მთავარიბიზნესიეკონომიკატურიზმი
ფინანსებიჯანდაცვასპორტიყველა სიახლე
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრებაპერსონალური ფინანსები
პოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსიშაინენერჯი
flag
AMD 7046.3
0.0044
flag
AZN 1.6147
-0.0006
flag
CNY 37.935
-0.008
flag
EUR 3.1012
-0.0207
flag
GBP 3.6495
-0.0173
flag
KZT 53.16
-0.0019
flag
TRY 0.0711
0
flag
USD 2.7456
-0.0011

რას სთავაზობს Liluashvili Estate მომხმარებლებს და როგორია სამომავლო გეგმები

news image

„ლილუაშვილის მამული“  2018 წლიდან ოპერირებს ბაზარზე, რომელიც საოჯახო სასტუმროსა და საოჯახო მარანს აერთიანებს.  სივრცე რამდენიმე ნაწილისგან შედგება. მეტი ინფორმაციისთვის Business Insider Georgia კომპანიის დამფუძნებელს, მათე ლილუაშვილს ესაუბრა.

„ჩვენ ბაზარზე ოპერირება დავიწყეთ 2018 წლიდან. საოჯახო სასტურმო გვაქვს და საოჯახო მარანი. მარანი არის დაახლობით, ორსაუკუნოვანი საოჯახო ტრადიციით და ისტორიით. გვაქვს ჩვენი ვენახი, რომელიც განლაგებულია 2 ჰექტარზე - ცოლიკოურის, კრახუნას და ოცხანური საფერე ჯიშის ყურძენი. ვაწარმოებთ ქვევრის ბიო ღვინოს, რომელსაც ბოთლებში ვასხამთ. 2018 წელს რომ დავიწყეთ ეს საქმიანობა შემდეგ კოვიდი იყო და ამ პერიოდში შეჩერდა, მაგრამ მოთხოვნიდან გამომდინარე კვლავ განვაახლეთ ფუნქციონირება. როგორც საოჯახო სასტუმრომ დავიწყეთ არსებული ფართით. თავიდან ინვესტიცია არ ჩაგვიდია და საცხოვრებელი სახლის მეორე სართული გამოვიყენეთ. შემდეგ, „აწარმოე საქართველოს“ თანადაფინანსების მექანიზმის სესხით დავამატეთ ოთხი ნომერი მეორე სართულზე, პირველ სართულზე სასადილო სივრცე თავისი სამზარეულოთი და მესამე სართული არ დავხურეთ ჩვეულებრივი დახურვით და გავაკეთეთ ტერასა,  საბილიარდო სივრცე და ღამის მოსასვენებლი. გარდა ამისა, ეზოში ჩამოედინება მდინარე - ამ მდინარის არხზე წყლის წისქვილი გვაქვს, თევზების აუზი, ჩანჩქერი ვარდება ქვემოთ და ეს ძალიან მოსწონთ ტურისტებს. მარანიც ასევე ეზოში არის განთავსებული, სადაც გვაქვს ძველი ნივთები: ღვინის მოვლის საშუალებები, ოჯახის ისტორია ოჯახის წინაპრების სურათებით და ეს მარანი გავაკეთეთ, როგორც საოჯახო მუზეუმი. ჩვენი გერბი გვაქვს, ჩვენი ემბლემა და ლოგო. ეს ყველაფერი დაბრენდილი გვაქვს. გარდა ამისა, ადგილობრივი, ჩვენი დაბრენდილი, მოხალული თხილი, ჩირი, ბადაგი ყურძნის ტკბილი, ჩურჩხელები და როგორც ღვინო გვაქვს ეტიკეტებით, ისე გვაქვს ეს ყველაფერი დაეტიკეტებული პაკეტებში. ეზოში გვაქვს ,,ბარბექიუ" ზონა და ღია სივრცე “,  - ამბობს კომპანიის დამფუძნებელი მათე ლილუაშვილი.

მოთხოვნა და ინტერესი საკმაოდ მზარდია, როგორც ადგილობრივი სტუმრების, ისე უცხოელების მხრიდან.

„ადგილობრივი ვიზიტორების შემთხვევაში ექსკურისაზე მოჰყავთ ხშირ შემთხვევაში ბავშვები სხვადასხვა პროექტებზე. უცხოელებს, რაც შეეხება ძალიან მოსწონთ ჩვენი სივრცე, რადგან არის სიწყანრე, სიმშვიდე,  მდინარის პირას ძილი და წყლის ხმა რომ ესმით ღამით ესეც ძალიან ხიბლავთ. გარდა ამისა, დიდ აღფრთოვანებას იმსახურებს ჩვენი ადგილობრივი ღვინო და სამზარეულო, რომელსაც იქვე, ადგილზევე ვთავაზობთ ჩვენთან მოსულ სტუმარს. ტურისტული კომპანიების შემთხვევაში, გზად ივლიან ჩვენთან, სადილობენ და შემდეგ აგრძელებენ გზას “, - აცხადებს კომპანიის დამფუძნებელი მათე ლილუაშვილი.

„ლილუაშვილის მამული“, სამომავლოდ სხვადასხვა სიახლეს გეგმავს, როგორც საექსპორტო მიმართულებით, ასევე სასტურმოს გაფართოების მიმართულებით.

„ექსპორტს ამ ეტაპზე არ ვახორციელებთ, თუმცა სამომავლოდ ვგეგმავთ. დავიწყეთ მოძიება საჭირო დოკუმენტაციის, ღვინის სააგენტოში ლოტიც მოვიპოვეთ და წლევანდელი მოსავალი ისე გვაქვს გაკეთებული და ღვინო დაყანებული, რომ პრეტენზია ნამდვილად  გვაქვს ექსპორტზე გასვლის. სასტუმროს ნაწილს, რაც შეეხება ტერასაზე გვსურს ე.წ ფინური საუნის მოწყობა, რომელსაც პატარა მრგვალი აუზიც ექნება “, - აღნიშნავს კომპანიის დამფუძნებელი მათე ლილუაშვილი.

აღსანიშნავია, რომ ბუნებაში ჩაფლული მამული აერთიანებს ორსაუკუნოვან მეღვინეობას, საოჯახო სასტუმროსა და იმერულ სამზარეულოს.

news banner
ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











მოსაზრება

quote

ჩვენი ამოცანაა, ბიზნეს სექტორის ინტერესების წარმოდგენა

საჭიროა, ამ დადგენილებების მოდიფიცირება ისეთი გზით, რომ არ დაზიანდეს არც ბიზნესის და არც სახელმწიფოს ინტერესები.

author სოსო ფხაკაძე

სხვა სიახლეები

ბიზნესი
image სადაც კონკურენცია არ არის იქ განვითარება არ იქნება - მიხეილ ჯაფარიძე

09.05.2025.12:20

კონკურენცია ნებისმიერ შემთხვევაში არის მამოძრავებელი ყველაფრის, თუ კონკურენცია არ არის იქ განვითარება არ იქნება, - ასე გამოეხმაურა ეკონომიკური ფორუმის მე-19 დისკუსიაზე სადაზღვევო კომპანია „არდის“ გენერალური დირექტორი მიხეილ ჯაფარიძემ სექტორში კონკურენციის შეფასებისას.

„კონკურენცია ნებისმიერ შემთხვევაში არის მამოძრავებელი ყველაფრის. კონკურენცია თუ არ არის, იქ განვითარება არ იქნება იმიტომ, რომ მონოპოლისტურ სისტემებს ნაკლები განვითარება ახასიათებს. იმიტომ, რომ სტიმული ნაკლებია. ჩვენს შემთხვევაში თუ იმას გულისხმობთ, რომ ჩვენი კომპანია არის საქართველოში ყველაზე მსხვილი საინვესტიციო კომპანიის შემადგენლობაში, ამ შემთხვევაში ჩვენ კონკურენცია გვაქვს ჩვენს ინსტიტუციაში შემოვალ კომპანიებთან. ჩვენ თვითონ გაქვს ერთმანეთთან კონკურენცია. იქიდან გამომდინარე უფრო ბიზნეს მოდელს გავყვებოდი, რა არის ინტერესი სადაზღვევო კომპანიების, რომლებიც ბაზარზე ოპერირებენ. თუ თვითმყოფადობა ინტერესია, ანუ თვითმყოფადი და დამოუკიდებელი იყოს ყველა მაშინ ეს საკითხი ნაკლებად მტკივნეულია. რადგანაც თუ არ განვითარდი კონკურენციაში სხვა აუცილებლად დაგჯაბნის. ფიცი-მტკიცი, რომ არ დავიწყო, ძალიან რთულია და თვითმყოფადობის მაძიებელი კომპანია, მათ შორის ჩვენს ჯგუფში, ის ისწრაფვის საკუთარი მყოფადობისკენ და შესაბამისად შესაძლებელია, რომ ჩვენ მოლაპარაკება მათთანაც ხისტი გვქონდეს. იმიტომ, რომ ჩვენ მივიღოთ ის პირობები რაც გვჭირდება. ამიტომ ამ კუთხით ჯერჯერობით საქმე მარტივი არ არის. პირიქით, საკმაოდ რთულია ამის მიღწევა, რადგანაც ყველა იღვწის იმისთვის, რომ საკუთარი თავი დაიმკვიდროს.

თუ კი სადმე, რამე კუთხით კონკურენცია იზღუდება ამას თავის რეაგირება აქვს ხოლმე. ჩვენ როცა ვმოქმედებთ ვმოქმედებთ იმ საკანონმდებლო ჩარჩოში რაც გაქვს და შესაბამისად ბაზარს ეტყობა, როგორი კონკურენტულია“, - განაცხადა „არდის“ გენერალურმა დირექტორმა.

მიხეილ ჯაფარიძის თქმით, საქართველოში სადაზღვევო ინდუსტრია ყველაზე დაბალ მარჟიანი ინდუსტრიაა.

„ის არის ერთ-ერთი ყველაზე დაბალ მარჟიანი. ამას კი იწვევს კონკურენცია. რომ შევხედოთ სადაზღვევო კომპანია თუ რა რესურსებს ხარჯავს იმისათვის, რომ უამრავი საზედამხედველო ნორმები ჰქონდეს დაკმაყოფილებული და მერე შევხედოთ სადაზღვევო კომპანიის ფინანსურ მაჩვენებლებს სამწუხაროდ ასე მარტივი არ არის. ჯანდაცვის სექტორში ერთ-ერთი დიდი საზრუნავი არის ის, რომ კერძო ჯანმრთელობის დაზღვევის საფასური იზრდება და კიდევ უფრო გაიზრდება. ეს დინამიკა იქნება კიდევ უფრო მზარდი და ტემპი კიდევ უფრო გაიზრდება. იმიტომ, რომ სინერგია ჯერჯერობით ვერ ხდება და იმედი მაქვს მოხდება და სამედიცინო სექტორის გაძვირება ძირითადად გაიზრდება ჯიბიდან გადამხდელზე და სადაზღვევო კომპანიაზე. სხვაგან ფასები ძირითადად ფიქსირებულია. აქედან გამომდინარე მთელი ტვირთი გადადის ამ ორი მიმართულებით. ჩვენ ამას განვიცდით, იმიტომ, რომ ფასი იზრდება სადაზღვევო კომპანია ვერ ხეირობს და პირიქით უფრო ზარალდება და გეტყვით რატომ. სადაზღვევო კომპანიის კონტრაქტები არის 12 თვიანი. თქვენ დაეზღვიეთ და როგორც წესი კონტრაქტი ჩაამთავრა სადაზღვევო კომპანიამ იმ ფასით, რომლითაც თქვენ დაგაზღვიათ. სადაზღვევო კომპანიას შუა წელიწადში ყველაფერი ეცვლება. ყველაფერი თავდაყირა უდგება იმის მიხედვით თუ რა ტიპის გამოწვევაა. შესაბამისად ბოლოში რომ მიდის და კონტრაქტის განახლებაზე იქ უკვე სადაზღვევო კომპანია მისდევს არა იმას თუ რა იქნება მომავალ წელს, არამედ რა იყოს წინა წელს. სადაზღვევო ინდუსტრია ყველაზე გამჭვირვალე ინდუსტრიაა და მონაცემებს, რომ ჩავხედოთ დაინახავთ, რომ ან მარჟა არ არის, ან ძალიან მინიმალურია. თუ შევხედავთ ნებაყოფლობით დაზღვევას ძალიან მწირი ინდუსტრიაა. ამიტომ კონკურენცია უნდა იყოს ნებისმიერ შემთხვევაში დაცული. ჩვენ გვყავს შესაბამისი ორგანოები და თუ რაიმე ამ მხრივ იქნება პრობლემური რეაგირებაც უნდა ჰქონდეს. ჯერჯერობით ჩვენ გამოწვევა გაქვს კონკურენციის ძალიან დიდი სიჭარბე, რომელიც ამ მარჟას უფრო ქვემოთ წევს“, - განაცხადა მიხეილ ჯაფარიძემ.

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა