საქართველოს საავიაციო სექტორის წარმომადგენლები საჰაერო სივრცისა და აეროდრომების გამტარუნარიანობის შეფასების საკითხებზე ევროპულ გამოცდილებას გაეცნენ
საქართველოს სამოქალაქო ავიაციის სააგენტომ საჰაერო სივრცისა და აეროპორტების გამტარუნარიანობის შეფასების საკითხებზე სამუშაო შეხვედრას უმასპინძლა. ღონისძიების ჩატარება ევროპის საჰაერო ნავიგაციის უსაფრთხოების ორგანიზაციის (EUROCONTROL) მხარდაჭერით გახდა შესაძლებელი და მის მიზანს საჰაერო სივრცისა და აეროპორტების გამტარუნარიანობის შეფასების ევროპული გამოცდილების შესწავლა წარმოადგენდა. სამუშაო შეხვედრაში მონაწილეობა მიიღეს სააგენტოს, „საქაერონავიგაციის“, “აეროპორტების გაერთიანებისა“ და „ტავ ურბან საქართველოს“ წარმომადგენლებმა.
ორდღიანი ღონისძიების ფარგლებში, ევროკონტროლის ექსპერტებმა მოინახულეს თბილისის საერთაშორისო აეროპორტის საჰაერო მოძრაობის მომსახურების ცენტრი და საოპერაციო ოფისი, ადგილზე შეისწავლეს საჰაერო მოძრაობის ნაკადების და გამტარუნარიანობის ორგანიზების უზრუნველსაყოფად გატარებული ღონისძიებები, ასევე საჰაერო სივრცისა და ტერმინალის გამტარუნარიანობის შეფასებისთვის აუცილებელი სხვა მონაცემები. სამუშაო შეხვედრაზე, სააგენტოს წარმომადგენლებმა განიხილეს საქართველოს საავიაციო სექტორის ზრდის ხელშემწყობი ფაქტორები, საპროგნოზო მაჩვენებლები და ოპერაციული გამოწვევები. EUROCONTROL-ის ექსპერტებმა მონაწილეებს გაუზიარეს აეროპორტების გამტარუნარიანობის შეფასების პრაქტიკული ასპექტები, შესაბამისი კვლევების ჩატარების წამყვანი მეთოდოლოგია და ევროპის აეროპორტებში ამგვარი შეფასების განხორციელების საუკეთესო პრაქტიკა. ამასთან, შეხვედრაზე მხარეებმა შეაფასეს თბილისის საერთაშორისო აეროპორტის შესწავლის პირველადი შედეგები და დასახეს სამომავლო თანამშრომლობის გზები.
ევროპასთან არსებული ერთიანი საჰაერო სივრცის შესახებ შეთანხმების ფარგლებში, სამოქალაქო ავიაციის სააგენტომ მიმდინარე წელს საჰაერო მოძრაობის ნაკადების ორგანიზების წესი მიიღო, რომელიც შესაბამისი ევროპული რეგულაციის ((EU) No 255/2010) მოთხოვნების მიხედვითაა შემუშავებული. აღნიშნული წესი მოქმედ საერთაშორისო აეროპორტებს 2026 წლიდან ავალდებულებს გამტარუნარიანობის პერიოდულ შეფასებას საჰაერო მოძრაობის ნაკადების მოთხოვნის გათვალისწინებით აეროდრომების არსებული დონის დადგენის მიზნით. სამუშაო შეხვედრაზე სპეციალისტებმა მიიღეს საჭირო ცოდნა აეროპორტებში შესაბამისი კვლევების ჩატარების და მათი არსებული და სამომავლო შესაძლებლობების სწორი ანალიზის მიმართულებით.
სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოს ხელმძღვანელის შეფასებით, საჰაერო მოძრაობის ნაკადების სწორი და ეფექტური მართვა მნიშვნელოვანია საჰაერო მიმოსვლის რეკორდული ზრდისა და მიმდინარე საავიაციო ინფრასტრუქტურული პროექტების ფონზე.
„სამივე საერთაშორისო აეროპორტში ჩვენ ყოველწლიურად გვაქვს რეკორდული ზრდა როგორც ავიარეისების ისე მგზავრთნაკადის მიმართულებით. შესაბამისად ამ მიმართულებით ევროპელი კოლეგების ცოდნის და გამოცდილების მიღება ძალიან მნიშვნელოვანია საქართველოსთვის.“ – განაცხადა გივი დავითაშვილმა.
დღის ტოპ 10 სიახლე
სხვა სიახლეები
08.08.2025.15:00
ამ დროისათვის ქვეყანაში 207 514 ერთეული Toyota-ს მარკის ავტომობილია რეგისტრირებული, რაც მთლიანი საავტომობილო პარკის 11%-ს შეადგენს.
ზოგადად ქვეყანაში რეგისტრირებული Toyota-ს მარკის ავტომობილების სტატისტიკა მზარდია, 2024 წის ბოლოს ქვეყანაში Toyota-ს მარკის ავტომობილების რაოდენობა 197 651 ერთეული იყო, ხოლო 2023 წლის ბოლოს კი 178 419 ერთეული.
მიმდინარე მაჩვენებლების თანახმად, Toyota-ს ავტომობილების დიდი კონცენტრაცია თბილისშია. დღეისათვის თბილისში ოფიციალურად 119 942 ერთეული Toyota-ს ავტომობილი რეგისტრირებული, რაც მთლიანად ამ მარკის ავტომობილების 58%-ია.
ქვეყნის მასშტაბით Toyota-ს ავტომობილების გადანაწილება ასე გამოიყურება:
ქ. თბილისი: 119 942
იმერეთი: 18 503
აჭარის არ: 17 007
ქვემო ქართლი: 14 834
კახეთი: 9 208
სამეგრელო-ზემო სვანეთი: 7 870
შიდა ქართლი: 7 092
სამცხე-ჯავახეთი: 4 412
მცხეთა-მთიანეთი: 4 269
გურია: 3 291
რაჭა-ლეჩხუმი და ქვემო სვანეთი: 1 086