მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესისთვის
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებამოსაზრებაპერსონალური ფინანსებიპოდკასტები
ყველა ვიდეოყველა სიახლე
ბიზნეს მედია - Bank of Georgia
flag
AMD 7071.5
0.0007
flag
AZN 1.5865
-0.0002
flag
CNY 38.45
0.0068
flag
EUR 3.1803
-0.0022
flag
GBP 3.6445
0.0015
flag
KZT 52.58
-0.0029
flag
TRY 0.0629
-0.0001
flag
USD 2.697
-0.0005

სადაც კონკურენცია არ არის იქ განვითარება არ იქნება - მიხეილ ჯაფარიძე

news image

კონკურენცია ნებისმიერ შემთხვევაში არის მამოძრავებელი ყველაფრის, თუ კონკურენცია არ არის იქ განვითარება არ იქნება, - ასე გამოეხმაურა ეკონომიკური ფორუმის მე-19 დისკუსიაზე სადაზღვევო კომპანია „არდის“ გენერალური დირექტორი მიხეილ ჯაფარიძემ სექტორში კონკურენციის შეფასებისას.

„კონკურენცია ნებისმიერ შემთხვევაში არის მამოძრავებელი ყველაფრის. კონკურენცია თუ არ არის, იქ განვითარება არ იქნება იმიტომ, რომ მონოპოლისტურ სისტემებს ნაკლები განვითარება ახასიათებს. იმიტომ, რომ სტიმული ნაკლებია. ჩვენს შემთხვევაში თუ იმას გულისხმობთ, რომ ჩვენი კომპანია არის საქართველოში ყველაზე მსხვილი საინვესტიციო კომპანიის შემადგენლობაში, ამ შემთხვევაში ჩვენ კონკურენცია გვაქვს ჩვენს ინსტიტუციაში შემოვალ კომპანიებთან. ჩვენ თვითონ გაქვს ერთმანეთთან კონკურენცია. იქიდან გამომდინარე უფრო ბიზნეს მოდელს გავყვებოდი, რა არის ინტერესი სადაზღვევო კომპანიების, რომლებიც ბაზარზე ოპერირებენ. თუ თვითმყოფადობა ინტერესია, ანუ თვითმყოფადი და დამოუკიდებელი იყოს ყველა მაშინ ეს საკითხი ნაკლებად მტკივნეულია. რადგანაც თუ არ განვითარდი კონკურენციაში სხვა აუცილებლად დაგჯაბნის. ფიცი-მტკიცი, რომ არ დავიწყო, ძალიან რთულია და თვითმყოფადობის მაძიებელი კომპანია, მათ შორის ჩვენს ჯგუფში, ის ისწრაფვის საკუთარი მყოფადობისკენ და შესაბამისად შესაძლებელია, რომ ჩვენ მოლაპარაკება მათთანაც ხისტი გვქონდეს. იმიტომ, რომ ჩვენ მივიღოთ ის პირობები რაც გვჭირდება. ამიტომ ამ კუთხით ჯერჯერობით საქმე მარტივი არ არის. პირიქით, საკმაოდ რთულია ამის მიღწევა, რადგანაც ყველა იღვწის იმისთვის, რომ საკუთარი თავი დაიმკვიდროს.

თუ კი სადმე, რამე კუთხით კონკურენცია იზღუდება ამას თავის რეაგირება აქვს ხოლმე. ჩვენ როცა ვმოქმედებთ ვმოქმედებთ იმ საკანონმდებლო ჩარჩოში რაც გაქვს და შესაბამისად ბაზარს ეტყობა, როგორი კონკურენტულია“, - განაცხადა „არდის“ გენერალურმა დირექტორმა.

მიხეილ ჯაფარიძის თქმით, საქართველოში სადაზღვევო ინდუსტრია ყველაზე დაბალ მარჟიანი ინდუსტრიაა.

„ის არის ერთ-ერთი ყველაზე დაბალ მარჟიანი. ამას კი იწვევს კონკურენცია. რომ შევხედოთ სადაზღვევო კომპანია თუ რა რესურსებს ხარჯავს იმისათვის, რომ უამრავი საზედამხედველო ნორმები ჰქონდეს დაკმაყოფილებული და მერე შევხედოთ სადაზღვევო კომპანიის ფინანსურ მაჩვენებლებს სამწუხაროდ ასე მარტივი არ არის. ჯანდაცვის სექტორში ერთ-ერთი დიდი საზრუნავი არის ის, რომ კერძო ჯანმრთელობის დაზღვევის საფასური იზრდება და კიდევ უფრო გაიზრდება. ეს დინამიკა იქნება კიდევ უფრო მზარდი და ტემპი კიდევ უფრო გაიზრდება. იმიტომ, რომ სინერგია ჯერჯერობით ვერ ხდება და იმედი მაქვს მოხდება და სამედიცინო სექტორის გაძვირება ძირითადად გაიზრდება ჯიბიდან გადამხდელზე და სადაზღვევო კომპანიაზე. სხვაგან ფასები ძირითადად ფიქსირებულია. აქედან გამომდინარე მთელი ტვირთი გადადის ამ ორი მიმართულებით. ჩვენ ამას განვიცდით, იმიტომ, რომ ფასი იზრდება სადაზღვევო კომპანია ვერ ხეირობს და პირიქით უფრო ზარალდება და გეტყვით რატომ. სადაზღვევო კომპანიის კონტრაქტები არის 12 თვიანი. თქვენ დაეზღვიეთ და როგორც წესი კონტრაქტი ჩაამთავრა სადაზღვევო კომპანიამ იმ ფასით, რომლითაც თქვენ დაგაზღვიათ. სადაზღვევო კომპანიას შუა წელიწადში ყველაფერი ეცვლება. ყველაფერი თავდაყირა უდგება იმის მიხედვით თუ რა ტიპის გამოწვევაა. შესაბამისად ბოლოში რომ მიდის და კონტრაქტის განახლებაზე იქ უკვე სადაზღვევო კომპანია მისდევს არა იმას თუ რა იქნება მომავალ წელს, არამედ რა იყოს წინა წელს. სადაზღვევო ინდუსტრია ყველაზე გამჭვირვალე ინდუსტრიაა და მონაცემებს, რომ ჩავხედოთ დაინახავთ, რომ ან მარჟა არ არის, ან ძალიან მინიმალურია. თუ შევხედავთ ნებაყოფლობით დაზღვევას ძალიან მწირი ინდუსტრიაა. ამიტომ კონკურენცია უნდა იყოს ნებისმიერ შემთხვევაში დაცული. ჩვენ გვყავს შესაბამისი ორგანოები და თუ რაიმე ამ მხრივ იქნება პრობლემური რეაგირებაც უნდა ჰქონდეს. ჯერჯერობით ჩვენ გამოწვევა გაქვს კონკურენციის ძალიან დიდი სიჭარბე, რომელიც ამ მარჟას უფრო ქვემოთ წევს“, - განაცხადა მიხეილ ჯაფარიძემ.

news banner
მაია არაბიძე ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ბიზნესი
image ELT Group-ი 2025 წელს დინამიური ზრდით და საერთაშორისო პარტნიორობებით გამოირჩეოდა - 2026 წელს კი გეოგრაფიული გაფართოება და ინოვაციური პროექტები იგეგმება

24.12.2025.18:00

დეველოპერული კომპანია ELT Group-ი 2025 წელს დინამიური ზრდით, მასშტაბური გაყიდვებისა და ახალი საერთაშორისო პარტნიორობებით ასრულებს. წლის განმავლობაში კომპანიამ საერთაშორისო აღიარებაც მოიპოვა -  ELT Group-ის პროექტმა World Luxury Hotel Awards-ზე გაიმარჯვა.

2026 წელს ELT Group-ი კიდევ უფრო ამბიციური გეგმებით ხვდება, რაც მისი პროექტების გეოგრაფიულ გაფართოებას გულისხმობს.

უფრო დეტალურად, როგორ აფასებს ELT Group-ი 2025 წელს და რა გეგმები აქვს კომპანიას 2026 წლის განმავლობაში, Business Insider Georgia დეველოპერული კომპანიის გენერალურ დირექტორს, მამუკა მახათაძეს, ესაუბრა.

- როგორ აფასებთ 2025 წელს ELT Group-ის საქმიანობის კუთხით, განსაკუთრებით პროექტების განხორციელების, გაყიდვების და ინვესტიციების თვალსაზრისით?

- ELT Group-ს მართლაც განვითარების და ზრდის წელი ჰქონდა. დავიწყეთ ახალი პროექტი “სტატუს ჰაუსი”, რომლის 60% უკვე რეალიზებულია. ასევე გავაფორმეთ პარტნიორობის ხელშეკრულება კიდევ ერთ ესპანურ სასტუმრო ბრენდთან, და “ოქსიდენტალის” სასტუმრო უახლოეს წლებში დაემატება ჩვენს იელთი კვარტალს ბათუმში.

- რომელ პროექტებს ჰქონდა ყველაზე დიდი წარმატება 2025 წელს და რატომ?

- ძალიან წარმატებულად შეიძლება ჩაითვალოს ჩვენი პრემიუმ პროდუქტი “ესპანური კვარტალი თბილისში”, სადაც ჯერ მხოლოდ 3 სართულის ფილა დაისხა და სადაც 2025 წელს სრულად დავხურეთ გაყიდვები საცხოვრებელ ბლოკში.

- როგორ შეიცვალა მყიდველთა ინტერესი - ადგილობრივი ბაზრის მომხმარებლების გარდა, იყო თუ არა ზრდა საერთაშორისო ინვესტორებიდან?

- მყიდველთა გეოგრაფია მუდმივად იცვლება და დამოკიდებულია მრავალ ფაქტორზე. 2025 წელს განსაკუთრებული ზრდა გვქონდა ცენტრალური აზიის, ისრაელის, ახლო აღმოსავლეთის და დიდი ბრიტანეთის მიმართულებით.

- რა გამოწვევები და სიახლეები შეიმჩნეოდა 2025 წლის განმავლობაში მშენებლობისა და ინფრასტრუქტურული პროექტების მხრივ? ანუ როგორ აფასებთ ზოგადად დეველოპერულ ბაზარს?

- ძირითად გამოწვევად შეიძლება ჩაითვალოს ხარჯების ზრდა, თუმცა სექტორმა გამოავლინა მოქნილობა და შედარებით უმტკივნეულოდ გადაიტანა ეს პროცესი. ბაზარი დინამიურად ვითარდება. მიმდინარეობს კომპანიების გაფართოება, პორტფელის ზრდა და დივერსიფიცირება.

- რა ძირითადი სტრატეგიული მიზნები აქვს ELT Group-ს 2026 წლისთვის?

- 2026 წლისთვის ჩვენი მიზანია გაყიდვების გეოგრაფიის გაფართოება, ახალი, განსხვავებული პროექტების ჩაშვება და კიდევ მეტი საერთაშორისო პარტნიორობის შემოყვანა საქართველოში. განსაკუთრებულად ველოდებით ჩვენი მსხვილი ნიშური პროექტის პრეზენტაციას კახეთში, რომელსაც სავარაუდოდ გაზაფხულზე ვაცნობებთ საზოგადოებას.

- რა არის მთავარი პრიორიტეტი, რომ ELT Group-ის პროექტები მომხმარებლებისთვის უფრო მიმზიდველი და ინოვაციური გახდეს?

- საინვესტიციო მიმზიდველობა და განსხვავებულობა. ეს ორი ძირითადი ღერძია ჩვენი სტრატეგიული განვითარების. ჩვენ ვქმნით საინვესტიციო პროდუქტს და ამიტომაც გვყავს ყველაზე მეტი, 65 ქვეყნის წარმომადგენელი, როგორც ინვესტორი. პროდუქტი, რომელსაც ვქმნით, განსხვავებულია საქართველოსთვის. მისი შინაარსი კი არის: “წარმოიდგინე, იცხოვრო სასტუმრო გარემოში”, რაც გულისხმობს ყველა სასტუმრო სერვისის სახლში მიწოდებას და შესაბამის ინფრასტრუქტურას.

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა