანკი დაინტერესებულ მხარეებთან ერთად 2023 წლიდან მუშაობს, საქართველოში სქესის ნიშნით ჩაშლილი მონაცემების ხელმისაწვდომობასთან დაკავშირებული გამოწვევების გადასაჭრელად. შემუშავებული ქალი მეწარმის საერთო განმარტება და ანგარიშგების ფორმა მიზნად ისახავს ბანკებისგან საწარმოების დაფინანსების შესახებ სქესის ნიშნით ჩაშლილი მონაცემების სისტემურ შეგროვებას. კომერციულმა ბანკებმა პირველი ანგარიშები 2024 წლის მონაცემების საფუძველზე მოამზადეს, ხოლო 2026 წლიდან რეგულარული კვარტალური ანგარიშგება დაიწყება, რაც სქესის ნიშნით ჩაშლილი საწარმოთა მონაცემების უწყვეტ მონიტორინგსა და ხელმისაწვდომობას უზრუნველყოფს.
მონაცემთა შეგროვების ეს სისტემა ხელს შეუწყობს ფინანსებზე ხელმისაწვდომობის გაუმჯობესებას, რადგან დაგროვილი ინფორმაციის ანალიზი ბანკებს საშუალებას მისცემს, უფრო ეფექტურად დაინახონ ქალი მეწარმეების საჭიროებები და შესთავაზონ მათზე მორგებული სპეციალური ფინანსური პროდუქტები.
ამასთანავე, მსგავსი სტანდარტების დანერგვა ზრდის ქვეყნის გამჭვირვალობას საერთაშორისო ბაზარზე, ხელს უწყობს მტკიცებულებებზე დაფუძნებული სახელმწიფო პოლიტიკის გატარებას და გრძელვადიან პერსპექტივაში ქალთა ეკონომიკურ გაძლიერებას ისახავს მიზნად. სამუშაო შეხვედრას, სადაც აღნიშნული საკითხები განიხილეს, საბანკო სექტორის, საერთაშორისო ორგანიზაციების, ბიზნეს ასოციაციების, საპენსიო ფონდისა და სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის წარმომადგენლები ესწრებოდნენ.