საქართველომ ფეროშენადნობების ექსპორტიდან $207 მილიონამდე შემოსავალი მიიღო
საქართველოდან ფეროშენადნობების ექსპორტი კლებას განაგრძობს. საქსტატის ინფორმაციით, 2025 წლის იანვარ-ნოემბერში საქართველომ ექსპორტზე 206 665.5 ათასი დოლარის ღირებულების 191 688.8 ტონა ფეროშენადნობები გაიტანა. მაშინ როდესაც 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდში ექსპორტი 276 142.1 ტონის დონეზე იყო, შესაბამისად კლება 31%-ის დონეზეა.
საქართველოში მოპოვებული ფეროშენადნობებისთვის ნომერ პირველი საექსპორტო ბაზარი ამერიკის შეერთებული შტატებია. სწორედ აშშ-ზე მოდის ფეროშენადნობების ექსპორტის 18%.
TOP 5 ქვეყანა, სადაც საქართველო ფეროშენადნობებს ყიდის:
2024 წელს საქართველომ ექსპორტზე 281 541.5 ტონა ფეროშენადნობები გაიტანა.
სხვა სიახლეები
ჩინეთიდან საკონტეინერო გადაზიდვები 40-45%-ით არის გაზრდილი - საქართველოს რკინიგზის გენერალური დირექტორი
22.12.2025.12:36
ჩინეთიდან საკონტეინერო გადაზიდვების მოცულობა მზარდია. ამის შესახებ გადაცემა „იმედის დილაში“, რუბრიკა Business Insider Georgia-ში სტუმრობისას საქართველოს რკინიგზის გენერალურმა დირექტორმა ლაშა აბაშიძემ განაცხადა. მისი თქმით, საქართველოს რკინიგზა ინტენსიურად მუშაობს შუა დერეფნის ქვეყნებთანაც, რათა გადაზიდვები უფრო ეფექტურად და მოკლე დროში განხორციელდეს.
„საკმაოდ მნიშვნელოვანია ჩვენთვის ჩინეთიდან. ჩვენ უკვე გვაქვს ზრდა ჩინური კონტეინერების, დაახლოებით 40-45%-იანი ზრდა გვაქვს. ეს საკმაოდ მნიშვნელოვანი ზრდა არის. ჩვენ ველოდებით, რომ მომავალ წლებში გაცილებით დიდი ზრდა იქნება.
რაც შეეხება სხვა ქვეყნებთან, ზოგადად რკინიგზისთვის კრიტიკულად მნიშვნელოვანია სხვა რკინიგზებთან და პორტებთან კავშირი. ჩვენ გაქვს ძალიან კარგი კავშირი - შუა დერეფნის ყველა მონაწილესთან ჩვენ ვმუშაობთ ისე, რომ რაც შეიძლება ოპტიმიზაცია მოვახდინოთ სატრანზიტო დროების. კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი რასაც ვახორციელებთ არის სიჩქარეების აწევა. ჩვენ დავიწყეთ ეტაპობრივად სიჩქარეების აწევა, მთლიანად საქართველოს მასშტაბით ვაკეთებთ კაპიტალურად 50-70 კმ-ს კაპიტალურ შეკეთებას, რადგანაც ის შეზღუდვები რაც აქამდე იყო სიჩქარესთან დაკავშირებით აღარ იყოს - როგორც სამგზავრო, ისე სატვირთო მატარებლებზე მოვახდინოთ სიჩქარეების აწევა. გარკვეულ მონაკვეთებზე უკვე მოვახდინეთ და მომავალი წლის გაზაფხულისთვის ვაპირებთ, რომ სრულად შეზღუდვები მოვხსნათ მთლიანად საქართველოს გზაზე და ყველგან ის მაქსიმალური სიჩქარეები დავდოთ რის საშუალებასაც გვაძლევს ინფრასტრუქტურა“, - აღნიშნა ლაშა აბაშიძემ.