რამდენმა სატვირთო ავტომობილმა გაიარა საქართველოს სატრანსპორტო დერეფანში - 10 თვის სტატისტიკა
2025 წლის იანვარ-ოქტომბერში საქართველოს სატრანსპორტო დერეფანში სატვირთო ავტომობილების გატარებიდან მიღებულმა შემოსავალმა 141 818 670.00 ლარი შეადგინა, მაშინ როდესაც 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდში სტატისტიკით შემოსავალი 149,331,907.5 ლარის დონეზე იყო. კლება 5%-ის დონეზეა.
არსებული ფინანსური მაჩვენებლებიდან გამომდინარეობს, რომ 2025 წლის 10 თვეში საქართველოს დერეფანი 405 196 სატვირთომ გადაკვეთა.
ცნობისათვის, საქართველოს საზღვარზე სატრანზიტო ტრაილერებისთვის გზათსარგებლობის მოსაკრებელი 350 ლარს შეადგენს. ტარიფი 2022 წლის 20 ივნისიდან მოქმედებს. მანამდე მძღოლებს 200 ლარის გადახდა უწევდათ.
საგულისხმოა, რომ 2024 წელს საქართველოს სატრანსპორტო დერეფანში სატვირთო ავტომობილების გატარებიდან მიღებული შემოსავალი 1%-ით შემცირდა და 179,432,915.50 ლარი შეადგინა.
თუ წლიურ მაჩვენებლებს გავაანალიზებთ 2023 წელს საქართველომ სატრანსპორტო დერეფანში სატვირთო ავტომობილების გატარებიდან რეკორდული შემოსავალი მიიღო.
არსებული სტატისტიკური მაჩვენებლების მიხედვით, ნაერთი ბიუჯეტის შემოსულობების (კონსოლიდაციის გარეშე) მიხედვით, 2023 წელს ხაზინაში ტრაილერების გატარებიდან 181,999 მლნ ლარი შევიდა, 2022 წელს - 128,055 მლნ ლარი, 2021 წელს - 66,414 მლნ ლარი, 2020 წელს კი 63,064 მლნ ლარი.
შესაბამისად, ბიუჯეტში შემოსავლების მატება გამოიწვია როგორც საქართველოს სატრანსპორტო დერეფანში გადაადგილებული სატვირთოების ზრდამ, ასევე გაძვირებულმა გზათსარგებლობის საფასურმა.
სხვა სიახლეები
შიში, რომ Eagle Hills-ის ინვესტიციის განხორციელებით ხალხი აქ ჩამოვა და დასახლდება, უსაფუძვლოა - ირაკლი რუხაძე
24.11.2025.15:49
შიში, რომ Eagle Hills-ის ინვესტიციის განხორციელებით ხალხი აქ ჩამოვა და დასახლდება, უსაფუძვლოა, – ამის შესახებ Business Insider Georgia-სთან საუბრისას კომპანია Hunnewell Partners-ის დამფუძნებელმა ირაკლი რუხაძემ განაცხადა, რომელმაც კომპანიის მიერ საქართველოში დაგეგმილი საინვესტიციო პროექტები შეაფასა.
„არსებობს დიდი ჯგუფი, რომელიც ნამდვილად დიდი ჯგუფია, გადამოწმებადია და ძალიან სერიოზული ჯგუფია, რომელმაც საქართველოში ინვესტიციის სურვილი გამოთქვა. მე თვითონ პირობები არ ვიცი და ამიტომ ვერაფერს ვიტყვი, მაგრამ შემიძლია ვთქვა იმ შიშების შესახებ, რომლებიც მე მესმის. შესაძლოა ბევრი შიში იყოს - ერთი მთავარი, რაც არის, ეს არის: გამოიწვევს თუ არა ეს აქ ჩამოსვლას და დასახლებას რაღაც ხალხის, რომელიც შეიძლება იყოს კარგი, შეიძლება იყოს ცუდი. ეს შიში უსაფუძვლოა, იმიტომ რომ ერთია ვიღაცამ გააკეთოს ინვესტიცია, მეორეა ვიღაცას მიეცეს უფლება, რომ აქ ჩამოვიდეს და დასახლდეს. ეს აბსოლუტურად ორი სხვადასხვა განზომილებაა. თქვენ შეგიძლიათ წახვიდეთ და ამერიკაში ძალიან მარტივად, ჩაუსვლელად, იყიდოთ უძრავი ქონება, მაგრამ ე იმის გარანტიას არ მოგცემთ, რომ ვიზას მოგცემენ, არა თუ დასახლების უფლება მოგცენ. ანუ ქონებრივი საკითხები და რეზიდენტობის, ან ბინადრობის საკითხები არის ორი აბსოლუტურად სხვადასხვა საკითხი, სხვადასხვა ორგანოები განიხილავენ ამას და ამის ავტომატურად მიბმა არ შეიძლება თუ რატომღაც გარიგებაში არ წერია ეს.
გარიგება არ გვინახავს და ძალიან ეჭვი მეპარება, რომ ასეთი რაღაც ეწეროს, რომ: თუ ააშენებ მერე ვისაც გინდა ბინადრობას მისცემო. ამ უფლებას ძალიან გამიკვირდება, რომ საქართველოს მთავრობას ამ უფლების დელეგირება გააკეთებდა კერძო ინვესტორისთვის. და ეს თუ არ მოხდა მაშინ ეს შიში უსაფუძვლოა“, - აცხადებს ირაკლი რუხაძე.