მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესი
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ყველა სიახლეტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკა
ფინანსური განათლებასტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველი
საზოგადოებაკიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრება
პერსონალური ფინანსებიპოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსი
ბიზნეს მრჩეველიშაინენერჯიAversi Pharma
flag
AMD 7045.4
-0.0017
flag
AZN 1.5906
-0.0007
flag
CNY 37.506
-0.0099
flag
EUR 3.0872
-0.0064
flag
GBP 3.5606
-0.0169
flag
KZT 49.81
-0.0028
flag
TRY 0.0665
-0.0002
flag
USD 2.705
-0.0011

ანაკლიის ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის აკვატორიის ფსკერის დაღრმავებითი და ტალღისმჭრელის პროექტირება - მშენებლობა გრაფიკის მიხედვით მიმდინარეობს

news image
ანაკლიის ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის აკვატორიის ფსკერის დაღრმავებითი და ტალღისმჭრელის პროექტირება - მშენებლობა გეგმა-გრაფიკის მიხედვით მიმდინარეობს. სამუშაოებს სახელმწიფოს კონტრაქტორი - საერთაშორისო ტენდერში გამარჯვებული მსხვილი ბელგიური კომპანია Jan De Nul N.V. (იან დე ნულ ენ ვი) ახორციელებს, რომელმაც წინადადება წარმოადგინა ერთობლივი საწარმოს სახით. Jan De Nul N.V. (იან დე ნულ ენ ვი) მსოფლიოში ერთ-ერთი მსხვილი, ევროპული საზღვაო ინფრასტრუქტურის მშენებელი კომპანიაა და მსგავსი პროექტების განხორციელების დიდი გამოცდილება აქვს.
როგორც ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს მიერ გამოქვეყნებულ ინფორმაციაშია აღნიშნული, დასკვნით ფაზაშია სამობილიზაციო სამუშაოები, საპროექტო კვლევების განხორციელება და დეტალური პროექტირება.
2025 წლის ოქტომბრამდე მოეწყობა დროებითი ნავმისადგომი, რისი საშუალებითაც ქვის ლოდები და ბეტონის ჯვარედინა ფორმის ბლოკები (ე.წ. „იქს ბლოკი") ტალღმტეხელის სხვადასხვა სექციებში მშენებლობისას გადანაწილდება.
საპროექტო კვლევა ითვალისწინებდა ნავსადგურის სამშენებლო ტერიტორიაზე საზღვაო ფსკერის გეოფიზიკური, გეოლოგიური და საინჟინრო კვლევების, ასევე სიმულაციების ჩატარებას. ტალღმტეხის მოდელიერების შედეგად მომზადდა საბაზისო პროექტი და ჩატარდა ექსპერტიზა, განახლდა გარემოზე ზემოქმედების ანაგარიში.
„იქს ბლოკების“ დამზადების მიზნით, სამშენებლო ტერიტორიაზე უკვე ფუნქციონირებს ბეტონის ქარხანა, ასევე რეციკლირების დანადგარი. უშუალოდ ბეტონის საწარმოს წარმადობა კვირაში 3 კუბური მეტრი მოცულობის 240 ერთეული, დღეში კი 40 ერთეული ბეტონის „იქს ბლოკია". ისინი საწყობდება სპეციალურ სივრცეში, სამშენებლო ტერიტორიაზე დამონტაჟებული 2 ერთეული 25 ტონიანი ჯოჯგინა ამწეს დახმარებით.
უახლოეს პერიოდში 7 კუბური მეტრი მოცულობის ბეტონის ჯვარედინა ფორმის ბლოკების წარმოება დაიწყება.
კონტრაქტორი კომპანიის მიერ მომზადდა ტალღმტეხელის პირველი 650 მეტრის მოწყობის პროექტი/დიზაინი, ასევე 10 აგვისტომდე დასრულდება და წარდგენილი იქნება დასამტკიცებლად დარჩენილი მონაკვეთის მოწყობის დეტალური პროექტი/დიზაინი. ამჟამად მიმდინარეობს უშუალოდ ტალღმტეხელის მშენებლობის წინა ბათიმეტრიული და ტოპოგრაფიული კვლევები.
უახლოეს პერიოდში დამონტაჟდება თანამედროვე GPS სისტემები და ბაზა-როვერი მშენებლობის სრული კონტროლისთვის, ასევე ზღვაში ტალღების მიმოქცევის და წყლის სიმღვრივის საზომი მოწყობილობები.
კონტრაქტორის მიერ ასევე დაწყებულია სპეციალიზირებული ტექნიკის მობილიზაცია. კერძოდ, მიმდინარე წლის სექტემბერ-ოქტომბერის პერიოდში ნავსადგურის სამშენებლო ტერიტორიაზე განთავსდება 120 ტონიანი და 90 ტონიანი სპეციალიზირებული ე.წ. long reach ექსკავატორები. ასევე ტალღმტეხელის ფუნდამენტის არხის მოწყობისთვის დაკონტრაქტდა სპეციალიზირებული მიწახაპია გემი და სატვირთო ბარჟა, რომელიც ანაკლიის ნავსადგურში ოქტომბერში შემოვა.
პროექტის მეორე ეტაპი უშუალოდ სამშენებლო და დაღრმავების სამუშაოებს მოიცავს. კონტრაქტორმა კომპანიამ საპროექტო დოკუმენტაცია წარადგინა სსიპ - ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტოში სამშენებლო ნებართვის მოსაპოვებლად, რის საფუძველზეც მიმდინარე კვირაში გამოიცა შესაბამისი სამშენებლო ნებართვა.
აღსანიშნავია, რომ ანაკლიის ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის პირველი ფაზის გამტარუნარიანობა 600 ათასი კონტეინერია წელიწადში, ხოლო საორიენტაციო ღირებულება – 600 მლნ აშშ დოლარი.
news banner
მაია არაბიძე ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ეკონომიკა
image მარიამ ქვრივიშვილი არაბთა გაერთიანებული საამიროების ელჩსა და „აბუ დაბი პორტს გრუფის" რეგიონულ აღმასრულებელ დირექტორს შეხვდა - რა განიხილეს

01.08.2025.19:51

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი მარიამ ქვრივიშვილი არაბთა გაერთიანებული საამიროების ელჩს აჰმედ ალნუაიმის და „აბუ დაბი პორტს გრუფის" რეგიონულ გენერალურ დირექტორს აბდულაზიზ ალშამსის შეხვდა.

საუბარი წარიმართა ორი ქვეყნის ეკონომიკური ურთიერთობის პრიორიტეტულ საკითხებზე, განსაკუთრებული ყურადღება გამახვილდა ტრანსპორტისა და ლოგისტიკის სექტორშითანამშრომლობაზე, მათ შორის, "თბილისის მშრალი პორტი"-ს პროექტის ფარგლებში. აღინიშნა, რომ ისეთი პროექტები, როგორიცაა „თბილისის მშრალი პორტი", ხელს უწყობს საქართველოს, როგორც სატრანსპორტო - ლოგისტიკური ჰაბის მეტად პოზიციონირებას რეგიონული მასშტაბით, აგრეთვე შუა დერეფანში დამატებითი ტვირთების მოზიდვას.

შეხვედრაზე განხილულ იქნა „თბილისის მშრალი პორტის" შემდგომი განვითარება. პროექტის უმსხვილესი ინვესტორია „აბუ დაბი პორტს გრუფი". აღინიშნა, რომ პროექტის განვითარება 3 ფაზას მოიცავს 286 000 კვ.მ ტერიტორიაზე, ამ ეტაპზე დასრულებულია და ფუნქციონირებს პირველი ფაზა, რომელშიც 21 მლნ. აშშ დოლარის ინვესტიცია უკვე განხორციელდა.    

შეხვედრაზე ასევე ხაზი გაესვა საქართველოსა და არაბთა გაერთიანებული საამიროების ნაყოფიერ თანამშრომლობას ეკონომიკის სხვადასხვა სექტორში. აღინიშნა, რომ ორი ქვეყნის ეკონომიკური ურთიერთობის გაღრმავებაზე მნიშვნელოვანი გავლენა მოახდინა ყოვლისმომცველი ეკონომიკური თანამშრომლობის შეთანხმების ამოქმედებამ  - აღნიშნული შეთანხმება ქართველ მწარმოებლებს პრეფერენციული ტარიფით ექსპორტის განხორციელებას საშუალებას აძლევს, რაც ორმხრივ სავაჭრო ბრუნვაზე პოზიტიურად აისახა. ასევე საუბარი წარიმართა თანამშრომლობის შემდგომ გაღრმავებაზე ისეთ სექტორებში როგორიცაა ტურიზმი, სამოქალაქო ავიაცია, ენერგეტიკა და სხვ.

შეხვედრას დაესწრო მინისტრის მოადგილე გურამ გურამიშვილი.

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა