სადაც კონკურენცია არ არის იქ განვითარება არ იქნება - მიხეილ ჯაფარიძე
კონკურენცია ნებისმიერ შემთხვევაში არის მამოძრავებელი ყველაფრის, თუ კონკურენცია არ არის იქ განვითარება არ იქნება, - ასე გამოეხმაურა ეკონომიკური ფორუმის მე-19 დისკუსიაზე სადაზღვევო კომპანია „არდის“ გენერალური დირექტორი მიხეილ ჯაფარიძემ სექტორში კონკურენციის შეფასებისას.
„კონკურენცია ნებისმიერ შემთხვევაში არის მამოძრავებელი ყველაფრის. კონკურენცია თუ არ არის, იქ განვითარება არ იქნება იმიტომ, რომ მონოპოლისტურ სისტემებს ნაკლები განვითარება ახასიათებს. იმიტომ, რომ სტიმული ნაკლებია. ჩვენს შემთხვევაში თუ იმას გულისხმობთ, რომ ჩვენი კომპანია არის საქართველოში ყველაზე მსხვილი საინვესტიციო კომპანიის შემადგენლობაში, ამ შემთხვევაში ჩვენ კონკურენცია გვაქვს ჩვენს ინსტიტუციაში შემოვალ კომპანიებთან. ჩვენ თვითონ გაქვს ერთმანეთთან კონკურენცია. იქიდან გამომდინარე უფრო ბიზნეს მოდელს გავყვებოდი, რა არის ინტერესი სადაზღვევო კომპანიების, რომლებიც ბაზარზე ოპერირებენ. თუ თვითმყოფადობა ინტერესია, ანუ თვითმყოფადი და დამოუკიდებელი იყოს ყველა მაშინ ეს საკითხი ნაკლებად მტკივნეულია. რადგანაც თუ არ განვითარდი კონკურენციაში სხვა აუცილებლად დაგჯაბნის. ფიცი-მტკიცი, რომ არ დავიწყო, ძალიან რთულია და თვითმყოფადობის მაძიებელი კომპანია, მათ შორის ჩვენს ჯგუფში, ის ისწრაფვის საკუთარი მყოფადობისკენ და შესაბამისად შესაძლებელია, რომ ჩვენ მოლაპარაკება მათთანაც ხისტი გვქონდეს. იმიტომ, რომ ჩვენ მივიღოთ ის პირობები რაც გვჭირდება. ამიტომ ამ კუთხით ჯერჯერობით საქმე მარტივი არ არის. პირიქით, საკმაოდ რთულია ამის მიღწევა, რადგანაც ყველა იღვწის იმისთვის, რომ საკუთარი თავი დაიმკვიდროს.
თუ კი სადმე, რამე კუთხით კონკურენცია იზღუდება ამას თავის რეაგირება აქვს ხოლმე. ჩვენ როცა ვმოქმედებთ ვმოქმედებთ იმ საკანონმდებლო ჩარჩოში რაც გაქვს და შესაბამისად ბაზარს ეტყობა, როგორი კონკურენტულია“, - განაცხადა „არდის“ გენერალურმა დირექტორმა.
მიხეილ ჯაფარიძის თქმით, საქართველოში სადაზღვევო ინდუსტრია ყველაზე დაბალ მარჟიანი ინდუსტრიაა.
„ის არის ერთ-ერთი ყველაზე დაბალ მარჟიანი. ამას კი იწვევს კონკურენცია. რომ შევხედოთ სადაზღვევო კომპანია თუ რა რესურსებს ხარჯავს იმისათვის, რომ უამრავი საზედამხედველო ნორმები ჰქონდეს დაკმაყოფილებული და მერე შევხედოთ სადაზღვევო კომპანიის ფინანსურ მაჩვენებლებს სამწუხაროდ ასე მარტივი არ არის. ჯანდაცვის სექტორში ერთ-ერთი დიდი საზრუნავი არის ის, რომ კერძო ჯანმრთელობის დაზღვევის საფასური იზრდება და კიდევ უფრო გაიზრდება. ეს დინამიკა იქნება კიდევ უფრო მზარდი და ტემპი კიდევ უფრო გაიზრდება. იმიტომ, რომ სინერგია ჯერჯერობით ვერ ხდება და იმედი მაქვს მოხდება და სამედიცინო სექტორის გაძვირება ძირითადად გაიზრდება ჯიბიდან გადამხდელზე და სადაზღვევო კომპანიაზე. სხვაგან ფასები ძირითადად ფიქსირებულია. აქედან გამომდინარე მთელი ტვირთი გადადის ამ ორი მიმართულებით. ჩვენ ამას განვიცდით, იმიტომ, რომ ფასი იზრდება სადაზღვევო კომპანია ვერ ხეირობს და პირიქით უფრო ზარალდება და გეტყვით რატომ. სადაზღვევო კომპანიის კონტრაქტები არის 12 თვიანი. თქვენ დაეზღვიეთ და როგორც წესი კონტრაქტი ჩაამთავრა სადაზღვევო კომპანიამ იმ ფასით, რომლითაც თქვენ დაგაზღვიათ. სადაზღვევო კომპანიას შუა წელიწადში ყველაფერი ეცვლება. ყველაფერი თავდაყირა უდგება იმის მიხედვით თუ რა ტიპის გამოწვევაა. შესაბამისად ბოლოში რომ მიდის და კონტრაქტის განახლებაზე იქ უკვე სადაზღვევო კომპანია მისდევს არა იმას თუ რა იქნება მომავალ წელს, არამედ რა იყოს წინა წელს. სადაზღვევო ინდუსტრია ყველაზე გამჭვირვალე ინდუსტრიაა და მონაცემებს, რომ ჩავხედოთ დაინახავთ, რომ ან მარჟა არ არის, ან ძალიან მინიმალურია. თუ შევხედავთ ნებაყოფლობით დაზღვევას ძალიან მწირი ინდუსტრიაა. ამიტომ კონკურენცია უნდა იყოს ნებისმიერ შემთხვევაში დაცული. ჩვენ გვყავს შესაბამისი ორგანოები და თუ რაიმე ამ მხრივ იქნება პრობლემური რეაგირებაც უნდა ჰქონდეს. ჯერჯერობით ჩვენ გამოწვევა გაქვს კონკურენციის ძალიან დიდი სიჭარბე, რომელიც ამ მარჟას უფრო ქვემოთ წევს“, - განაცხადა მიხეილ ჯაფარიძემ.
სხვა სიახლეები
როგორ ვიშოპინგოთ შავ პარასკევს გონივრულად და დავიბრუნოთ უფრო მეტი თიბისისთან ერთად
24.11.2025.14:16
წლის მთავარი შოპინგ მოვლენა, შავი პარასკევი, უკვე ძალიან ახლოსაა - დღე, როდესაც ასობით ბრენდი მომხმარებელს განსაკუთრებულ ფასდაკლებასა და შეთავაზებებს უმზადებს. ბევრისთვის შავი პარასკევი ქაოსთან ასოცირდება: ხალხით სავსე სავაჭრო ცენტრები, ნივთების დაუსრულებელი არჩევანი და ბიუჯეტი, რომელიც თითქოს არასდროს არის საკმარისი.
თუმცა აუცილებელი არაა, შავი პარასკევი სტრესული იყოს. სწორი სტრატეგია და წინასწარ გაწერილი გეგმა დაგეხმარება, გადაურჩე შავ პარასკევს, შეიძინო უფრო მეტი, ვიდრე სხვა ნებისმიერ დღეს, და კიდევ უფრო მეტი.
რჩევები, რომლებიც შენს შოპინგ გამოცდილებას გაცილებით უფრო მარტივს და სასიამოვნოს გახდის:
შეადგინე მკაფიო გეგმა - მნიშვნელობა არ აქვს, ზამთრისთვის ახალი ქურთუკი გჭირდება, ბლუთუზ ყურსასმენი გაგიფუჭდა, თუ თავის მოვლის საშუალებების მარაგი გაქვს შესავსები. მთავარია, შეადგინო სია, სადაც წინასწარ გაწერ - რა ნივთები გჭირდება რეალურად და რის ქონას ისურვებდი. ეს დაგეხმარება, იმპულსური შოპინგი აირიდო თავიდან.
მკაცრად განსაზღვრე ბიუჯეტი და დარწმუნდი, რომ მას დაიცავ - შავი პარასკევის შეთავაზებები ხშირად მაცდური და თვალისმომჭრელია. თუმცა გახსოვდეს, რომ ასობით ლარის დახარჯვა პროდუქტებზე, რომლებიც არ გჭირდება, ფულის დაზოგვაში არ გეხმარება. არა, არც იმ შემთხვევაში, თუ ყველაფერს ნახევარ ფასად შეიძენ. წინასწარ განსაზღვრე ლიმიტი და დარწმუნდი, რომ მას არ გადააჭარბებ. ხოლო თუ თიბისის მომხმარებელიც ხარ, არ დაგავიწყდეს, რომ ბიუჯეტში გაითვალისწინო ქეშბექიც, რომელსაც თიბისი ბარათით გადახდისას მომენტალურად მიიღებ.
შეადარე შეთავაზებები წინასწარ - მას შემდეგ, რაც განსაზღვრავ, რა გჭირდება, წინასწარ, ონლაინ ან ფიზიკურ მაღაზიაში შეადარე, სად იყიდება ეს ნივთები ყველაზე დიდი ფასდაკლებით. შეადარე ფასები კატეგორიების მიხედვით და გადაწყვიტე, რომელი ბრენდის სპორტული სამოსის თუ კოსმეტიკის შეძენა იქნება უფრო მოგებიანი.
იშოპინგე ადრე და თავი აარიდე პიკის საათებს - როცა შავი პარასკევის შეთავაზებები გრანდიოზულია, ნივთები ხშირად მალე ქრება თაროებიდან, პიკის საათებში კი, განსაკუთრებით 18:00 საათის შემდეგ, გასახდელებთანაც გრძელი რიგი დაგხვდება. ამიტომ დარწმუნდი, რომ საყიდლებს დღის პირველ ნახევარში მოილევ. ამით სასურველი ნივთების შეძენასაც უფრო მარტივად შეძლებ. მეტიც, შეგიძლია, სამოსი მაღაზიაში წინა დღეებში მოიზომო, რათა ფასდაკლებების დღეს კიდევ ერთი ცხელი წერტილი აირიდო თავიდან.
რაც მთავარია, არ დაგავიწყდეს, რომ თიბისიმ Black Friday-სთვის თავის ერთგულ მომხმარებელს წელსაც მათზე მორგებული შეთავაზება მოუმზადა. მნიშვნელობა არ აქვს, რის შეძენას დაგეგმავ: ტანსაცმელი, ფეხსაცმელი, პარფიუმერია, თავის მოვლის საშუალებები თუ აქსესუარები - რადგან ახალი თიბისი ბარათით დაზოგავ უფრო მეტს.
მხოლოდ 28 ნოემბერს, გადაიხადე 100-მდე შერჩეული ბრენდის ფიზიკურ მაღაზიებში ახალი თიბისი ბარათით ან ერთგული საკრედიტო ბარათით და მომენტალურად, ლოდინის გარეშე, დაიბრუნე გახდილი თანხის 30% - ჯამში მაქსიმუმ 100 ლარი. თიბისი კონცეპტის მომხმარებლები ახალი თიბისი კონცეპტ ბარათებით ან ერთგული საკრედიტო ბარათით გადახდის შემთხვევაში კი, 150 ლარს.
თუ ერთგულ ყულაბაში მომენტალურად დაბრუნებული თანხის მიუხედავად, სასურველი ნივთის შესაძენად ფული არ გყოფნის, დაიმტკიცე ერთგული საკრედიტო ბარათის ლიმიტი მობაილბანკიდან და ისარგებლე ახალი თიბისი ბარათის იდენტური შეთავაზებით.
იმ შემთხვევაში კი, თუ ახალი თიბისი ბარათი არ გაქვს, 28 ნოემბრამდე დრო ჯერ კიდევ არის: ახალი თიბისი ბარათის აღება თიბისის მობაილბანკში სულ რაღაც 30 წამში, სრულიად უფასოდ არის შესაძლებელი. თანაც, შავი პარასკევის შემდეგაც, ახალი თიბისი ბარათით ყოველ დღე დაზოგავ უფრო მეტს: ამ ბარათით ნებისმიერ ტერმინალზე შესრულებულ ყველა გადახდაზე, გადახდილი თანხის 0.5% ერთგულ ყულაბაში მომენტალურად დაგიბრუნდება.