ეკონომიკური ფორუმის მე-18 დისკუსია ვიცე-პრემიერმა ლევან დავითაშვილმა გახსნა
პირველი ვიცე-პრემიერმა, საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა ეკონომიკური ფორუმის მე-18 დისკუსია გახსნა. დისკუსიის თემა „ქვეყნის საინვესტიციო პოლიტიკა | ახალი შესაძლებლობები" იყო.
პანელურ დისკუსიაში მონაწილეობდა შოთა ბერეკაშვილი - საქართველოს პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტის თავმჯდომარე, ჯემალ ინაიშვილი - „თბილისის დრაი პორტის“ სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარე. ღონისძიებას მოდერაციას უწევდა საქართველოს ეკონომიკური ფორუმისა და Business Insider Georgia-ს დამფუძნებელი და ხელმძღვანელი გიორგი აბაშიშვილი.
„ეკონომიკური ფორუმის ფორმატი ყოველთვის ძალიან საინტერესოა იმიტომ, რომ ძალიან მაღალი კვალიფიკაციის ექსპერტებთან ერთად გვეძლევა საშუალება ეკონომიკის აქტუალურ თემებზე ვისაუბროთ. ასევე, დისკუსიებში აქტიურად ჩართულია ძალიან ჩვენი კერძო სექტორი და ბიზნეს საზოგადოება და აქედან გამომდინარე ყველა მსჯელობა, ყველა თემატურ საკითხზე არის ძალიან საინტერესო და პროდუქტიული. ასევე, დღესაც ფორუმი ეხებოდა საინვესტიციო კლიმატს, საინვესტიციო გარემოს, როგორც უცხოურ ინვესტიციებს, ისე ზოგადად ქვეყანაში მიმდინარე პრიორიტეტული პროექტების განხორციელებას, საინვესტიციო პროექტების განხორციელებას,“ - განაცხადა პირველმა ვიცე-პრემიერმა, ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა ლევან დავითაშვილმა.
“ძალიან კარგი ეკონომიკური ფორუმი იყო და ძალიან კარგი დისკუსია გვქონდა ბიზნეს სექტორთან. ვისაუბრეთ სხვადასხვა ინიციატივებზე, მათ შორის იმაზე თუ პარლამენტის მხრიდან რა საკანონმდებლო მხარდაჭერაა საჭირო იმისთვის, რომ ბიზნესმა შეძლოს უფრო მეტი ინვესტიციების მოზიდვა. ჩვენთვის განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, რომ გავაძლიეროთ საქართველოს საექსპორტო პოტენციალი და ამ მიმართულებით მზად ვართ, რომ საკანონმდებლო დონეზე განვიხილოთ რიგი ინიციატივები, რომელიც ხელს შეუწყობს კომპანიებს საექსპორტო პოტენციალის მაქსიმალურად გამოყენებაში. საკანონმდებლო ნაწილში მზად ვართ, რომ საგადასახადო შეღავათებიც კი შევთავაზოთ ბიზნესს, იმისთვის, რომ შეძლონ წარმოებაში ინვესტიციების განხორციელება, მოიზიდონ დამატებითი ინვესტიციები, რაც ხელს შეუწყობს ჩვენი ეკონომიკის საწარმოო ბაზის განვითარებას და გაძლიერებას“, - განმარტა შოთა ბერეკაშვილმა.
„დღევანდელი ეკონომიკური ფორუმი ისე როგორც ადრინდელი ძალიან მნიშვნელოვანია ჩვენთვის, ვინაიდან ხდება აზრების გაცვლა და ჩვენ ბევრ ახალს ვისმენთ. ამ შემთხვევაში ვისმენთ ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრისგან, პირველი ვიცე პრემიერისგან, თუ რას გეგმავს მთავრობა იმ ეკონომიკური ტემპების შენარჩუნების თვალსაზრისით, რაც ჩვენი ქვეყნის განვითარებისთვის არის ძალიან მნიშვნელოვანი. რაც შეეხება ტრანსპორტს და ლოგისტიკას, რომელსაც მე წარმოვადგენ, ამ მიმართულებითაც ბევრი გეგმა არსებობს, როგორც ანაკლიის ნავსადგურთან დაკავშირებით, საერთოდ ჩვენი დერეფნის და ამ დერეფანში საქართველოს წვლილის და მისი აქტიური ფუნქციის შესასრულებლად. ასევე, არსებობს გამოწვევებიც. დღევანდელი ეკონომიკური და პოლიტიკური ვითარებიდან გამომდინარე, სავაჭრო ომებიდან შესაბამისად. ეს ყველაფერი გარკვეულ გავლენას ჩვენზეც მოახდენს და ჩვენ ამისათვის უნდა ვიყოთ მზად“, - განაცხადა ჯემალ ინაიშვილმა.
„მე-18 ეკონომიკურ ფორუმზე შედგა საკმაოდ საინტერესო დიალოგი საქართველოს ხელისუფლებასა და ბიზნესის წარმომადგენლებს შორის. პირველი ვიცე-პრემიერი, ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი ლევან დავითაშვილი, ისევე როგორც პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტის თავმჯდომარე შოთა ბერიკაშვილი ძალიან ღიად საუბრობდნენ ბიზნესთან დაკავშირებულ ძალიან აქტუალურ საკითხებზე. ჩვენს ფორუმზე კიდევ ერთხელ ხელისუფლების მხრიდან დაფიქსირდა მზაობა ბიზნესთან ღია დიალოგისათვის. იმავდროულად პირველი ვიცე-პრემიერის მხრიდან განსაკუთრებულად გაესვა ხაზი საქართველოს როლს, საქართველოს სტრატეგიულ მდებარეობას, საქართველოს შეფასებებს საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტების მხრიდან. მათ შორის ეკონომიკური ზრდის პროგნოზებს, და რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია საინვესტიციო გეგმებს, რომელმაც უნდა უზრუნველყოს მდგრადი ეკონომიკური ზრდა. პირველმა ვიცე-პრემიერმა ძალიან დეტალურად მიმოიხილა ის პოტენციური პროექტები, რომელიც უახლოეს პერიოდში განხორციელდება საქართველოში და მაღალ ზრდას უზრუნველყოფს. საინტერესო იყო საქართველოს პარლამენტის კომიტეტის თავმჯდომარის აქცენტები, რომელმაც საჭიროების შემთხვევაში უნდა უზრუნველყოს ჯამში შესაბამისი საკანონმდებლო ბაზის მომზადება ან დახვეწა, იმისთვის, რომ საქართველოს საინვესტიციო გარემო იყოს უფრო მეტად მიმზიდველი და უზრუნველყოს უფრო მდგრადი და მაღალი ეკონომიკური ზრდა. რასაც პროგნოზირებენ კიდეც საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტები“, - განაცხადა გიორგი აბაშიშვილმა.
დისკუსიაში ეკონომიკური ფორუმის ფორმატში ერთობლივად მონაწილეობდნენ საკანონმდებლო და აღმასრულებელი ხელისუფლების წარმომადგენლები, დისკუსიაში ჩართული იყო სექტორის ცალკეული კომპანიების ხელმძღვანელები, მფლობელები და პარტნიორები, აკადემიური და ანალიტიკური სექტორის წარმომადგენლები.
„ეკონომიკური ფორუმის“ ფარგლებში მიმდინარე დისკუსიების მთავარი მიზანია სახელმწიფო, ანალიტიკური და ბიზნეს სექტორის მხრიდან გაანალიზებული იყოს საქართველოს წინაშე მდგარი აქტუალური გამოწვევები ეკონომიკური პოლიტიკის, განათლებისა და ევროინტეგრაციის მიმართულებით. მნიშვნელოვანია, რომ მიმდინარე დისკუსიების მთავარი საერთაშორისო პარტნიორია ცენტრალური და აღმოსავლეთ ევროპის უმსხვილესი ეკონომიკური ფორუმის ორგანიზატორი Foundation Institute for Eastern Studies. აღნიშნული ორგანიზაციის მიერ დაფუძნებული „ეკონომიკური ფორუმი“ პოლონეთში შეხვედრების ყველაზე დიდი პლატფორმაა ეკონომიკური განვითარების პერსპექტივებზე, თანამედროვე გამოწვევებსა და კრიზისების დაძლევაზე სასაუბროდ. ამასთანვე, ფორუმი წარმოადგენს კონკრეტული გადაწყვეტილებებისა და ინოვაციური იდეების სივრცეს. ავტორიტეტული საერთაშორისო გამომცემების მიერ პოლონეთის „ეკონომიკური ფორუმი“ ხშირად დასახელებულია, როგორც „პოლონური დავოსი“. მიმდინარე წელს პარტნიორობის ფარგლებში ასევე იგეგმება ერთობლივი დისკუსიების ორგანიზება საქართველოსა და პოლონეთში.
სხვა სიახლეები
2026 წელი რკინიგზისთვის უმნიშვნელოვანესი იქნება - 1 მლრდ ლარის ინვესტიციის განხორციელება იგეგმება, მათ შორის, სალოკომოტივო პარკისა და სავაგონო შემადგენლობის განახლებისთვის - თამარ იოსელიანი
25.12.2025.20:19
„საქართველოს რკინიგზა ახალ ეტაპზე გადადის. რკინიგზა არის საქართველოს სატრანსპორტო ქსელის უმნიშვნელოვანესი საყრდენი და მთავრობის პრიორიტეტია, გახდეს ბევრად უფრო ეფექტიანი და შესაბამისად, მდგრადი იმისთვის, რომ ჩვენი როლი შუა დერეფანში კონკურენტუნარიანი და უალტერნატივო იყოს ", - განაცხადა ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილემ, თამარ იოსელიანმა, რომელმაც რკინიგზის მოდერნიზაციის პროექტის დასრულება შეაფასა და საქართველოს რკინიგზის მომავალი წლის გეგმებზე ვრცლად ისაუბრა.
თამარ იოსელიანმა ხაზი გაუსვა საქართველოს როლის გაძლიერების მნიშვნელობას შუა დერეფნის კონტექსტში. მინიტრის მოადგილის განცხადებით, ამისთვის საჭიროა იმ ძირითად ინფრასტრუქტურაში ინვესტიციების განხორციელება, რომელიც ქვეყნის გამტარუნარიანობის პოტენციალს გაზრდის. ამასთან, როგორც თამარ იოსელიანმა აღნიშნა, მოდერნიზაციის პროექტმა საქართველოს რკინიგზის გამტარუნარიანობა გააორმაგა და ქვეყნის გადაკვეთის დრო და საოპერაციო ხარჯები მნიშვნელოვნად შეამცირა.
„მოდერნიზაციის პროექტი შესაბამისი რელიეფისა და მდებარეობის გამო რთული, თუმცა სარკინიგზო ინფრასტრუქტურის მიმართულებით განხორციელებულ პროექტებს შორის საქართველოს დამოუკიდებლობის ისტორიაში უპრეცედენტო აღმოჩნდა. პროექტში 1 მლრდ ლარის ინვესტიცია ჩაიდო და ახალი სარკინიგზო ხაზი ექსპლუატაციაში გაეშვა. პროექტი ჯამში 100 კმ-მდე სარკინიგზო ლიანდაგს მოიცავს, ამასთან ერთად, აშენდა დაახლოებით ასზე მეტი ობიექტი, მათ შორის - 6 გვირაბი, 10 ხიდი, 3 სადგური, ქვესადგურები და სხვადასხვა ტიპის ხელოვნური შენობა-ნაგებობები", - განაცხადა მინისტრის მოადგილემ.
თამარ იოსელიანმა 2026 წლის გეგმებზეც ისაუბრა, მისი პროგნოზით, მომავალი წელი რკინიგზისთვის უმნიშვნელოვანესი იქნება, რადგან კიდევ 1 მლრდ ლარის ინვესტიციის განხორციელება იგეგმება, მათ შორის, ახალი სალოკომოტივო პარკისა და სავაგონო შემადგენლობის განახლებისთვის
„ჩვენი მიზანია, რომ საქართველოს რკინიგზის საოპერაციო ნაწილი ბიუროკრატიისგან დაცლილი იყოს, რაც ჩვენი დღის წესრიგის მნიშვნელოვანი ნაწილია. ეს ნიშნავს, რომ ციფრული სერვისების დანერგვის მიმართულებით საქართველოს რკინიგზა მნიშვნელოვან ნაბიჯებს დგამს, ყველაფერი ერთობლიობაში კი მოგვცემს ეფექტურ და მდგრად სატვირთო გადაზიდვების წარმოების საშუალებას", - აღნიშნა თამარ იოსელიანმა.