მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესისთვის
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებამოსაზრებაპერსონალური ფინანსებიპოდკასტები
ედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსიყველა ვიდეოყველა სიახლე
flag
AMD 7083.8
-0.0033
flag
AZN 1.5933
-0.0007
flag
CNY 38.023
-0.0014
flag
EUR 3.1582
0.0074
flag
GBP 3.6408
0.0203
flag
KZT 50.43
0.0017
flag
TRY 0.0647
-0.0001
flag
USD 2.7095
-0.0013

რომელი კომპანიების სახელებს იყენებენ ყველაზე ხშირად კიბერთაღლითები

news image

კიბერთაღლითები ონლაინ სივრცით მოსარგებლე მომხმარებლებზე შეტევის განსახორციელებლად , სულ უფრო ხშირად იყენებენ გლობალურად ცნობილი კომპანიების სახელსა და სიმბოლიკას, რათა ჩვენ ნაკლები ეჭვი შევიტანოთ შეტყობინების ნამდვილობაში და მეტი ალბათობით მივყვეთ ბმულზე გადასვლის ან კონფიდენციალური მონაცემების შეყვანის მოწოდებას.  

ვინაიდან მსხვილი კომპანიების პროდუქტებს მოსახლეობის დიდი ნაწილი იყენებს, მსგავსი სატყუარას მსხვერპლიც ბევრი ადამიანი ხდება.

უსაფრთხოებისა  და ტექნოლოგიური კომპანიების მიერ ჩატარებული კვლევების თანახმად, კიბერთაღლითების მიერ ხშირად გამოყენებულ ბრენდებს შორის არიან ისეთი მსოფლიო ბრენდები, როგორიცაა:  Microsoft-ი, LinkedIn-ი, Apple-ი, WhatsApp-ი, Instagram-ი და სხვა.

სწორედ  ჩვენთვის კარგად ნაცნობი ბრენდების სახელებისა და კორპორაციული სიმბოლიკის გამოყენებით, აწარმოებენ კიბერთაღლითები ონლაინ სივრცეში შეტევებს და ცდილობენ კონფიდენციალური პირადი და ფინანსური ინფორმაციის მოტყუებით მოპოვებას.

მსგავსი შეტევები შესაძლოა, იყოს შემდეგი შინაარსის: ბრენდის მიერ ელ-ფოსტის ვერიფიკაციის მოწოდება, ვირტუალური საცავის გადავსების შეტყობინება, ფასდაკლება ბრენდის პროდუქციაზე, სოციალური მედია აპლიკაციის მოწოდება ბმულზე გადასვლისთვის. განსაკუთრებული ფასდაკლებით სარგებლობისთვის და სხვა.

სინამდვილეში ამ მოთხოვნებს მომხმარებლები გადაჰყავს ყალბ ვებ-გვერდზე, სადაც მოტყუებულ მომხმარებელს პერსონალური, ფინანსური და საბარათე მონაცემები შეჰყავს.  მონაცემები ხელმისაწვდომი ხდება კიბერთაღლითისთვის და შედეგად, მომხმარებელს ანგარიშიდან თანხა ეჭრება.

რა უნდა გავითვალისწინოთ, რომ არ გავხდეთ მსგავსი სატყუარების მსხვერპლი?

1. ყოველთვის გადაამოწმეთ ელ-ფოსტაზე მიღებული შეტყობინების გამომგზავნი (ვინაობა, დომენი) და თუ თქვენი აქტიური ჩართულობით არ არის მოთხოვნილი ინფორმაციის გამოგზავნა, არასდროს დააჭიროთ უცნობისგან მიღებულ ბმულს, არ გადახვიდეთ მასზე და არ ჩამოტვირთოთ ფაილი;

2. ყველა პლატფორმაზე, სადაც აღნიშნულის საშუალება არსებობს, გაააქტიურეთ მულტიფაქტორული ავთენტიფიკაცია - გარდა მომხმარებლის სახელის და პაროლისა, დამატებითი ფაქტორით მოხდება იმის გადამოწმება, რომ ესა თუ ის ანგარიში ნამდვილად ეკუთვნის თუ არა მის მოსარგებლეს;

3. არასდროს მიჰყვეთ მესამე, გარე მხარის მოწოდებას კონკრეტული ქმედების განსახორციელებლად. სანაცვლოდ, ყოველთვის განახორციელეთ ონლაინ ტრანზაქცია თქვენ მიერ საძიებო სისტემით მოძიებული ან/და საძიებო სისტემაში აკრეფილ ნაცნობ მისამართზე, უშუალოდ თქვენს მოწყობილობაში ჩამოტვირთული აპლიკაციიდან  (მაგ. ონლაინ მაღაზიის ვებ-გვერდზე თქვენ თვითონ შედით და გაიარეთ ავტორიზაცია, კომუნალური გადახდები განახორციელეთ თქვენთვის უკვე კარგად ნაცნობი სივრციდან, გადაიხადეთ მობაილ-ბანკის აპლიკაციიდან და ა.შ);

4. მუდმივად განაახლეთ თქვენი მობილური ტელეფონის, ტაბლეტის, პერსონალური კომპიუტერის ოპერაციული სისტემა და ანტივირუსული სისტემები.

 5. ისარგებლეთ მხოლოდ ოფიციალური ვებ-გვერდებით და ახალი აპლიკაციები გადმოწერეთ მხოლოდ ოფიციალური წყაროებიდან.

news banner
ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

კიბერუსაფრთხოება
image განახლებებისა და მხარდაჭერის გარეშე დარჩენილი მოწყობილობის მართვა

06.10.2025.12:41

ტრადიციულად ოქტომბერი კიბერუსაფრთხოების ცნობიერების ამაღლების თვეა და საქართველოს საბანკო ასოციაცია პრაქტიკულ რჩევებს გთავაზობთ თქვენი საქმიანობის კიბერუსაფრთხოებისთვის. 

ამ სერიას ბევრი ქართული კომპანიისთვის ნაცნობი საკითხით გავხსნით: როგორ შევამციროთ  განახლებისა და მხარდაჭერის გარეშე დარჩენილი მოწყობილობის გამოყენებასთან დაკავშირებული რისკები? როგორ გამოვიყენოთ ისინი უსაფრთხოდ სრულ განახლებამდე?

ყველა პროგრამულ უზრუნველყოფას, ოპერაციულ სისტემას და მოწყობილობას რესურსის ამოწურვამდეც გასდის მოქმედების ვადა. იდეალურ შემხვევაში, ისინი უნდა ჩანაცვლდეს ახლით, თუმცა ხშირად რეალობა სხვაგვარია და კომპანიების უმეტესობა განახლებებისა და მხარდაჭერის გარეშე დარჩენილი მოწყობილობების გამოყენებას აგრძელებს.  

რა საფრთხის წინაშე არიან კომპანიები განახლებებისა და მხარდაჭერის გარეშე დარჩენილი მოწყობილობების გამოყენებისას?

  1. მოწყობილობაზე აღარ გამოდის უსაფრთხოების განახლებები, რაც ზრდის იმის ალბათობას, რომ მათზე არსებული მოწყვლადობები ცნობილი გახდება კიბერთაღლიღებისთვის და ისინი კომპანიის საზიანოდ მათ გამოყენებას ეცდებიან.
  2. თუ მწარმოებელი განახლებებს აღარ უშვებს, მოწყობილობაზე აღმოჩენილი მოწყვლადობები მოუგვარებელია და უსაფრთხოების ზომები გატარებული არ არის. ეს არსებითად ზრდის ორგანიზაციაში კიბერშეტევის განხორციელების ალბათობას ვირუსის ან მავნე კოდის შეტანის სახით და უდიდესი საფრთხის წინაშე აყენებს ორგანიზაციის საქმიანობას და ფუნქციონირებას.

რა უნდა მოიმოქმედონ ორგანიზაციებმა, რომლებიც სრულად ვერ ანაცვლებენ განახლებებისა და მხარდაჭერის გარეშე დარჩენილ მოწყობილობებს, ზემოაღნიშნული საფრთხეების შესამცირებლად?

1. პირველ რიგში შეადარეთ ვადაგასული მოწყობილობის გამოყენების შედეგად რეალიზებული რისკი მოწყობილობის განახლების/ჩანაცვლების ხარჯთან - 
დაგეგმეთ მოწყობილობების განახლება ეტაპობრივად. კიბერშეტევა გაცილებით ძვირი დაგიჯდებათ, ვიდრე განახლება!

2.   შეამცირეთ კიბერშეტევის ალბათობა ამ მოწყობილობებზე წვდომების შეზღუდვით - ქსელური სეგმენტაცია, წვდომა მხოლოდ კონკრეტული წერტილიდან/არხიდან, მხოლოდ კონკრეტული ჯგუფისთვის და არასდროს დისტანციურად;

3. შეამცირეთ კიბერშეტევის მასშტაბი - მოწყობილობებზე დატოვეთ მხოლოდ აქტუალური სერვისები და მსგავსი მოწყობილობიდან კონფიდენციალურ/სენსიტიურ მონაცემებზე და სერვისებზე წვდომები შეზღუდეთ; 

4. დააყენეთ ორგანიზაციაში ანტივირუსული სისტემები და ქსელური ნაკადის ფილტრაციის ხელსაწყოები

5. იმ შემთხვევაში, თუ ორგანიზაციის IT ინფრასტრუქტურას გარე მომსახურე კომპანია მართავს, ზემოაღნიშნული რეკომენდაციების განხორციელება მათაც მოსთხოვეთ.

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა