საკუთარ პროდუქციასა და მომსახურებაზე ფასების ზრდის მოლოდინი 1-წლიან პერიოდში შემცირებულია - სებ ინფლაციური მოლოდინების კვლევას აქვეყნებს
საქართველოს ეროვნული ბანკი მარტის თვის ინფლაციური მოლოდინებისა და ეკონომიკური აქტივობის ანგარიშს აქვეყნებს.
ანგარიშში წარმოდგენილია ინფლაციური მოლოდინებისა და ეკონომიკური აქტივობის შესახებ ეკონომიკური საქმიანობის მონაწილეთა გამოკითხვის მარტის თვის შედეგები.
როგორც ანგარიშშია აღნიშნული, ეკონომიკური საქმიანობის მონაწილეთა მიხედვით, საკუთარ პროდუქციასა და მომსახურებაზე ფასების ზრდის მოლოდინი ერთ წლიან პერიოდში შემცირებულია. კერძოდ, მარტში თებერვალთან შედარებით მნიშვნელოვნად ნაკლებია იმ რესპონდენტთა რაოდენობა, რომლებიც საკუთარ პროდუქტზე ფასების მატებას 2%-4%-ის ფარგლებსა და 8%-ზე მეტად ელოდებიან. ამავე დროს მომატებულია იმ რესპონდენტთა წილი, რომლებიც ფასების ცვლილებას 0%-2%, 4%-6% და 6%-8%-ის ინტერვალში ვარაუდობენ.
ამავდროულად, ეკონომიკური საქმიანობის მონაწილეთა მიხედვით, მარტში თებერვალთან შედარებით ერთწლიან პერიოდზე ინფლაციური მოლოდინები მომატებულია. იმ რესპონდენტთა რაოდენობა, რომლებიც მომდევნო 1 წლის მანძილზე ფასების ზრდას 4%-6%-ისა და 6%- 8%-ის ინტერვალში ფიქრობენ, გაიზარდა. ხოლო, დაკლებულია იმ რესპონდენტთა ხვედრითი წილი, რომლებიც 1 წლის ჰორიზონტზე ინფლაციას უფრო დაბალ ინტერვალში, 0%-2%-ისა და 2%-4%-ის ფარგლებში, მოიაზრებენ. ასევე, მარტში წინა თვისაგან განსხვავებით, აღარ არიან ისეთი რესპონდენტებიც, რომლებიც სამომხმარებლო ფასების შემცირებას -2%-0% ინტერვალსა და -2%-ზე ნაკლებად ელოდებიან. თუმცა აღსანიშნავია, რომ შემცირებულია იმ რესპონდენტთა რაოდენობა, რომლებიც სამომხმარებლო ფასების ზრდას 8%-ზე მეტად ელოდებიან.
გამოკითხულთა აზრით, მარტში თებერვალთან შედარებით სამწლიან პერიოდზე ინფლაციური მოლოდინები გაზრდილია. ერთი მხრივ, თებერვალთან შედარებით, მომატებულია იმ მონაწილეთა რაოდენობა, რომლებიც მომდევნო სამი წლის მანძილზე ფასების ცვლილებას 8%-ზე მეტად ელოდებიან. მეორე მხრივ, შემცირებულია იმ მონაწილეთა რაოდენობა, რომლებიც ფასების ცვლილებას შედარებით დაბალი ზრდის ინტერვალში, 4%-6%-ის ფარგლებში, პროგნოზირებენ. ამასთანავე, მომატებულია იმ რესპონდენტთა წილი, რომლებიც ინფლაციას 2%-4%-ის ფარგლებში მოელიან.
გამოკითხვის შედეგებით, მარტში თებერვალთან შედარებით მოლოდინები ხელფასების ზრდაზე მცირედით მომატებულია. კერძოდ, გაზრდილია იმ რესპონდენტთა რაოდენობა, რომლებიც ხელფასების ცვლილებას 0%-10%-ისა და 10%-20%-ის ფარგლებში ელოდებიან. ამავე დროს, შემცირებულია იმ რესპონდენტთა რაოდენობა, რომლებიც ხელფასების ცვლილებას -10%-0%-ის მიდამოში მოიაზრებენ.
კვლევის მიხედვით, მარტში კომპანიაში წარმოებისათვის საჭირო რესურსების გამოყენების ეფექტიანობა (კომპანიის რესურსების რეალური გამოყენება, მაქსიმალურ გამოყენებასთან შედარებით) თებერვალთან შედარებით გაზრდილია.
დღის ტოპ 10 სიახლე
ევერესტის ოლიმპიადის გამარჯვებულები მალე გახდება ცნობილი - პროექტის მხარდამჭერია საქართველოს ბანკი
სხვა სიახლეები
მესტიის თამარ მეფის სახელობის აეროპორტი 15 წლისაა!
27.12.2025.11:50
15 წელია მესტიის თამარ მეფის სახელობის აეროპორტი ადგილობრივებსა და უცხოელ სტუმრებს ბარიდან მთაში გადაადგილებას უმარტივებს და მნიშვნელოვნად ეხმარება დროის დაზოგვაში.
აეროპორტი ზღვის დონიდან 1400 მეტრზე მდებარეობს. თანამედროვე სტანდარტების შესაბამისი ტერმინალისა და ასაფრენ-დასაფრენი ზოლის მშენებლობა 15 წლის წინ ერთდროულად დაიწყო და რთული გეოგრაფიული პირობების მიუხედავად, უპრეცედენტოდ მოკლე ვადებში - 3 თვეში დასრულდა. მდებარეობიდან გამომდინარე, აეროპორტი მხოლოდ მცირე ზომის საჰაერო ხომალდების მიღებაზეა გათვლილი.
მესტიის აეროპორტმა მნიშვნელოვანი წვლილი შეიტანა შიდა ტურიზმისა და განსაკუთრებით სვანეთის რეგიონის განვითარებაში. 2010 წლიდან დღემდე აეროპორტმა 86 300 მგზავრი მიიღო და მოემსახურა, რაც რეგიონში ტურისტული ნაკადების ზრდაზე ნათლად მიუთითებს.
საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების დირექტორის, ლევან მოსეშვილის განცხადებით, მესტიის აეროპორტმა რეგიონში ახალი ეკონომიკური შესაძლებლობები შექმნა.
„მესტიის აეროპორტმა სვანეთის მოსახლეობისთვის რეალურად შეცვალა ყოველდღიური ცხოვრება. გაჩნდა ახალი სასტუმროები და გესთჰაუსები, შეიქმნა დამატებითი სამუშაო ადგილები და მნიშვნელოვნად გაძლიერდა ტურიზმის სექტორი. დღეს აეროპორტში მხოლოდ ჩვენი კომპანიის მხრიდან 20-მდე ადამიანი არის დასაქმებული. მადლობას ვუხდი თითოეულ მათგანს იმ თავდაუზოგავი შრომისთვის, რომელსაც ისინი უკვე 15 წელია, რთული კლიმატური პირობების მიუხედავად, ეწევიან“, — აცხადებს ლევან მოსეშვილი.
მისივე თქმით, თუ თბილისიდან მესტიამდე საავტომობილო გზით მგზავრობა დაახლოებით 8–9 საათს მოითხოვს, ნატახტრის აეროპორტიდან მესტიამდე ფრენა 50 წუთამდე გრძელდება, რაც განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია როგორც ადგილობრივი მოსახლეობისთვის, ისე ტურისტებისთვის.
„სვანეთი თავისი ბუნებრივი და კულტურული პოტენციალით ყოველთვის გამორჩეული რეგიონი იყო, ხოლო საკუთარი აეროპორტის არსებობამ იგი ტურისტებისთვის კიდევ უფრო ხელმისაწვდომი და მიმზიდველი გახადა“,- აღნიშნავს ლევან მოსეშვილი.
მესტიის თამარ მეფის სახელობის აეროპორტის მთავარი არქიტექტორი გერმანელი იურგენ მაიერ ჰერმანია. 2014 წელს მესტიის ადგილობრივი დანიშნულების აეროპორტი მსოფლიოს 10 ულამაზეს აეროპორტს შორის დასახელდა, რაც კიდევ ერთხელ უსვამს ხაზს მის უნიკალურ არქიტექტურასა და მნიშვნელობას.