მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესი
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ყველა სიახლეტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკა
ფინანსური განათლებასტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველი
საზოგადოებაკიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრება
პერსონალური ფინანსებიპოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსი
ბიზნეს მრჩეველიშაინენერჯიAversi Pharma
flag
AMD 7045.4
-0.0017
flag
AZN 1.5906
-0.0007
flag
CNY 37.506
-0.0099
flag
EUR 3.0872
-0.0064
flag
GBP 3.5606
-0.0169
flag
KZT 49.81
-0.0028
flag
TRY 0.0665
-0.0002
flag
USD 2.705
-0.0011

წყლის ინფრასტრუქტურის პროექტირება/მშენებლობის პროცესი გრაფიკით განსაზღვრულ ვადებში მიმდინარეობს - „ანაკლიის საზღვაო ნავსადგურის" დირექტორი ზურაბ სიჭინავა

news image
კომპანია „ანაკლიის საზღვაო ნავსადგურის" დირექტორი ზურაბ სიჭინავას ინფორმაციით, ანაკლიის ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის წყლის ინფრასტრუქტურის პროექტირება/მშენებლობის პროცესი გრაფიკით განსაზღვრულ ვადებში მიმდინარეობს - დასკვნით ფაზაშია სამობილიზაციო სამუშაოები, საპროექტო კვლევები და დეტალური პროექტირება. სამუშაოებს სახელმწიფოს კონტრაქტორი - საერთაშორისო ტენდერში გამარჯვებული  მსხვილი ბელგიური კომპანია Jan De Nul N.V. (იან დე ნულ ენ ვი) ასრულებს, რომელმაც ტენდერში წინადადება წარმოადგინა ერთობლივი საწარმოს ფორმით.   
 
„ხელშეკრულების თანახმად, კონტრაქტორი კომპანიის მიერ მშენებლობისთვის განსაზღვრული ვადა 970 დღეა. ეს ვადა, თავის მხრივ ორ ეტაპად იყოფა - პირველი ეტაპი იყო სამობილიზაციო სამუშაო, ასევე პროექტირება და ყველა თანმდევი კვლევითი სამუშაო. პირველი ეტაპი, ფაქტობრივად, დასასრულს მიუახლოვდა, კონტრაქტით გაწერილი იყო, რომ ეს კვლევები 1-ელ სექტემბრამდე ხორციელდებოდა და ამის შემდეგ უნდა დაგვეწყო მშენებლობა -  შესაბამისი ნებართვა უკვე გამოცემულიას სსიპ - ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტოს მიერ. რაც შეეხება მობილიზაციის ფაზას, ის სრულად დასრულდა და ტალღმტეხისთვის საჭირო კლდოვანი მასის 70-80% უკვე შემოსულია", - განაცხადა ზურაბ სიჭინავამ.
 
აღსანიშნავია, რომ 2025 წლის ოქტომბრამდე ანაკლიაში მოეწყობა დროებითი ნავმისადგომი - ქვის ლოდების და ბეტონის ჯვარედინა ფორმის ბლოკების (ე.წ. „იქს ბლოკი") ტალღმტეხელის სხვადასხვა სექციებში მშენებლობისას გადასანაწილებლად. „ანაკლიის საზღვაო ნავსადგურის" დირექტორის თქმით, 4 ივნისიდან უკვე დაიწყო „იქს ბლოკების" ადგილზე წარმოება, რაც მნიშვნელოვნად ამცირებს ტრანსპორტირების პროცესისთვის საჭირო ვადებს და სამუშაოებს. 
 
„იქს ბლოკების" დამზადების მიზნით, პორტის სამშენებლო ტერიტორიაზე ფუნქციონირებს ბეტონის ქარხანა, ასევე რეციკლირების დანადგარი. დღეში დაახლოებით 40 ცალი, კვირაში კი 240 ცალი „იქს ბლოკი" იწარმოება და ეს პროცესი წელიწადზე მეტხანს გაგრძელდება - საჭიროა დაახლოებით 14,000 ცალი „იქს ბლოკი".  ზურაბ სიჭინავას ინფორმაციით, ამ ეტაპზე იწარმოება 3 კუბური მეტრის მოცულობის, ხოლო კონტრაქტორი კომპანია უახლოეს პერიოდში 7 კუბური მეტრის მოცულობის ბლოკების წარმოებას გეგმავს.  
 
რაც შეეხება დეტალურ პროექტს, კონტრაქტორი კომპანიის მიერ უკვე მომზადდა ტალღმტეხელის პირველი 650 მეტრის მოწყობის პროექტი/დიზაინი. ასევე 10 აგვისტომდე დასრულდება და წარდგენილი იქნება დასამტკიცებლად დარჩენილი მონაკვეთის მოწყობის დეტალური პროექტი/დიზაინი. ამჟამად მიმდინარეობს უშუალოდ ტალღმტეხელის მშენებლობის წინა ბათიმეტრიული და ტოპოგრაფიული კვლევები. 
 
„რაც შეეხება პროექტის მეორე ეტაპს, ის სამშენებლო და დაღრმავების სამუშაოებს მოიცავს, მიმდინარე კვირაში უკვე გამოიცა შესაბამისი სამშენებლო ნებართვა. მეორე ეტაპის ვადა თითქმის ორ წელს შეადგენს - 2027 წლის მაისში ექსპლუატაციაში უნდა მივიღოთ დაახლოებით 1400 მეტრი სიგრძის აშენებული ტალღმტეხელი და დაღრმავებული ფსკერი", - აღნიშნა ზურაბ სიჭინავამ.
news banner
ნინო ჭანტურია ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ეკონომიკა
image მარიამ ქვრივიშვილი არაბთა გაერთიანებული საამიროების ელჩსა და „აბუ დაბი პორტს გრუფის" რეგიონულ აღმასრულებელ დირექტორს შეხვდა - რა განიხილეს

01.08.2025.19:51

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი მარიამ ქვრივიშვილი არაბთა გაერთიანებული საამიროების ელჩს აჰმედ ალნუაიმის და „აბუ დაბი პორტს გრუფის" რეგიონულ გენერალურ დირექტორს აბდულაზიზ ალშამსის შეხვდა.

საუბარი წარიმართა ორი ქვეყნის ეკონომიკური ურთიერთობის პრიორიტეტულ საკითხებზე, განსაკუთრებული ყურადღება გამახვილდა ტრანსპორტისა და ლოგისტიკის სექტორშითანამშრომლობაზე, მათ შორის, "თბილისის მშრალი პორტი"-ს პროექტის ფარგლებში. აღინიშნა, რომ ისეთი პროექტები, როგორიცაა „თბილისის მშრალი პორტი", ხელს უწყობს საქართველოს, როგორც სატრანსპორტო - ლოგისტიკური ჰაბის მეტად პოზიციონირებას რეგიონული მასშტაბით, აგრეთვე შუა დერეფანში დამატებითი ტვირთების მოზიდვას.

შეხვედრაზე განხილულ იქნა „თბილისის მშრალი პორტის" შემდგომი განვითარება. პროექტის უმსხვილესი ინვესტორია „აბუ დაბი პორტს გრუფი". აღინიშნა, რომ პროექტის განვითარება 3 ფაზას მოიცავს 286 000 კვ.მ ტერიტორიაზე, ამ ეტაპზე დასრულებულია და ფუნქციონირებს პირველი ფაზა, რომელშიც 21 მლნ. აშშ დოლარის ინვესტიცია უკვე განხორციელდა.    

შეხვედრაზე ასევე ხაზი გაესვა საქართველოსა და არაბთა გაერთიანებული საამიროების ნაყოფიერ თანამშრომლობას ეკონომიკის სხვადასხვა სექტორში. აღინიშნა, რომ ორი ქვეყნის ეკონომიკური ურთიერთობის გაღრმავებაზე მნიშვნელოვანი გავლენა მოახდინა ყოვლისმომცველი ეკონომიკური თანამშრომლობის შეთანხმების ამოქმედებამ  - აღნიშნული შეთანხმება ქართველ მწარმოებლებს პრეფერენციული ტარიფით ექსპორტის განხორციელებას საშუალებას აძლევს, რაც ორმხრივ სავაჭრო ბრუნვაზე პოზიტიურად აისახა. ასევე საუბარი წარიმართა თანამშრომლობის შემდგომ გაღრმავებაზე ისეთ სექტორებში როგორიცაა ტურიზმი, სამოქალაქო ავიაცია, ენერგეტიკა და სხვ.

შეხვედრას დაესწრო მინისტრის მოადგილე გურამ გურამიშვილი.

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა