საქართველოს მშპ 2024 წელს 9.4%-ით გაიზარდა და ზრდა შენარჩუნდება 2025-2026 წლებშიც, აღნიშნული კიდევ ერთხელ ადასტურებს საქართველოს სწორ ეკონომიკურ პოლიტიკას - შოთა ბერეკაშვილი
„ევროკომისიის ანგარიშის მიხედვით, საქართველოს მშპ 2024 წელს გაიზარდა 9.4%-ით, რაც რეგიონში ერთ-ერთი ყველაზე მაღალი მაჩვენებელია“, - აღნიშნულის შესახებ სოციალურ ქსელში პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტის თავმჯდომარე შოთა ბერეკაშვილი წერს. მისი თქმით, 2025–2026 წლებში ეკონომიკური ზრდა შენარჩუნდება 5–6%-ის ფარგლებშია პროგნოზირებული.
„შრომის ბაზარზე დაფიქსირდა მნიშვნელოვანი გაუმჯობესება – უმუშევრობის დონე 2023 წლის 16.4%-დან 2024 წელს 13.9%-მდე შემცირდა. რეალური ხელფასები გაიზარდა 15%-ით, რაც ქვეყნის ეკონომიკური გაძლიერების შედეგია.
ანგარიშში ასევე ხაზგასმით აღნიშნულია, რომ 2024 წელს ინფლაცია დაბალი იყო, რაც განპირობებულია ეროვნული ბანკის გონივრული მონეტარული პოლიტიკითა და იმპორტირებული ინფლაციის დაბალი დონით. მიმდინარე ანგარიშის დეფიციტი 5.6%-დან 4.3%-მდე შემცირდა, რაც ტურიზმისა და მომსახურების ექსპორტის ზრდას უკავშირდება.
ფისკალური პოლიტიკის ფარგლებში, 2024 წელს ბიუჯეტის დეფიციტი შეადგენდა მხოლოდ 2.1%-ს – ბიუჯეტური შემოსავლები გაიზარდა 18%-ით, ხოლო სახელმწიფო ვალი შემცირდა 36.1%-მდე.
ევროკომისიის შეფასებით, საქართველოს ეკონომიკური განვითარება რჩება მდგრად და ზრდაზე ორიენტირებულად, რაც ხელს უწყობს გრძელვადიან პროგრესს“, - განაცხადა შოთა ბერეკაშვილმა.
დღის ტოპ 10 სიახლე
მოსაზრება
ჩვენი ამოცანაა, ბიზნეს სექტორის ინტერესების წარმოდგენა
საჭიროა, ამ დადგენილებების მოდიფიცირება ისეთი გზით, რომ არ დაზიანდეს არც ბიზნესის და არც სახელმწიფოს ინტერესები.
სხვა სიახლეები
21.05.2025.19:00
2025 წლის იანვარ-აპრილში საქართველოს სატრანსპორტო დერეფანში სატვირთო ავტომობილების გატარებიდან მიღებული შემოსავალი 53 მლნ ლარს აჭარბებს.
როგორც ნაერთი ბიუჯეტის შემოსულობების მიხედვით ხდება ცნობილი, 2025 წლის იანვარ-აპრილში ხაზინაში ტრაილერების გატარებიდან 53,386,776.00 ლარი შევიდა. არსებული ფინანსური მაჩვენებლებიდან გამომდინარეობს, რომ იანვარ-აპრილში საქართველოს დერეფანი 152 534 სატვირთომ გადაკვეთა.
ცნობისათვის, საქართველოს საზღვარზე სატრანზიტო ტრაილერებისთვის გზათსარგებლობის მოსაკრებელი 350 ლარს შეადგენს. ტარიფი 2022 წლის 20 ივნისიდან მოქმედებს. მანამდე მძღოლებს 200 ლარის გადახდა უწევდათ.
2024 წელს საქართველოს სატრანსპორტო დერეფანში სატვირთო ავტომობილების გატარებიდან მიღებული შემოსავალი 1%-ით შემცირდა და 179,432,915.50 ლარი შეადგინა.
თუ წლიურ მაჩვენებლებს გავაანალიზებთ 2023 წელს საქართველომ სატრანსპორტო დერეფანში სატვირთო ავტომობილების გატარებიდან რეკორდული შემოსავალი მიიღო.
არსებული სტატისტიკური მაჩვენებლების მიხედვით, ნაერთი ბიუჯეტის შემოსულობების (კონსოლიდაციის გარეშე) მიხედვით, 2023 წელს ხაზინაში ტრაილერების გატარებიდან 181,999 მლნ ლარი შევიდა, 2022 წელს - 128,055 მლნ ლარი, 2021 წელს - 66,414 მლნ ლარი, 2020 წელს კი 63,064 მლნ ლარი.
შესაბამისად, ბიუჯეტში შემოსავლების მატება გამოიწვია როგორც საქართველოს სატრანსპორტო დერეფანში გადაადგილებული სატვირთოების ზრდამ, ასევე გაძვირებულმა გზათსარგებლობის საფასურმა.