მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესი
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ყველა სიახლეტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკა
ფინანსური განათლებასტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველი
საზოგადოებაკიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრება
პერსონალური ფინანსებიპოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსი
ბიზნეს მრჩეველიშაინენერჯიAversi Pharma
flag
AMD 7069.8
-0.0029
flag
AZN 1.5957
-0.0001
flag
CNY 37.786
-0.0044
flag
EUR 3.1511
-0.0192
flag
GBP 3.635
-0.0167
flag
KZT 51.44
-0.0016
flag
TRY 0.0674
-0.0001
flag
USD 2.7127
-0.0011

ტექნოლოგიების განვითარებასთან ერთად მზის და ქარის სადგურების მშენებლობის ღირებულება დროთა განმავლობაში იკლებს -  Galt & Taggart

news image

ტექნოლოგიების განვითარებიდან გამომდინარე, მზის და ქარის სადგურების მშენებლობის ღირებულება დროთა განმავლობაში იკლებს, - აცხადებს Galt & Taggart-ის სექტორის უფროსი მარიამ ჩახვაშვილი, რომელმაც 20 ივნისს Galt & Taggart-ის ახალი კვლევის პრეზენტაცია წარმოადგინა.

Galt & Taggart-მა ელექტროენერგიის სექტორის კონფერენცია გამართა, რომელიც დარგის წამყვანი კომპანიებისა და მარეგულირებელი სტრუქტურების ჩართულობით წარიმართა და 400 მონაწილეს უმასპინძლა. ღონისძიების ფარგლებში  Galt & Taggart-მა წარმოადგინა ახალი კვლევა, რომელიც მიმოიხილავს ელექტროენერგიის გენერაციის, მოხმარებისა და ფასების ტენდენციებს, ექსპორტის შესაძლებლობებს და ყველა იმ ძირითად საკითხს, რაც სექტორში ინვესტირებისას გათვალისწინებული უნდა იყოს.

„ჩვენ დეტალურად გავაანალიზეთ მშენებლობის ღირებულება და კვლევა დეველოპორების გამოკითხვის საფუძველზე შევადგინეთ. ძირითადად, ქარისა და მზის სადგურების მთავარი კომპონენტი არის ელექტრო მექანიკური მოწყობილობები და ამის გამო მისი მშენებლობის ვადა არის შედარებით მოკლე და გადახარჯვის ალბათობა გვაქვს ნაკლები, ხოლო ჰიდროსადგურების  მშენებლობის ღირებულება ბევრი კომპონენტისგან შედგება. გვაქვს მაღალი წილი ადამიანური რესურსის, რის გამოც ეს პროექტი შედარებით დროში იწელება და გადახარჯვის ალბათობაც მაღალი არის. ტექნოლოგიების განვითარებიდან გამომდინარე, მზისა და ქარის სადგურების მშენებლობის ღირებულება იკლებს, ხოლო ჰიდროსადგურების შემთხვევაში დიდი არის წილი სამშენებლო მასალების, რომლის ფასიც ბოლო წლების განმავლობაში გაზრდილი არის და შესაბამისად მომატებული არის ჰიდროსადგურების მშენებლობის პირობები“, - აცხადებს მარიამ ჩახვაშვილი.

მისივე განმარტებით, Galt & Taggart-ის კვლევის ერთ-ერთი მიგნება არის სწორედ ის, რომ რეზერვუარების მქონე ჰიდროებისთვის დადგენილი ტარიფი არ არის საკმარისი და გადახედვას საჭიროებს.

„დანარჩენ შემთხვევებში ცოტა დაბალი არის ჰიდროსადგურების  უკუგება და კარგი იქნებოდა წახალისების მექანიზმის გაზრდა. ქარისა და მზის სადგურებისთვის სავსებით საკმარისია და ეს კარგად ჩანს სამინისტროში შესული განაცხადების რაოდენობაში. დღეის მდგომარეობით, 8.8 გეგავატის განაცხადები არის შესული და აქედან უმეტესობა, 90% არის ქარის და მზის სადგურები“, - განმარტავს მარიამ ჩახვაშვილი.

ღონისძიებაზე ასევე წარმოდგენილი იყო თემატური პრეზენტაციები ქსელის განვითარებასა და შავი ზღვის გადამცემი ხაზის პროექტზე, რომელზეც საქართველოს სახელმწიფო ელექტროსისტემის დირექტორთა საბჭოს წევრებმა ისაუბრეს, ხოლო ბაზრის რეფორმის მიმდინარეობაზე ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს წარმომადგენელმა ისაუბრა.

კონფერენციის ფარგლებში გაიმართა პანელური დისკუსია სექტორის აქტუალურ საკითხებზე, გამოწვევებსა და პერსპექტივებზე. ამ დისკუსიაში მონაწილეობდნენ პირველი ვიცე-პრემიერი - ეკონომიკისა და მდგარი განვითარების მინისტრი, სემეკ-ის თავმჯდომარე, საქართველო-ურბან ენერჯის გენერალური დირექტორი და საქართველოს ბანკის გენერალური დირექტორი. 

 

news banner
გვანცა მახარაძე ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ეკონომიკა
image TOP 5 ქვეყანა, საიდანაც საქართველო მობილურ ტელეფონებს ყიდულობს

17.07.2025.13:00

2025 წლის იანვარ-მაისში საქართველომ 115 553.9 ათასი დოლარის ღირებულების მობილური ტელეფონები იყიდა, 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდში კი 124 268.7 ათასი დოლარის. კლება 7%-ის დონეზეა. საქსტატის ინფორმაციით, 2025 წლის ხუთ თვეში საქართველოში ყველაზე მეტი (ღირებულებით) სატელეფონო აპარატების (ფიჭური ქსელებისთვის ან სხვა უსადენო ქსელებისთვის განკუთვნილი ტელეფონების ჩათვლით) იმპორტი არაბთა გაერთიანებული საამიროებიდან დაფიქსირდა. სწორედ ამ ქვეყანაზე მოდის მობილური ტელეფონების იმპორტის 48%-ი.

TOP 5 ქვეყანა, საიდანაც საქართველო მობილურ ტელეფონებს ყიდულობს:

არაბთა გაერთიანებული საამიროები - 55 906.2 ათასი დოლარი;

ჩეხეთი - 16 877.3 ათასი დოლარი;

ვიეტნამი - 10 731.8 ათასი დოლარი;

ჰონ-კონგი - 9 124.5 ათასი დოლარი;

ჩინეთი - 8 531.5 ათასი დოლარი;

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა