რა სიახლეებს სთავაზობს Ikokids მომხმარებელს და როგორია კომპანიის სამომავლო გეგმები
IkoKids არის ქართული საბავშვო ბრენდი, რომელიც 2019 წლიდან ოპერირებს ბაზარზე. კომპანია მომხმარებელს სთავაზობს ეკო მეგობრულ, ხელნაკეთ, განმავითარებელ სათამაშოებს და ოთახის უნიკალურ დეკორაციებს. Business Insider Georgia კომპანიაში არსებულ სიახლეებსა და სამომავლო გეგმებთან დაკავშირებით IkoKids -ის დამფუძნებელს ია შენგელიას ესაუბრა.
რაიმე განსაკუთრებული სიახლე ხომ არ აქვს კომპანიას მიმდინარე ეტაპზე?
ვემზადებით საერთაშორისო გამოფენისთვის Pitti Bimbo, რომელიც 25-26 ივნისს ფლორენციაში გაიმართება. ამ გამოფენაზე „აწარმოე საქართველოში“ მხარდაჭერით მოვხვდით. შერჩეულია 8 ქართული კომპანია რომელთა შორის ერთ-ერთი ჩვენც ვართ.
როგორია მოთხოვნა ზოგადი თვალსაზრისით?
მოთხოვნა ჩვენს პროდუქციაზე სტაბილურად მზარდია, რაც თავის მხრივ განპირობებულია ასორტიმენტის მუდმივი ზრდით. დავამატეთ ახალი პროდუქტები, რომლებიც მიზანად ისახავს ბავშვთა განვითარების ხელშეწყობას. აღნიშნული პროდუქციის მიმართ დაინტერესება მკვეთრად გაიზარდა როგორც მშობლების, ასევე საბავშვო ბაღების მხრიდან.
რომელი ტიპის პროდუქცია დაემატა ასორტიმენტს?
კომპანიის პროდუქციის ასორტიმენტს დაემატა რამდენიმე სახეობის თოჯინების თეატრი, რომელმაც განსაკუთრებული ინტერესი გამოიწვია საბავშვო ბაღების მხრიდან. ასევე, დავამატეთ კიდევ ერთი ახალი პროდუქტი სათამაშო-ტრანსფორმერი, რომელიც წარმოადგენს განმავითარებელ რბილ ავეჯს. აღნიშნული პროდუქტი კომპანია „თვითთან“ კოლაბორაციით შეიქმნა. დაინტერესება ამ კონკრეტული პროდუქტის მიმართ განსაკუთრებით დიდია განმავითარებელი ცენტრების მხრიდან.
როგორია კომპანიის სამომავლო გეგმები?
აქტიურად ვგეგმავთ კომპანიის გაფართოებას და ვორქშოპებისთვის განკუთვნილი სივრცის დამატებას. აღნიშნული მიმართულებით დაინტერესება მნიშვნელოვნად გაზრდილია როგორც მშობლების, ისე ბავშვების მხრიდან. ვფიქრობთ, რომ ამ მიმართულებითაც შევძლებთ მრავალფეროვნების შეთავაზებას მომხმარებლებისთვის.
სხვა სიახლეები
როგორ ცვლის WE DO სამშენებლო სერვისების ბაზარს: განვითარების მიმართულებები და მომხმარებლის მოთხოვნები
24.10.2025.12:00
ვიდუ • WEDO, რომელიც საქართველოს სამშენებლო სფეროში სწრაფად ჩამოყალიბდა, როგორც ერთ-ერთი ყველაზე ინოვაციური და მრავალპროფილური კომპანია, ფართოვდება და უახლოეს მომავალში ფილიალს ქუთაისში გახსნის.
კომპანიის მომსახურების სპექტრი მოიცავს თანამედროვე სტანდარტების შესაბამის, უსაფრთხო და ხარისხიან საფასადე ინვენტარის იჯარას, მიწოდებას და მონტაჟ/დემონტაჟის სერვისს. გარდა ამისა, WE DO სთავაზობს ინტერიერისა და ექსტერიერის დიზაინს, არქიტექტურულ მომსახურებას, კონსულტაციებს და სრულ სამშენებლო-სარემონტო სამუშაოებს.
უფრო დეტალურად, ბაზარზე არსებული სერვისებისა და მომხმარებლის მოთხოვნების შესახებ Business Insider Georgia-ს რეპორტიორმა კომპანია WE DO-ს დირექტორს, თეკო ფიფიას ესაუბრა.
- რამდენი წელია, რაც WE DO ქართულ ბაზარზე ოპერირებს და როგორ განვითარდა კომპანია ამ წლების განმავლობაში?
- WE DO სამშენებლო ბაზარზე 2020 წელს გამოჩნდა და უკვე 5 წელია, აქტიურად ვართ ამ ინდუსტრიაში. ვერ ვიტყოდი, რომ მარტივი იყო, თუმცა ნამდვილად საინტერესო. საწყის ეტაპზე საქმიანობა სულ 3 თანამშრომლით დავიწყეთ — სტარტაპი სახელად „ვიდუ“, რომლებიც ყოველდღე ვცდილობდით მის განვითარებას.
დღეს „ვიდუს“ 100-მდე თანამშრომელი ჰყავს, და ეს ყველაფერი გუნდის განვითარებისკენ სისწრაფით არის გამოწვეული. ამ დროის განმავლობაში დავიმატეთ პროდუქტები, სერვისები, საერთოდ ახალი და განსხვავებული მიმართულებები. ბაზარმა გაგვიცნო და უკვე ჩვენი სახელი ჩვენს პროდუქციასთან ასოცირდება. კიდევ ძალიან ბევრი ისტორია დგას ამ 5 წლის უკან, თუმცა ალბათ ერთი ინტერვიუ არ იქნება საკმარისი ამის მოსაყოლად...
- დღეისათვის რა სერვისებს აწვდით ბაზარს და როგორია მომხმარებლის მოთხოვნა თითოეულ სერვისზე?
- დღესდღეობით ჩვენი კომპანიის ძირითადი მიმართულება არის საფასადე ლითონკონსტრუქციების - მათ შორის ხარაჩოსა და ელექტრო კალათის - იჯარა/რეალიზაცია და ამ პროდუქტებთან დაკავშირებული სრული სერვისი.
ჩვენი გამოცდილება გვაძლევს შესაძლებლობას, სხვადასხვა ტიპის პროექტებს შევთავაზოთ ინდივიდუალურად მორგებული გადაწყვეტილებები - იქნება ეს მცირე სამშენებლო ობიექტი თუ დიდი მასშტაბის პროექტი. წლების განმავლობაში ჩვენი პროდუქციის მოთხოვნა სტაბილურად იზრდებოდა, რაც მოწმობს ჩვენი სერვისის ხარისხსა და საიმედოობაზე.
ბაზარზე მოქმედების პერიოდში არაერთხელ ყოფილა „ბუმის“ პერიოდები - განსაკუთრებით კონკრეტულ პროდუქტებზე ან სერვისებზე, რაც სამშენებლო აქტივობის ზრდასთან იყო დაკავშირებული.
გარდა იმისა, რომ საფასადე ინვენტარი გვაქვს მთავარ პროდუქტად, ცოტა ხნის წინ დავიმატეთ ახალი პროდუქტი ლიფტების სახით და ასევე სერვისი რომელიც მოიაზრებს - კერძო სახლების მშენებლობა, რემონტი და ავეჯით მოწყობა. ეს მიმართულება ჩვენთვის საკმაოდ ახალი და საინტერესოა. ამიტომ ვცდილობთ აქაც ინოვაცია შემოვიტანოთ.
მთლიანობაში „ვიდუ“ აგრძელებს განვითარებას, აძლიერებს პოზიციებს ბაზარზე და მუდმივად ცდილობს, მომხმარებლებს შესთავაზოს უფრო ეფექტური, უსაფრთხო და ინდივიდუალური გადაწყვეტილებები.
- რომელი ტიპის საფასადე ინვენტარს სთავაზობთ მომხმარებლებს და რით გამოირჩევა თქვენი შეთავაზება ბაზარზე არსებული სხვა ვარიანტებისგან?
- საფასადე ხარაჩო და ელექტრო კალათა ეს ის ძირითადი ორი პროდუქტია, რომელსაც ფასადის მოსაპირკეთებლად იყენებენ. ძირითადად ზედაპირი იფარება საღებავის ფენით, ან ვენტილირებადი ფასადით.
რას აკეთებს WE DO
● სერტიფიცირებული ინვენტარი, რომელიც შეესაბამება უსაფრთხოების საერთაშორისო სტანდარტებს;
● ტექნიკური მხარდაჭერა და სერვისი — ტექნიკური სამსახური უზრუნველყოფს საფასადე ინვენტარის ინსტალაციის, გადაადგილებას და ყველა საჭირო სერვისს
● მორგებული პირობები — იჯარის ვადები, მიწოდება და მომსახურება - ყოველთვის ინდივიდუალურად ეწყობა თითოეული კლიენტის მოთხოვნას;
● სანდოობა და გამოცდილება — მრავალწლიანი მუშაობის განმავლობაში დავიმკვიდრეთ პოზიცია, როგორც სტაბილურმა და პროფესიონალმა პარტნიორმა სამშენებლო სფეროში.
სხვათა შორის, მინდა აღვნიშნო, რომ ჩვენ ერთ-ერთი პირველი ვიყავით, ვინც ფასადზე ელექტრო კალათით მუშაობა დანერგა საქართველოში. შემდგომ უკვე ტენდენცია შეიქმნა ამ სერვისის, და ზუსტად ამიტომაც ვცდილობთ, ყოველდღიურად რაიმე ინოვაცია/სიახლე შევთავაზოთ ჩვენს მომხმარებლებს.
- როგორ მოახერხეთ ინოვაციური სერვისის ჩამოყალიბება ისეთ კონკურენტულ სფეროში, როგორიც არის სამშენებლო ინდუსტრია?
- თავიდან საკმაოდ რთული იყო. ჩვენ ისეთი სერვისის დანერგვა გვინდოდა, რომელიც სამშენებლო ინდუსტრიისთვის ახალი იყო. მაშინ ყველა ამ სერვისებს სხვადასხვა ფიზიკურ პირს უკვეთდა, სხვა იყო ფასების დიაპაზონიც. შემდგომ ჩვენ შევედით საკმაოდ სტრუქტურირებულ ბაზარზე, გავავლეთ სწორი ხაზი და მივხვდით, რომ გამონაკლისები არ უნდა დაგვეშვა. დროთა განმავლობაში საკმაოდ დიდი პორტფელი შევაგროვეთ — ეს ადამიანები დღემდე ჩვენთან არიან, მათთან უკვე წლების პარტნიორობა და მეგობრობა გვაკავშირებს.
WE DO უკვე ოპერირებს თბილისში და ბათუმში - ხომ არ გეგმავთ სერვისების გავრცელებას სხვა დიდ ქალაქებშიც?
- რა თქმა უნდა გვაქვს გეგმაში. ამ მომენტისთვის აქტიურად ვმუშაობთ ქუთაისის ფილიალის გახსნაზე. მიუხედავად იმისა, რომ ჩვენი სერვისები მთელი საქართველოს მასშტაბით ვრცელდება, ფილიალების ქონა საკმაოდ მნიშვნელოვანია, რომელიც „ვიდუს“ დეცენტრალიზაცია უწყობს ხელს.
- თქვენს გამოცდილებაზე დაყრდნობით, რომელი სერვისი სარგებლობს უფრო დიდი პოპულარობით - გაქირავება თუ გაყიდვები?
- შემიძლია თავისუფლად ვთქვა, რომ ორივე. არის შემთხვევები, როდესაც მომხმარებლებს უნდა საკუთრებაში ხარაჩოს არსებობა, თუმცა უკვე შემდგომ ხვდებიან, რამდენად რთულია ასეთი პროდუქციის მენეჯმენტი -ხშირად ჩვენგან შეძენილ ხარაჩოს ისევ ჩვენ ვუწევთ სხვადასხვა ტიპის სერვისს.. ამიტომ ასე ცალსახად ვერ გამოვყოფთ რომელიმე მიმართულებას. ჩემი აზრით, გაყიდვა იქნება ეს თუ გაქირავება - ორივე შემთხვევაში, საბოლოოდ ერთჯერადი ოპერაცია არ გამოგვდის და კვლავ გრძელვადიანი ურთიერთობები გვიყალიბდება.
- როგორია თქვენი მიდგომა უსაფრთხოების და ხარისხის სტანდარტების დაცვასთან დაკავშირებით? გაქვთ თუ არა შესაბამისი სერტიფიკაციები ან შემოწმების მექანიზმები?
- ჩვენ ბაზარზე მხოლოდ სერტიფიცირებული სამშენებლო ინვენტარით ვოპერირებთ. გარდა ამისა გვყავს სერტიფიცირებული ტექნიკური სამსახური, რომელიც პერიოდულად გადიან გადამზადებას.
უსაფრთხოება ამ სფეროში ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორია, მით უმეტეს, ჩვენი პროდუქტები მასშტაბურ შენობებსა თუ ფასადებზე ინსტალირდება. აქედან გამომდინარე, ყოველთვის სიმაღლესთან მუშაობასთან არის დაკავშირებული. ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ ხარაჩო თუ ელექტრო კალათი უსაფრთხოების სტანდარტების შესაბამისად იყოს მოწყობილი და თვითონ პროდუქტიც ამ სტანდარტებს შეესაბამებოდეს. ასევე სერტიფიცირებულები არიან ტექნიკური სამსახურის წარმომადგენლებიც.
- არქიტექტურულ მომსახურებაში ძირითადად რა ტიპის პროექტებზე მუშაობთ ?
- არქიტექტურის მიმართულებას „ვიდუსთვის“ სტარტაპის სახე აქვს. 5 წელია, რაც მშენებლებს ვეხმარებით სამუშაო პროცესების გამარტივებაში, ამიტომ ჩვენც გადავწყვიტეთ, მშენებლები გავმხდარიყავით. საწყის ეტაპზე მხოლოდ კერძო სახლების პროექტებზე ვმუშაობთ — ვაკეთებთ სრულ არქიტექტურულ სერვისს, შემდგომ კი, მოთხოვნიდან გამომდინარე, რემონტით და ავეჯით მოწყობითაც უზრუნველვყოფთ. მცირე პროექტებში უკვე გამოვცადეთ თავი, ამიტომ ახლა უფრო მასშტაბური პროექტებისთვის ვემზადებით.
- სთავაზობთ თუ არა კლიენტებს პროექტის მართვის სრულ პაკეტს - დაწყებული კონსულტაციიდან, დასრულებული სარემონტო სამუშაოებით?
- სრული პაკეტი მოიცავს: სახლის პროექტირებას, აშენებას, რემონტს, დიზაინსა და ავეჯით მოწყობას. მოცემულ ჰოლისტიკურ სერვისს თავიდან ბოლომდე მართავს ჩვენი პროექტების მენეჯერი და მომხმარებელი უბრალოდ თვალს ადევნებს მიმდინარე მოვლენებს. მას არ უწევს მოიძიოს კერამოგრანიტის ხელოსანი, შპალერის გამკრავი, ობიექტზე მიიტანოს დაკლებული ფუგა, ან ლურსმანი. მთავარი რასაც მომხმარებელი იღებს ეს სიმშვიდეა, რომელიც სამშენებლო თუ სარემონტო პროცესის ქაოსის გამო ირღვევა.
- გეგმავთ ახალი სერვისების დამატებას ან ტექნოლოგიური განახლებების განხორციელებას? როგორია კომპანიის განვითარების სტრატეგია უახლოეს მომავალში?
- 5 წელია თითქოს არც დიდი დროა, თუმცა არ მცირე მონაკვეთია. ამ დროში ჩვენ განვავითარეთ პროდუქცია, დავტესტეთ სხვადასხვა მიმართულება და არ ვჩერდებით. სულ ვცდილობთ რაიმე ახალი შევთავაზოთ ბაზარს ეს იქნება სერვისი თუ პროდუქტი. როგორც მანამდე აღვნიშნე ვემზადებით მშენებლობის მასშტაბური პროექტებისთვის და აქტიურად ვმუშაობთ პროდუქტების დამატებასა და ქუთაისში ფილიალის გახსნაზე. დარწმუნებული ვარ კიდევ უამრავ სიახლეს შევთავაზებთ ბაზარს და განვაგრძობთ იმ ტენდენციის თუ ხარისხის დამკვიდრებას, რომელიც თამამად შემიძლია ვთქვა ხუთი წელია არ გაჩერებულა.