როგორია აშშ-სა და საქართველოს სავაჭრო ურთიერთობები
საქართველოსა და აშშ-ს სავაჭრო ურთიერთობები მზარდია. საქსტატის ინფორმაციით, 2025 წლის იანვარ-თებერვალში საქართველომ აშშ-ში 8,599.60 ათასი დოლარის ღირებულების პროდუქცია გაიტანა, 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდში კი 6,401.47 ათასი დოლარის, შესაბამისად ზრდა 34%-ია.
საქართველოდან აშშ-ში ნომერ პირველი საექსპორტო პროდუქტი მილებია, რომელზეც ამ ქვეყანაში ექსპორტის 25%-ი მოდის.
TOP 5 პროდუქტი, რასაც საქართველო აშშ-ში ყიდის:
რაც შეეხება აშშ-დან იმპორტს ის 91%-ითაა გაზრდილი. საქსტატის ინფორმაციით, 2025 წლის იანვარ-თებერვალში საქართველომ აშშ-დან 478,259.97 ათასი დოლარის ღირებულების პროდუქციის იმპორტი განახორციელა, 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდში კი 250,431.44 ათასი დოლარის. აშშ-დან საქართველოში ნომერ პირველი საიმპორტო პროდუქტი სურათები და ნახატებია. მასზე აშშ-დან იმპორტის 48%-ი მოდის.
TOP 5 პროდუქტი, რასაც საქართველო აშშ-დან ყიდულობს:
სხვა სიახლეები
რა კრიტერიუმების გათვალისწინებით მიიღო Eagle Hills-მა საქართველოში ინვესტირების გადაწყვეტილება - თორნიკე ზირაქიშვილის განმარტება
03.12.2025.18:02
ეს არის კომპანია, რომელზეც არსებობს კონკურენცია მთელი მსოფლიოს მასშტაბით, და ჩვენი მსგავსი სააგენტოები უკვე გვეკითხებიან, როგორ მოხდა, რომ ასეთი ზომის, ასეთი რეპუტაციის და დიდი გეგმების მქონე კომპანია შემოვიდა ქვეყანაში, - ამის შესახებ რადიო „სივრცის“ ეთერში, გადაცემაში Business Insider Georgia, სტუმრობისას Eagle Hills Georgia-ს სამეთვალყურეო საბჭოს წევრმა და სააგენტო „აწარმოე საქართველოში“-ს დირექტორის მოადგილემ, თორნიკე ზირაქიშვილმა განაცხადა.
როგორც ცნობილია, საქართველოში Eagle Hills-ის შემოყვანასა და ზოგადად ინვესტორთან მოლაპარაკებაში სააგენტო აქტიურად იყო ჩართული. ზირაქიშვილის თქმით, Eagle Hills-მა საქართველოში ინვესტირების გადაწყვეტილება შედარებით მოკლე პერიოდში მიიღო.
„აქვე უნდა აღვნიშნოთ, რომ ეს არ იყო მხოლოდ ერთი სააგენტოს ფუნქცია. ამაში ჩართული იყო სახელმწიფო და სხვადასხვა დონის პირები - ვინც მოახერხა, რომ ეს პროექტი მოვიდა ამ ეტაპზე. რა თქმა უნდა, ჩვენ ჩვენი როლი ვითამაშეთ. მათ შორის, ეს მოიცავდა არა ერთ ტექნიკურ და მაღალი დონის ვიზიტს, რომლებიც ჩამოვიდნენ საქართველოში, მოინახულეს ლოკაციები, გაეცნენ საინვესტიციო გარემოს, საგადასახადო გარემოს. ნებისმიერი სხვა საკითხი, რომელიც შეიძლება უკავშირდებოდეს მიწის საკითხს ან ბიზნეს გარემოს, ყველაფერი იქნა შესწავლილი ძალიან დეტალურ დონეზე. ეს ყველაფერი მოხდა წელიწადზე ცოტა მეტ პერიოდში, რაც არის ერთგვარი რეკორდი, რადგან ასეთი სახის გადაწყვეტილებები ასე მალე არ მიიღება ხოლმე. როგორც წესი, ვხედავთ, რომ ინვესტორებს მეტი დრო სჭირდებათ. მაგრამ ის მოცემულობა, რაც მათ ნახეს, და გარემო პირობები, რაც ადგილზე დახვდათ, მისცა ნდობა, რომ ეს გადაწყვეტილება მიეღოთ სწრაფად, და ნებისმიერი ეკონომიკური საქმიანობისთვის სწრაფი გადაწყვეტილება ნიშნავს, რომ პროექტის განხორციელება უფრო მალე მოხდება და ეკონომიკური უკუგება უფრო მალე იქნება მიღწეული. ჩვენი მიზანიც იყო, რომ გადაწყვეტილების მიღებისას ისინი არანაირი შეფერხებებისა და ბარიერების წინაშე არ დამდგარიყვნენ. ვფიქრობ, რომ ამას ორივე მხარემ კარგად მიაღწია“, - განაცხადა ზირაქიშვილმა.