ხელოვნური ინტელექტი ადამიანის მიერაა შექმნილი და მასზე ძლიერი არ არის - სოსო გიორგაძე
ხელოვნური ინტელექტი ადამიანის მიერაა შექმნილი და ის ადამიანზე ძლიერი არ არის, - ამის შესახებ გადაცემა „იმედის დილაში“ რუბრიკა Business Insider Georgia-ში სტუმრობისას საქპატენტის ხელმძღვანელმა სოსო გიორგაძემ განაცხადა. ის დარწმუნებულია, რომ სამომავლოდ ხელოვნური ინტელექტის რეგულირება გახდება საჭირო.
„თანამედროვე მსოფლიოში საავტორო უფლებებთან მიმართებით ხელოვნურ ინტელექტზე გარკვეული რეგულაციები უკვე არსებობს. მაგალითად ჩინეთში. თუმცა საერთაშორისო ექსპერტები ამბობენ, რომ რეგულაციები, რომელიც შემოიღო ჩინეთმა უფრო იმ მოდელისაა, რომ ნაკლები შეფერხება შეუქმნას უშუალოდ იმ ჩინურ კომპანიებს, რომლებიც ხელოვნურ ინტელექტზე მუშაობენ და შესაბამისად არ მოდის თანხვედრაში ევროპულ დირექტივებთან. საერთო ჯამში, აქ საუბარი იმაზე კი არ არის იქნება თუ არა რეგულაციები, გრძელვადიან პერიოდში. იქნება, ვფიქრობ, რომ იქნება, რადგანაც საავტორო უფლებები უნდა იყოს დაცული. ავტორმა, მათ შორის მეცნიერმა, მუსიკოსმა, მხატვარმა თუ სხვამ არ უნდა დაკარგოს მოტივაცია, რომ მან შექმნას ახალი. ადამიანის მიერ შექმნილი სიახლის რესპოდუცირებას ახდენს ხელოვნური ინტელექტი და არა თვითშემოქმედების - ჯერჯერობით. ხელოვნური ინტელექტი ადამიანის მიერაა შექმნილი და ის ადამიანზე ძლიერი არ არის. მას უბრალოდ უფრო მეტი ინფორმაცია შეუძლია დაიტიოს ფიზიკურად, ვიდრე ერთმა ადამიანმა. გარდა ამისა, რომ ინფორმაციას იტევს, ის აკეთებს ანალიზს და შეუძლია თუნდაც 1 %-ი ციტირების გარეშე დაწეროს. ეს უნიკალური მოვლენაა. წარმოიდგინეთ მას აქვს ბევრი ინფორმაცია, მაგრამ წერს მოთხრობას ისე, რომ არავის ციტირებას არ ახდენს, თუნდაც ერთ პროცენტში. მას შეუძლია განსხვავებულიც შექმნას. ეს არის მისი მთავარი ძალა. თუ ჩვენ ვლაპარაკობთ საფრთხეზე, დღეისათვის საფრთხე ის შეიძლება იყოს ადამიანის ხელში. ის დამოუკიდებლად დღეს საფრთხე არ არის. როდესაც ვლაპარაკობთ რა უფრო ძლიერია ადამიანი თუ ხელოვნური ინტელექტი? ამაზე იყო დისკუსია და ითქვა, რომ ვისაც უფრო ძლიერი შემოქმედი ჰყავს, ის უფრო მეტად ძლიერია და ადამიანის შემოქმედი ვიცით ვინც არის. ამიტომ ხელოვნური ინტელექტიც ადამიანია. ამიტომ ამ კონტექსტში რა თქმა უნდა ადამიანი უფრო ძლიერია. მაგრამ თუ კი შეძლებს და ხელოვნური ინტელექტი ავა იმ დონეზე მან მიიღოს და თვითონ შექმნას ისეთი პროდუქტები, განსხვავებული პროდუქტები, რომელიც ჯერ არავის არ გამოუგონია და უბრალოდ ანალიზი კი არ გააკეთოს ამ შემთხვევაში, ეს იქნება მაინც ადამიანური შემოქმედების პროდუქტი. რა თქმა უნდა ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ ეს იყოს კონკრეტულ ჩარჩოებში. ჩარჩოები და შეზღუდვები არ სჭირდება პროგრესს, მაგრამ მას სჭირდება კალაპოტი იმისთვის, რომ ეს კალაპოტი წავიდეს კაცობრიობისთვის საჭირო მიმართულებით“, - აღნიშნა სოსო გიორგაძემ.
სხვა სიახლეები
2025 წლის 11 თვის მონაცემებით, საქართველოს აეროპორტები 8 მლნ-მდე მგზავრს მოემსახურნენ, რაც რეკორდული მაჩვენებელია
12.12.2025.14:51
მიმდინარე წლის 11 თვის მონაცემებით, საქართველოს აეროპორტებში რეკორდული იყო როგორც მგზავრთნაკადი, ისე ფრენების რაოდენობა. იანვარ-ნოემბერში საქართველოს აეროპორტები 8 მლნ-მდე (7 863 534) მგზავრს მოემსახურნენ, რაც 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდში არსებული მგზავრთნაკადის (6 908 493) რაოდენობას 14%-ით აღემატება. საანგარიშო პერიოდში განხორციელებული რეგულარული რეისების რაოდენობამ 26 855 ავიარეისი შეადგინა, ხოლო ჩარტერული ფრენების რაოდენობამ - 8 250. ჯამურად, 11 თვეში შესრულებული ავიარეისების რაოდენობა (35105) 18%-ით აღემატება 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდში განხორციელებული ფრენების (29 871) რაოდენობას, რაც ასევე რეკორდული მაჩვენებელია.
თბილისის საერთაშორისო აეროპორტი მოემსახურა 4 981 865 მგზავრს, რითაც ზრდამ 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდთან მიმართებაში 13% შეადგინა. ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტმა მიიღო 1 692 513 მგზავრი, რაც 7%-ით აღემატება გასული წლის ანალოგიურ პერიოდში გადაყვანილი მგზავრების რაოდენობას. ყველაზე მაღალი ზრდა ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტში დაფიქსირდა. კერძოდ, 11 თვეში აეროპორტი მოემსახურა 1 165 767 მგზავრს, რაც 30%-ით მეტია შარშან გადაყვანილი მგზავრების რაოდენობაზე.
სატვირთო გადაზიდვების ზრდის მაღალი მაჩვენებლები შენარჩუნდა მეოთხე კვარტალშიც. ჯამურად, განვლილ 11 თვეში საჰაერო გზით გადაზიდული ტვირთების მოცულობამ 33 924.485 ტონა შეადგინა. შესაბამისად, 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, ტვირთბრუნვა 49%-ით გაიზარდა.
2025 წლის იანვარ-ნოემბერში გადაყვანილი მგზავრების რაოდენობის მიხედვით, საქართველოს საავიაციო ბაზარზე კვლავ Wizz Air-ი ლიდერობს. ავიაკომპანია ბაზრის 17%-იან წილს ფლობს და 1 309 716 მგზავრი ჰყავს გადაყვანილი. საერთაშორისო რეგულარული და ჩარტერული რეისებით გადაყვანილი მგზავრების რაოდენობის/პროცენტული წილის მიხედვით პირველი სამეული ასე გამოიყურება Wizz Air Hungary – 17%; Georgian Airways – 8%; Pegasus და Turkish Airlines – 7 -7 %.