რა ტიპის არაფინანსურ სერვისებს სთავაზობს „კრისტალი“ მცირე და საშუალო მეწარმეებს - ინტერვიუ ბიზნეს საკონსულტაციო მიმართულების ხელმძღვანელთან გიორგი ჯანელიძესთან
მიკრობანკი „კრისტალი“, როგორც ერთ-ერთი წამყვანი ფინანსური ინსტიტუტი საქართველოს საფინანსო ბაზარზე, აქტიურად განაგრძობს მცირე და საშუალო მეწარმეების ხელშეწყობას და მათ საჭიროებებზე მორგებული ფინანსური და არაფინანსური სერვისების შეთავაზებას. სწორედ არაფინანსური სერვისები უწყობს ხელს მეწარმეების ცნობიერების ამაღლებას და სხვადასხვა სახის საკონსულტაციო მომსახურებას.
ზოგადად, რას აკეთებს „კრისტალი“ არაფინანსური სერვისების მიწოდების და გავრცელების მიმართულებით და როგორია კრისტალის გეგმები, Business Insider Georgia „კრისტალის“ ბიზნეს საკონსულტაციო მიმართულების ხელმძღვანელს გიორგი ჯანელიძეს ესაუბრა.
- „კრისტალი“ ჯერ მიკროსაფინანსო ორგანიზაციის სტატუსით, დღეს უკვე მიკრობანკის სტატუსით განაგრძობს მეწარმეების ხელშეწყობას და მათ საჭიროებებზე მორგებული ფინანსური და არაფინანსური სერვისების შეთავაზებას. უკვე დაგროვილი გამოცდილების მაგალითზე, სად იყავით წლების წინ ამ სეგმენტთან ურთიერთობებში და სად ხართ დღეს?
- „კრისტალი“ საქართველოს ფინანსურ ბაზარზე 27 წელია ოპერირებს და ამ წლების განმავლობაში საკმაოდ დიდი ისტორია შექმნა. „კრისტალი“ ბაზარზე წარმოდგენილია 48 ფილიალით და ჰყავს 105 ათასზე მეტი უნიკალური მომხმარებელი ჰყავს და დაახლოებით 535 მლნ ლარის პორტფელით ოპერირებს. ამ წლების განმავლობაში „კრისტალმა“ მომხმარებლებთან ურთიერთობის ნაწილში ძალიან დიდი ცოდნა და გამოცდილება დააგროვა.
საბანკო ლიცენზიის მიღება ჩვენთვის არის ლოგიკური გაგრძელება იმ 27 წლიანი წარმატებული ისტორიის, რაც კომპანიას აქვს და მეორეს მხრივ, სტრატეგიული განვითარებაც, გამომდინარე იქიდან, რომ საბანკო ლიცენზიის მიღებამდე, ჩვენ გარკვეულწილად შემოფარგლული ვიყავით ლიმიტების ჩარჩოებით, რასაც სებ-ი აწესებს. ჩვენი მომხმარებლები ძირითადად მიკრო მეწარმეების სეგმენტი იყო და სწორედ ამ სეგმენტის განვითარებაზე გვქონდა აქცენტი. ჩვენი მხარდაჭერით ისინი ვითარდებოდნენ, იზრდებოდნენ და შემდეგ უკვე, როცა გაცილებით მეტი ფინანსური რესურსი სჭირდებოდათ, გამომდინარე იქედან, რომ ლიმიტების გაცემის ნაწილში ვიყავით შეზღუდული, გადადიოდნენ მსხვილ ბანკებში. ამასთან, არ გვქონდა საბანკო ანგარიშები, გადარიცხვები, დეპოზიტების მიღების შესაძლებლობა და სხვა. ფაქტობრივად, ამ მომხმარებლებს „კრისტალის“ გაბანკების შემდეგ შესაძლებლობა ეძლევათ, რომ სრულყოფილი ფინანსური სერვისები მიიღონ, რაც გულისხმობს მიმდინარე ანგარიშების შექმნას, გადარიცხვების წარმოებას, რაც განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ბიზნესებისთვის. ასევე ჩნდება ანაბრების შესაძლებლობა. როგორც უკვე აღვნიშნე, „კრისტალი“ ძირითადად ოპერირებდა მიკრო მეწარმეებთან, რომლებიც ძირითადად 100 000-მდე სესხებს იღებდნენ, თუმცა გაბანკების შემდეგ, მათი დაკრედიტების შესაძლებლობა მნიშვნელოვნად იზრდება და 1 მლნ ლარამდე ადის.
- უფრო კონკრეტულად, რომ გვითხრათ, არაფინანსური სერვისების მიწოდება როგორ ხდება მომხმარებლებზე, რა ტიპის სერვისებს სთავაზობთ და როგორია უკუკავშირი? რას აძლევს ეს თავად ბიზნესს და რას გაძლევთ თქვენს, ბანკს?
- ჩვენი კომპანია მუდმოვად აკვირდება ბაზარს, მომხმარებლის ქცევას და რაც მნიშვნელოვანია, გარე კომპანიის ჩართულობით, ვატარებთ სოციალური გავლენის კვლევას და ამ კვლევის საფუძველზე ვიღებთ გადაწყვეტილებებს, რომელიც აისახება ჩვენი განვითარების სტრატეგიაში. ბევრი წლის წინ აღმოჩნდა, რომ გარდა ფინანსური რესურსებისა, მეწარმეებს სჭირდებათ სხვა ტიპის მხარდაჭერაც. ეს სხვა ტიპის მხარდაჭერა კი გახლავთ არაფინანსური სერვისები და მათთვის ცოდნის და გამოცდილების გაზიარება, ახალი უნარებით აღჭურვა, ბიზნეს ინსტრუმენტების მიწოდება და ასე შემდეგ. მეწარმეები გარკვეული ფინანსური სერვისებით კი სარგებლობდნენ, მაგრამ ეს მათი ბიზნესების განვითარებისთვის საკმარისი არ იყო. ამისათვის კი გადავწყვიტეთ, რომ შეგვექმნა არაფინანსური სერვისების მიმართულება და მეწარმეებს უკვე რამდენიმე წელია ვთავაზობთ ბიზნეს-საკონსულტაციო მომსახურებას ფინანსებში, მარკეტინგში, საოპერაციო მიმართულებით ბიზნეს პროცესების ოპტიმიზაციაში, ციფრულ ტრანსფორმაციაში, გაციფრულებასა და ა.შ. საბოლოოდ მეწარმე ხედავს თავისი ბიზნესის რეალურ მდგომარეობას, იღებს კონკრეტულ რჩევებს და გეგმას განვითარებისთვის, ხედავს ბიზნესპროცესებს დალაგებულად, ასევე, უკვე მან იცის, რა ფინანსურ შედეგზე უნდა გავიდეს. მიკრო და მცირე ბიზნესებს არ აქვთ შესაძლებლობა, რომ ჰყავდეთ ფინანსური მენეჯერი. შესაბამისად, მათთვის ჩვენი მხარდაჭერა საკონსულტაციო კუთხით, განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია. მაგ: ფინანსური კოეფიციენტების ჭრილში ისინი საკმაოდ მარტივად ხედავენ თუ სად დგანან, რა გადაწყვეტილება უნდა მიიღონ, სად უნდა შეამცირონ, სად უნდა გაიზარდონ ხარჯი, არის თუ არა დრო გაფართოების და ასე შემდეგ. საბოლოო ჯამში, ჩვენი ხედვა ჩამოყალიბდა ისე, რომ ამ არაფინანსური სერვისებით, ჩვენს მომხმარებელთან შევდივართ გრძელვადიან პარტნიორულ ურთიერთობაში, სადაც ჩვენ ვიღებთ განვითარებულ მეწარმეებს, რომელთანაც საინვესტიციო რისკი მცირდება, ეკონომიკა იზრდება, ჩვენი პროდუქტების მრავალფეროვნებაც მათთან ერთად იზრდება და მეორეს მხრივ, ვიღებთ ლოიალურ მეწარმეს, რომელთანაც გრძელვადიანი ურთიერთობა გაქვს.
დღის ტოპ 10 სიახლე
სხვა სიახლეები
22.06.2025.00:26
Mastercard, ფინანსური ტექნოლოგიების მსოფლიო ლიდერი, საქართველოში ტურისტული ინდუსტრიის მხარდასაჭერად შექმნილ ინიციატივას აძლიერებს და Rezto-სთან, ქართულ ციფრული სარესტორნო პლატფორმასთან სტრატეგიულ პარტნიორობას იწყებს. ამ თანამშრომლობის ფარგლებში, საქართველოში შემოსული უცხოელი ტურისტები, რომლებიც Mastercard-ის ბარათებით გადაიხდიან, Rezto-ს პარტნიორ რესტორნებში ექსკლუზიურ ფასდაკლებებსა და სპეციალურ შეთავაზებებს მიიღებენ.
ახალი ინიციატივა Mastercard-ის ტურისტული ინდუსტრიის მხარდაჭერის სტრატეგიის ნაწილია და მიზნად ისახავს საერთაშორისო ვიზიტორებისთვის უნიკალური, ტექნოლოგიურად მოწინავე სერვისების შეთავაზებას.
„Mastercard-სთვის ტურიზმის სექტორი ყოველთვის იყო მთავარი პრიორიტეტი და ეს ინიციატივა წარმოადგენს ჩვენი გლობალური ტურისტული პროგრამების ლოგიკურ გაგრძელებას", - აცხადებს დავით ზღუდაძე, Mastercard-ის ვიცე-პრეზიდენტი საქართველოსა და სომხეთში. "სწორედ საქართველოს ტურისტული პოტენციალისა და ადგილობრივი სარესტორნო ინდუსტრიის სწრაფი განვითარების გათვალისწინებით, Mastercard-მა გადაწყვიტა Rezto-სთან პარტნიორობა, რათა ჩვენი რეგიონის 500 მილიონზე მეტმა მომხმარებელმა საქართველოში უნიკალური გამოცდილება მიიღოს”.
Mastercard-ის საერთაშორისო ბარათის მფლობელი ტურისტები Rezto-ს პლატფორმის მეშვეობით:
„ეს პარტნიორობა წარმოადგენს მნიშვნელოვან ნაბიჯს საქართველოს ტურისტული ინდუსტრიის ციფრული ტრანსფორმაციის მიმართულებით. ჩვენი მიზანია, უცხოელმა ტურისტებმა საქართველოში მიიღონ ევროპული სტანდარტის ციფრული სერვისი ლოკალური გემოს გამოცდილებასთან ერთად. პროგრამა ითვალისწინებს როგორც მაღალი კლასის სასტუმროების რესტორნებს, ისე ლოკალურ ობიექტებს, რომლებიც ტურისტებს ქართული გასტრონომიული ტრადიციების ავთენტურ გამოცდილებას სთავაზობენ“. - დავით წიკლაური, Rezto-ს დამფუძნებელი.
Mastercard-ის მონაცემებით, საქართველოში ბოლო წლების განმავლობაში როგორც საბარათე, ასევე, ციფრული გადახდების მაჩვენებლები მზარდი ტენდენციით ხასიათდება. ეს მიუთითებს როგორც ტურიზმის, ასევე ბარათების გამოყენების კულტურის განვითარებაზე.
„საქართველო ტურისტული მიმართულებით ერთ-ერთი ყველაზე სწრაფად მზარდი ბაზარია ჩვენს რეგიონში და ამიტომ გადავწყვიტეთ სპეციალური ინიციატივის დანერგვა, რომელიც ადგილობრივ სპეციფიკასა და ინოვაციურ ტექნოლოგიებზე არის აგებული. ჩვენ მიერ ჩატარებული კვლევები და მომხმარებლებზე დაკვირვება ადასტურებს, რომ ტურისტები უფრო მეტად არიან ორიენტირებულები ციფრული სერვისების გამოყენებასა და გამარტივებული საგადახდო ფორმებით სარგებლობაზე", - განმარტავს დავით ზღუდაძე.
Mastercard-ის და Rezto-ს პარტნიორობის პირველი ეტაპი მოიცავს თბილისის ცენტრალურ რაიონებში მდებარე 50-მდე რესტორნის ჩართვას. www.rezto.ge, რომელიც სულ რამდენიმე თვეა, რაც ქართულ ბაზარზე გამოჩნდა და მალევე მოიპოვა ცნობადობა, გაფართოებას საქართველოს სხვადასხვა ტურისტულ ცენტრებში, მათ შორის ბათუმში, მცხეთაში, გუდაურსა და ბაკურიანში გეგმავს. შესაბამისად გაფართოვდება Mastercard-ის და Rezto-ს პარტნიორობის არეალიც და სულ მალე, მთელს საქართველოს დაფარავს.