სადაც კონკურენცია არ არის იქ განვითარება არ იქნება - მიხეილ ჯაფარიძე
კონკურენცია ნებისმიერ შემთხვევაში არის მამოძრავებელი ყველაფრის, თუ კონკურენცია არ არის იქ განვითარება არ იქნება, - ასე გამოეხმაურა ეკონომიკური ფორუმის მე-19 დისკუსიაზე სადაზღვევო კომპანია „არდის“ გენერალური დირექტორი მიხეილ ჯაფარიძემ სექტორში კონკურენციის შეფასებისას.
„კონკურენცია ნებისმიერ შემთხვევაში არის მამოძრავებელი ყველაფრის. კონკურენცია თუ არ არის, იქ განვითარება არ იქნება იმიტომ, რომ მონოპოლისტურ სისტემებს ნაკლები განვითარება ახასიათებს. იმიტომ, რომ სტიმული ნაკლებია. ჩვენს შემთხვევაში თუ იმას გულისხმობთ, რომ ჩვენი კომპანია არის საქართველოში ყველაზე მსხვილი საინვესტიციო კომპანიის შემადგენლობაში, ამ შემთხვევაში ჩვენ კონკურენცია გვაქვს ჩვენს ინსტიტუციაში შემოვალ კომპანიებთან. ჩვენ თვითონ გაქვს ერთმანეთთან კონკურენცია. იქიდან გამომდინარე უფრო ბიზნეს მოდელს გავყვებოდი, რა არის ინტერესი სადაზღვევო კომპანიების, რომლებიც ბაზარზე ოპერირებენ. თუ თვითმყოფადობა ინტერესია, ანუ თვითმყოფადი და დამოუკიდებელი იყოს ყველა მაშინ ეს საკითხი ნაკლებად მტკივნეულია. რადგანაც თუ არ განვითარდი კონკურენციაში სხვა აუცილებლად დაგჯაბნის. ფიცი-მტკიცი, რომ არ დავიწყო, ძალიან რთულია და თვითმყოფადობის მაძიებელი კომპანია, მათ შორის ჩვენს ჯგუფში, ის ისწრაფვის საკუთარი მყოფადობისკენ და შესაბამისად შესაძლებელია, რომ ჩვენ მოლაპარაკება მათთანაც ხისტი გვქონდეს. იმიტომ, რომ ჩვენ მივიღოთ ის პირობები რაც გვჭირდება. ამიტომ ამ კუთხით ჯერჯერობით საქმე მარტივი არ არის. პირიქით, საკმაოდ რთულია ამის მიღწევა, რადგანაც ყველა იღვწის იმისთვის, რომ საკუთარი თავი დაიმკვიდროს.
თუ კი სადმე, რამე კუთხით კონკურენცია იზღუდება ამას თავის რეაგირება აქვს ხოლმე. ჩვენ როცა ვმოქმედებთ ვმოქმედებთ იმ საკანონმდებლო ჩარჩოში რაც გაქვს და შესაბამისად ბაზარს ეტყობა, როგორი კონკურენტულია“, - განაცხადა „არდის“ გენერალურმა დირექტორმა.
მიხეილ ჯაფარიძის თქმით, საქართველოში სადაზღვევო ინდუსტრია ყველაზე დაბალ მარჟიანი ინდუსტრიაა.
„ის არის ერთ-ერთი ყველაზე დაბალ მარჟიანი. ამას კი იწვევს კონკურენცია. რომ შევხედოთ სადაზღვევო კომპანია თუ რა რესურსებს ხარჯავს იმისათვის, რომ უამრავი საზედამხედველო ნორმები ჰქონდეს დაკმაყოფილებული და მერე შევხედოთ სადაზღვევო კომპანიის ფინანსურ მაჩვენებლებს სამწუხაროდ ასე მარტივი არ არის. ჯანდაცვის სექტორში ერთ-ერთი დიდი საზრუნავი არის ის, რომ კერძო ჯანმრთელობის დაზღვევის საფასური იზრდება და კიდევ უფრო გაიზრდება. ეს დინამიკა იქნება კიდევ უფრო მზარდი და ტემპი კიდევ უფრო გაიზრდება. იმიტომ, რომ სინერგია ჯერჯერობით ვერ ხდება და იმედი მაქვს მოხდება და სამედიცინო სექტორის გაძვირება ძირითადად გაიზრდება ჯიბიდან გადამხდელზე და სადაზღვევო კომპანიაზე. სხვაგან ფასები ძირითადად ფიქსირებულია. აქედან გამომდინარე მთელი ტვირთი გადადის ამ ორი მიმართულებით. ჩვენ ამას განვიცდით, იმიტომ, რომ ფასი იზრდება სადაზღვევო კომპანია ვერ ხეირობს და პირიქით უფრო ზარალდება და გეტყვით რატომ. სადაზღვევო კომპანიის კონტრაქტები არის 12 თვიანი. თქვენ დაეზღვიეთ და როგორც წესი კონტრაქტი ჩაამთავრა სადაზღვევო კომპანიამ იმ ფასით, რომლითაც თქვენ დაგაზღვიათ. სადაზღვევო კომპანიას შუა წელიწადში ყველაფერი ეცვლება. ყველაფერი თავდაყირა უდგება იმის მიხედვით თუ რა ტიპის გამოწვევაა. შესაბამისად ბოლოში რომ მიდის და კონტრაქტის განახლებაზე იქ უკვე სადაზღვევო კომპანია მისდევს არა იმას თუ რა იქნება მომავალ წელს, არამედ რა იყოს წინა წელს. სადაზღვევო ინდუსტრია ყველაზე გამჭვირვალე ინდუსტრიაა და მონაცემებს, რომ ჩავხედოთ დაინახავთ, რომ ან მარჟა არ არის, ან ძალიან მინიმალურია. თუ შევხედავთ ნებაყოფლობით დაზღვევას ძალიან მწირი ინდუსტრიაა. ამიტომ კონკურენცია უნდა იყოს ნებისმიერ შემთხვევაში დაცული. ჩვენ გვყავს შესაბამისი ორგანოები და თუ რაიმე ამ მხრივ იქნება პრობლემური რეაგირებაც უნდა ჰქონდეს. ჯერჯერობით ჩვენ გამოწვევა გაქვს კონკურენციის ძალიან დიდი სიჭარბე, რომელიც ამ მარჟას უფრო ქვემოთ წევს“, - განაცხადა მიხეილ ჯაფარიძემ.
სხვა სიახლეები
კოკა კოლას ქარავანი დაიძრა
19.12.2025.22:44
ყველაფერი 28 წლის წინ დაიწყო. ბევრს უკვე აღარ ახსოვს, რომ სატვირთო მანქანებისგან შემდგარი ეს ხმაურიანი, ბრჭყვიალა სატვირთოების ზოლი პირველად თბილისის და საქართველოს სხვა ქალაქების ქუჩებში მაშინ გამოჩნდა, როდესაც ქვეყანაში სიბნელე და სიცივე იყო, როცა ღუმელში ანთებული ცეცხლი გაყინულ რეალობას ვეღარ ათბობდა; როცა სასწაულების აღარ სჯეროდათ და ტელევიზორში ნანახი ამბებიც გამოგონილ ზღაპრებს ჰგავდა. თითქოს, ყველა ერთად აღმოჩნდა იმ რეკლამაში, რომელიც პატარებსა და დიდებს ერთნაირად აჯადოებდა. თითქოს, ყველა ერთად გაემგზავრა იქ, სადაც პატარა ბიჭი სანტასთან ერთად ქუჩებში დადიოდა და ყველას, ვისაც გვერდით ჩაუვლიდა, სასწაულს ჩუქნიდა. ეს “კოკა-კოლას” სასწაული იყო, რომელიც 1997 წელს ჩვენ თვალწინ გაცოცხლდა და გადაიქცა რწმენად, რომელმაც ყველას თვალებში უკეთესი მომავლის იმედი აანთო. მას შემდეგ, ახალი წელი “კოკა-კოლას” გარეშე აღარ მოსულა.
მალე მთელმა ქვეყანამ იგრძნო, რომ “კოკა-კოლა” გაცილებით უფრო მეტი იყო, ვიდრე სასმელი. ის იყო სასმელი, რომელსაც სახლის, მეგობრობის, ბედნიერებისა და ერთად ყოფნის გემო ჰქონდა.
ქუჩებში “კოკა-კოლას” ქარავანის შემოსვლა ყოველთვის განსაკუთრებულ სუნთქვასა და ემოციას აჩენს. წითელი სატვირთოები, ბრჭყვიალა განათებები და მუსიკით სავსე მსვლელობა სანტა-კლაუსთან ერთად, ყველას უხილავი ენერგიით ავსებს და ბავშვობის რწმენას უბრუნებს, რომ სასწაულები ახალ წელს ნამდვილად ხდება. ეს არის ტრადიცია, რომელიც მთელ საქართველოს სითბოთი და სიყვარულით ავსებს.
უკვე 140 წელზე მეტია, “კოკა-კოლა” ჯადოსნურ ამბებს გვიყვება. გვინდა, ეს ამბები მარტივად გასაგები იყოს და ადამიანების გულებამდე ადვილად მივიდეს. დღეს სამყაროს სწორედ მარტივი სიკეთეები სჭირდება. ადამიანები ყოველთვის გახსნილები არიან იმ პატარა, კეთილი ამბების მოსასმენად, რომლებსაც “კოკა-კოლა” უყვება.
დაეხმარე სხვებს და ამით საკუთარ თავს დაეხმარები. გახდი სხვისი ღიმილის მიზეზი. გახდი სანტა! იმიტომ, რომ ჩვენს სამყაროს მეტი სანტა სჭირდება - ასეთია თხოვნა, რომელსაც “კოკა-კოლა” ყოველ წელს, სხვადასხვა ფორმით გვიმეორებს. ასეთია ხოლმე კოკა-კოლას რამდენიმე წამი, რომელიც მთელ ცხოვრებაზე გვაფიქრებს და გვახსენებს იმას, რაც ხშირად გვავიწყდება; გვახსენებს, რომ არაფერია ერთმანეთზე მნიშვნელოვანი და ერთადერთი, რაც გვრჩება, გრძნობები და მოგონებებია. გვახსენებს მათ, ვინც გვიყვარს და გვენატრება. გვახსენებს დიდ თოვლს, ხმამაღალ სიცილს, ძველ სათამაშოებს, საგულდაგულოდ შეფუთულ საჩუქრებს, გემრიელ კერძებსა და ლამაზ სუფრას, სადაც ყოველთვის დგას “კოკა-კოლას” ბოთლი სანტა-კლაუსის გამოსახულებით.
„კოკა-კოლას“ქარავანი - 2025 - მოძრავი დღესასწაული წითელი სატვირთოებით, ბრჭყვიალა განათებებით, ინსტალაციებითა და მუსიკით სავსე მსვლელობა იქნება. ქარავანი 19 დეკემბრიდან 30 დეკემბრის ჩათვლით მთელ საქართველოს შემოივლის. 12 დღიანი სადღესასწაულო მსვლელობა - თბილისიდან დაიწყება და დედაქალაქში ის 4 დღის განმავლობაში დარჩება. შემდეგ კი ქარავანი ახალ წლის განწყობას რეგიონებში ჩაიტანს. ბათუმი, ქობულეთი, ზუგდიდი, სენაკი, ფოთი, ქუთაისი, ოზურგეთი, ჩოხატაური, გორი, ხაშური, თელავი, რუსთავი და ბოლნისი - “კოკა-კოლას” ქარავანის მარშრუტი ჯადოსნური, ენერგიით სავსე და მრავალფეროვანი იქნება.
„კოკა-კოლა“, როგორც მსოფლიო ბრენდი, თავად გახდა ახალი წელი! იქ სადაც „კოკა-კოლაა“, ახალი წელიც იქ იწყება.
„კოკა-კოლა, 2026 წლის დაწყებას განსაკუთრებული საახალწლო კამპანიით აღნიშნავს. “კოკა-კოლას” საახალწლო ქარავანთან ერთად, „კოკა-კოლასა“ და სანტა კლაუსის მასშტაბური საახალწლო ბრენდირებით გალამაზებული ქუჩები თბილისსა და რეგიონებში, „კოკა-კოლას“ მხარდაჭერით „Factory Tbilisi“-ში მსოფლიო ვარსკვლავისა და სოულის ამერიკელი შემსრულებელის, გრემის მფლობელის, მუსიკოსის - მეისი გრეის კონცერტი; გათამაშება გრანდიოზული პრიზებით, ციფრული კამპანიები, ინფლუენსერები, YouTube შოუ, სავაჭრო ცენტრების აქტივობები, საახალწლო აქციები და ელექტრონული კომერციის აქტივაციები - ამ ყველაფრით კომპანია “კოკა-კოლა“ ერთ დიდ დღესასწაულს შექმნის და ქვეყანაში ახალ, 2026 წელს მოიყვანს.
“კოკა-კოლა” გილოცავთ დამდეგ შობა-ახალ წელს!