მარტში წინა თვესთან შედარებით ინფლაციის დონემ საქართველოში 1.1% შეადგინა
2025 წლის მარტში წინა თვესთან შედარებით ინფლაციის დონემ საქართველოში 1.1 პროცენტი, ხოლო წლიური ინფლაციის დონემ 3.5 პროცენტი შეადგინა. რაც შეეხება საბაზო ინფლაციას1 , აღნიშნულმა მაჩვენებელმა 2025 წლის მარტში, გასული წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 2.4 პროცენტი შეადგინა, ხოლო თამბაქოს გარეშე წლიური საბაზო ინფლაციის2 მაჩვენებელი ასევე 2.4 პროცენტით განისაზღვრა.
ყოველთვიური ინფლაციის მაჩვენებლის ფორმირებაზე ძირითადი გავლენა იქონია ფასების ცვლილებამ შემდეგ ჯგუფებზე:
სურსათი და უალკოჰოლო სასმელები: ჯგუფში ფასები გაიზარდა 2.8 პროცენტით, რაც თვის ინფლაციაზე 0.93 პროცენტული პუნქტით აისახა. ფასები მომატებულია ქვეჯგუფებზე: ბოსტნეული და ბაღჩეული (7.4 პროცენტი), შაქარი, ჯემი და სხვა ტკბილეული (6.0 პროცენტი), პური და პურპროდუქტები (4.8 პროცენტი), მინერალური და წყაროს წყალი, უალკოჰოლო სასმელები და ნატურალური წვენები (3.6 პროცენტი), ხილი და ყურძენი (3.0 პროცენტი), ყავა, ჩაი და კაკაო (2.4 პროცენტი), თევზეული (1.7 პროცენტი), ზეთი და ცხიმი (1.1 პროცენტი), ხორცი და ხორცის პროდუქტები (0.7 პროცენტი). ამასთან, ფასები შემცირდა რძის, ყველის და კვერცხის ქვეჯგუფზე (-0.3 პროცენტი);
ჯანმრთელობის დაცვა: ჯგუფში ფასები მომატებულია 1.7 პროცენტით, რაც თვის ინფლაციაზე 0.15 პროცენტული პუნქტით აისახა. ფასები მომატებულია ქვეჯგუფებზე: სამედიცინო პროდუქცია, აპარატურა და მოწყობილობა (2.2 პროცენტი), ამბულატორიული სამედიცინო მომსახურება (2.2 პროცენტი);
ტანსაცმელი და ფეხსაცმელი: ჯგუფში ფასები მომატებულია 1.0 პროცენტით, რაც თვის ინფლაციაზე 0.05 პროცენტული პუნქტით აისახა. ფასები მომატებულია ტანსაცმელზე (2.5 პროცენტი). ამასთან, ფასები შემცირდა ფეხსაცმელზე (-2.0 პროცენტი).
წლიური ინფლაციის ფორმირებაზე ძირითადი გავლენა იქონია ფასების ცვლილებამ შემდეგ ჯგუფებზე: სურსათი და უალკოჰოლო სასმელები:
ჯგუფში ფასები გაიზარდა 6.6 პროცენტით, რაც წლიურ ინფლაციაზე 2.2 პროცენტული პუნქტით აისახა. ფასები მომატებულია ქვეჯგუფებზე: ბოსტნეული და ბაღჩეული (21.3 პროცენტი), ზეთი და ცხიმი (16.4 პროცენტი), ყავა, ჩაი და კაკაო (14.4 პროცენტი), შაქარი, ჯემი და სხვა ტკბილეული (10.8 პროცენტი), მინერალური და წყაროს წყალი, უალკოჰოლო სასმელები და ნატურალური წვენები (7.8 პროცენტი), პური და პურპროდუქტები (5.2 პროცენტი), თევზეული (3.5 პროცენტი), რძე, ყველი და კვერცხი (2.8 პროცენტი), ხორცი და ხორცის პროდუქტები (1.4 პროცენტი). ამასთან, ფასები შემცირებულია ხილსა და ყურძენზე (-3.3 პროცენტი);
ჯანმრთელობის დაცვა: ჯგუფში ფასები მომატებულია 8.8 პროცენტით, რაც წლიურ ინფლაციაზე 0.74 პროცენტული პუნქტით აისახა. ფასები გაიზარდა ამბულატორიული სამედიცინო მომსახურების (8.9 პროცენტი), სამედიცინო პროდუქციის, აპარატურის და მოწყობილობის (8.4 პროცენტი) და საავადმყოფოების მომსახურების (7.6 პროცენტი) ქვეჯგუფებზე;
სხვადასხვა საქონელი და მომსახურება: ჯგუფში ფასები გაიზარდა 6.3 პროცენტით, რაც 0.32 პროცენტული პუნქტით აისახა მთლიან ინდექსზე. ფასები, ძირითადად, მომატებულია ქვეჯგუფებზე: პირადი ნივთები, სხვა კატეგორიებში ჩაურთველი (22.4 პროცენტი), დაზღვევა (8.7 პროცენტი), საფინანსო მომსახურება (5.4 პროცენტი), პირადი ჰიგიენა (3.6 პროცენტი);
ალკოჰოლური სასმელები, თამბაქო: ჯგუფში ფასები გაიზარდა 4.2 პროცენტით, რაც წლიურ ინფლაციაზე 0.28 პროცენტული პუნქტით აისახა. ფასები გაიზარდა როგორც ალკოჰოლურ სასმელებზე (5.3 პროცენტი), ისე თამბაქოს ნაწარმზე (2.9 პროცენტი);
კავშირგაბმულობა: ჯგუფში ფასები შემცირებულია 12.4 პროცენტით, რაც წლიურ ინფლაციაზე -0.46 პროცენტული პუნქტით აისახა.
დღის ტოპ 10 სიახლე
მოსაზრება
ჩვენი ამოცანაა, ბიზნეს სექტორის ინტერესების წარმოდგენა
საჭიროა, ამ დადგენილებების მოდიფიცირება ისეთი გზით, რომ არ დაზიანდეს არც ბიზნესის და არც სახელმწიფოს ინტერესები.
სხვა სიახლეები
16.05.2025.15:00
საპენსიო ფონდის მიმართ ნდობა იზრდება, - ამის შესახებ რადიო „სივრცის“ ეთერში გადაცემა Business Insider Georgia-ში სტუმრობისას საპენსიო ფონდის მთავარი საინვესტიციო ოფიცრის მოვალეობის შემსრულებელმა ანა ნაჭყებიამ იმ კითხვის პასუხად განაცხადა, რომელიც საპენსიო ფონდის მიმართ ნდობას შეეხებოდა.
„ზოგადად, საპენსიო რეფორმა ერთ-ერთი საუკეთესო რეფორმაა, თუმცა არის სავალდებულო ყველა ადამიანისთვის. თავიდან კანონი განსაზღვრავდა, რომ ამ პროექტის გაშვების დროს 40 წელს და მეტის მქონე ადამიანებს ჰქონდათ საშუალება, რომ გასულიყვნენ. ზოგადად, თავიდან ჩემი აზრით, დაკვირვებითაც ასეთი ნდობა განსაკუთრებული არ იყო ვინაიდან, ეს არის ახალი ორგანიზაცია და ამას ახლაც ვცდილობთ, რომ ყოველწლიურად გავზარდოთ ჩვენი ფონდის მიმართ ადამიანების ნდობა. ამაში გვეხმარება ის ფაქტი, რომ დღეისათვის დაახლოებით 20 000 ადამიანს აქვს უკვე საპენსიო დანაზოგი გატანილი. თავიდან ეს ნდობა, რომ ადამიანებს მართლა თავიანთი იყო ეს ფული და შეეძლოთ, რომ გაეტანათ ფონდიდან - არ არსებობდა და უფრო თეორიული ციფრები იყო. ახლა რაც უფრო გაიზრდება ასეთი ადამიანების რაოდენობა, ვინც გაიტანენ, ისარგებლებენ და ნახავენ, რომ აქტივები, რომელიც ინახებოდა და ნამდვილად ისარგებლეს ჩვენი აზრით ბრენდინგიც გაუმჯობესდება და ჩვენს მიმართ ნდობაც გაუმჯობესდება“, - ამბობს ანა ნაჭყებია.