რა გავლენა იქონია ტრამპის სატარიფო პოლიტიკამ ქართული კომპანიების აქციებზე - ლაშა ქავთარაძის შეფასება
ლონდონის საფონდო ბირჟაზე ქართული კომპანიების აქციების ფასები გლობალური ტრენდიდან გამომდინარე იცვლება. როგორც რადიო „სივრცის“ ეთერში გადაცემა Business Insider Georgia-ში სტუმრობისას Galt & Taggart-ის ეკონომისტმა ლაშა ქავთარაძემ განმარტა, აშშ-ს პრეზიდენტის მიერ ახალ სატარიფო პოლიტიკის დაანონსებამდე ქართული კომპანიების აქციების ფასები მზარდი იყო.
„სანამ ტრამპი მძიმე ტარიფებს დაანონსებდა, მაგრამ შემდგომ 90 დღით დააპაუზა, მანამდე ქართული კომპანიების აქციები იზრდებოდა და პირველ ორ თვეში რეკორდული მაჩვენებელი ფიქსირდებოდა. ამის შემდეგ გაჰყვა იმ ტრენდს, რაც გლობალურად გამოიწვია ამ სატარიფო პოლიტიკამ. გლობალური ინდექსები მნიშვნელოვნად შემცირდა. ეს შემცირება ქართული კომპანიის აქციებსაც შეეტყო, თუმცა მას შემდეგ, რაც ტრამპმა დააპაუზა 90 დღით, შემოტრიალდა საერთაშორისო ბაზრებზე კომპანიის აქციები და ქართული კომპანიის აქციებიც ამოვიდნენ, ანუ ის რაც კლება იყო სწრაფადვე თითქმის ორ დღეშივე იყო ამოსვლა. მიმდინარე წლის დასაწყისიდან მნიშვნელოვნად არის გაზრდილი. 10%-ზე მეტად არის გაზრდილი ეს აქციები და ვფიქრობთ, რომ მზარდი არის ლონდონის საფონდო ბირჟაზე წარმოდგენილი ქართული კომპანიები. იმიტომ, რომ ისინი ფართოვდებიან, როგორც საქართველოს ბანკი. აქ საქართველოს ბანკი არის ამ ჯგუფის Lion Finance Group -ის ერთ-ერთი შემადგენელი, მეორე Ameria Bank-ი, რომელიც გასულ წელს იყო შესყიდული ამ ჯგუფის მიერ. ასევე თიბისი ბანკიც, რომელიც უზბეკეთშიც არის წარმოდგენილი, ანუ ფართოვდებიან და არ არის გამორიცხული, რომ მომდევნო პერიოდებშიც კიდევ უფრო სხვა ბაზრებზეც იყვნენ გასულები. ეს ზრდა იმას მიანიშნებს, რომ ეს კომპანიები მიმზიდველი ხდება ფასის მიხედვითაც. მათი აქციები მოსალოდნელი არის, რომ გაიზარდოს. მაგალითად, Lion Finance ჯგუფი ეს კომპანია FTSE 250 -ში არის შესული და მიზანი არის რომ FTSE 100- ში იყოს წარმოდგენილი. FTSE 100-ში წარმოდგენა ნიშნავს იმას, რომ აქციის ფასიც მზარდი იქნება. ამიტომ რჩება ეს პოზიტიურად და საშუალო, ან გრძელვადიან პერიოდშიც მიმზიდველი იქნება ამ კომპანიებში ინვესტირება“, - აღნიშნა ლაშა ქავთარაძემ.
დღის ტოპ 10 სიახლე
სხვა სიახლეები
22.06.2025.00:26
Mastercard, ფინანსური ტექნოლოგიების მსოფლიო ლიდერი, საქართველოში ტურისტული ინდუსტრიის მხარდასაჭერად შექმნილ ინიციატივას აძლიერებს და Rezto-სთან, ქართულ ციფრული სარესტორნო პლატფორმასთან სტრატეგიულ პარტნიორობას იწყებს. ამ თანამშრომლობის ფარგლებში, საქართველოში შემოსული უცხოელი ტურისტები, რომლებიც Mastercard-ის ბარათებით გადაიხდიან, Rezto-ს პარტნიორ რესტორნებში ექსკლუზიურ ფასდაკლებებსა და სპეციალურ შეთავაზებებს მიიღებენ.
ახალი ინიციატივა Mastercard-ის ტურისტული ინდუსტრიის მხარდაჭერის სტრატეგიის ნაწილია და მიზნად ისახავს საერთაშორისო ვიზიტორებისთვის უნიკალური, ტექნოლოგიურად მოწინავე სერვისების შეთავაზებას.
„Mastercard-სთვის ტურიზმის სექტორი ყოველთვის იყო მთავარი პრიორიტეტი და ეს ინიციატივა წარმოადგენს ჩვენი გლობალური ტურისტული პროგრამების ლოგიკურ გაგრძელებას", - აცხადებს დავით ზღუდაძე, Mastercard-ის ვიცე-პრეზიდენტი საქართველოსა და სომხეთში. "სწორედ საქართველოს ტურისტული პოტენციალისა და ადგილობრივი სარესტორნო ინდუსტრიის სწრაფი განვითარების გათვალისწინებით, Mastercard-მა გადაწყვიტა Rezto-სთან პარტნიორობა, რათა ჩვენი რეგიონის 500 მილიონზე მეტმა მომხმარებელმა საქართველოში უნიკალური გამოცდილება მიიღოს”.
Mastercard-ის საერთაშორისო ბარათის მფლობელი ტურისტები Rezto-ს პლატფორმის მეშვეობით:
„ეს პარტნიორობა წარმოადგენს მნიშვნელოვან ნაბიჯს საქართველოს ტურისტული ინდუსტრიის ციფრული ტრანსფორმაციის მიმართულებით. ჩვენი მიზანია, უცხოელმა ტურისტებმა საქართველოში მიიღონ ევროპული სტანდარტის ციფრული სერვისი ლოკალური გემოს გამოცდილებასთან ერთად. პროგრამა ითვალისწინებს როგორც მაღალი კლასის სასტუმროების რესტორნებს, ისე ლოკალურ ობიექტებს, რომლებიც ტურისტებს ქართული გასტრონომიული ტრადიციების ავთენტურ გამოცდილებას სთავაზობენ“. - დავით წიკლაური, Rezto-ს დამფუძნებელი.
Mastercard-ის მონაცემებით, საქართველოში ბოლო წლების განმავლობაში როგორც საბარათე, ასევე, ციფრული გადახდების მაჩვენებლები მზარდი ტენდენციით ხასიათდება. ეს მიუთითებს როგორც ტურიზმის, ასევე ბარათების გამოყენების კულტურის განვითარებაზე.
„საქართველო ტურისტული მიმართულებით ერთ-ერთი ყველაზე სწრაფად მზარდი ბაზარია ჩვენს რეგიონში და ამიტომ გადავწყვიტეთ სპეციალური ინიციატივის დანერგვა, რომელიც ადგილობრივ სპეციფიკასა და ინოვაციურ ტექნოლოგიებზე არის აგებული. ჩვენ მიერ ჩატარებული კვლევები და მომხმარებლებზე დაკვირვება ადასტურებს, რომ ტურისტები უფრო მეტად არიან ორიენტირებულები ციფრული სერვისების გამოყენებასა და გამარტივებული საგადახდო ფორმებით სარგებლობაზე", - განმარტავს დავით ზღუდაძე.
Mastercard-ის და Rezto-ს პარტნიორობის პირველი ეტაპი მოიცავს თბილისის ცენტრალურ რაიონებში მდებარე 50-მდე რესტორნის ჩართვას. www.rezto.ge, რომელიც სულ რამდენიმე თვეა, რაც ქართულ ბაზარზე გამოჩნდა და მალევე მოიპოვა ცნობადობა, გაფართოებას საქართველოს სხვადასხვა ტურისტულ ცენტრებში, მათ შორის ბათუმში, მცხეთაში, გუდაურსა და ბაკურიანში გეგმავს. შესაბამისად გაფართოვდება Mastercard-ის და Rezto-ს პარტნიორობის არეალიც და სულ მალე, მთელს საქართველოს დაფარავს.