მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესისთვის
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებამოსაზრებაპერსონალური ფინანსებიპოდკასტები
ყველა ვიდეოყველა სიახლე
ბიზნეს მედია - Bank of Georgia
flag
AMD 7077.8
0.006
flag
AZN 1.5872
0.0004
flag
CNY 38.325
0.0011
flag
EUR 3.1606
-0.003
flag
GBP 3.6099
0.0077
flag
KZT 52.14
-0.0022
flag
TRY 0.063
-0.0001
flag
USD 2.6984
0.0005

საქართველომ ფეროშენადნობების ექსპორტიდან $207 მილიონამდე შემოსავალი მიიღო

news image

საქართველოდან ფეროშენადნობების ექსპორტი კლებას განაგრძობს. საქსტატის ინფორმაციით, 2025 წლის იანვარ-ნოემბერში საქართველომ ექსპორტზე 206 665.5 ათასი დოლარის ღირებულების 191 688.8 ტონა ფეროშენადნობები გაიტანა. მაშინ როდესაც 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდში ექსპორტი 276 142.1 ტონის დონეზე იყო, შესაბამისად კლება 31%-ის დონეზეა.

საქართველოში მოპოვებული ფეროშენადნობებისთვის ნომერ პირველი საექსპორტო ბაზარი ამერიკის შეერთებული შტატებია. სწორედ აშშ-ზე მოდის ფეროშენადნობების ექსპორტის 18%.

TOP 5 ქვეყანა, სადაც საქართველო ფეროშენადნობებს ყიდის:

  • აშშ - 34 027.9 ტონა;
  • თურქეთი - 32 097.0 ტონა;
  • იტალია - 27 996.1 ტონა;
  • ესპანეთი - 16 020.8 ტონა;
  • საბერძნეთი - 11 620.0 ტონა;

2024 წელს საქართველომ ექსპორტზე 281 541.5 ტონა ფეროშენადნობები გაიტანა. 

 

news banner
მაია არაბიძე ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ეკონომიკა
image ჩინეთიდან საკონტეინერო გადაზიდვები 40-45%-ით არის გაზრდილი - საქართველოს რკინიგზის გენერალური დირექტორი

22.12.2025.12:36

ჩინეთიდან საკონტეინერო გადაზიდვების მოცულობა მზარდია. ამის შესახებ გადაცემა „იმედის დილაში“, რუბრიკა Business Insider Georgia-ში სტუმრობისას საქართველოს რკინიგზის გენერალურმა დირექტორმა ლაშა აბაშიძემ განაცხადა. მისი თქმით, საქართველოს რკინიგზა ინტენსიურად მუშაობს შუა დერეფნის ქვეყნებთანაც, რათა გადაზიდვები უფრო ეფექტურად და მოკლე დროში განხორციელდეს.  

„საკმაოდ მნიშვნელოვანია ჩვენთვის ჩინეთიდან. ჩვენ უკვე გვაქვს ზრდა ჩინური კონტეინერების, დაახლოებით 40-45%-იანი ზრდა გვაქვს. ეს საკმაოდ მნიშვნელოვანი ზრდა არის. ჩვენ ველოდებით, რომ მომავალ წლებში გაცილებით დიდი ზრდა იქნება. 

რაც შეეხება სხვა ქვეყნებთან, ზოგადად რკინიგზისთვის კრიტიკულად მნიშვნელოვანია სხვა რკინიგზებთან და პორტებთან კავშირი. ჩვენ გაქვს ძალიან კარგი კავშირი - შუა დერეფნის ყველა მონაწილესთან ჩვენ ვმუშაობთ ისე, რომ რაც შეიძლება ოპტიმიზაცია მოვახდინოთ სატრანზიტო დროების. კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი რასაც ვახორციელებთ არის სიჩქარეების აწევა. ჩვენ დავიწყეთ ეტაპობრივად სიჩქარეების აწევა, მთლიანად საქართველოს მასშტაბით ვაკეთებთ კაპიტალურად 50-70 კმ-ს კაპიტალურ შეკეთებას, რადგანაც ის შეზღუდვები რაც აქამდე იყო სიჩქარესთან დაკავშირებით აღარ იყოს - როგორც სამგზავრო, ისე სატვირთო მატარებლებზე მოვახდინოთ სიჩქარეების აწევა. გარკვეულ მონაკვეთებზე უკვე მოვახდინეთ და მომავალი წლის გაზაფხულისთვის ვაპირებთ, რომ სრულად შეზღუდვები მოვხსნათ მთლიანად საქართველოს გზაზე და ყველგან ის მაქსიმალური სიჩქარეები დავდოთ რის საშუალებასაც გვაძლევს ინფრასტრუქტურა“, - აღნიშნა ლაშა აბაშიძემ. 

 

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა