მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესი
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ყველა სიახლეტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკა
ფინანსური განათლებასტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველი
საზოგადოებაკიბერუსაფრთხოებავიდეომოსაზრება
პერსონალური ფინანსებიპოდკასტებიედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსი
ბიზნეს მრჩეველიშაინენერჯიAversi Pharma
flag
AMD 7069.8
-0.0029
flag
AZN 1.5957
-0.0001
flag
CNY 37.786
-0.0044
flag
EUR 3.1511
-0.0192
flag
GBP 3.635
-0.0167
flag
KZT 51.44
-0.0016
flag
TRY 0.0674
-0.0001
flag
USD 2.7127
-0.0011

"საქკაბელი" საექსპორტო არეალის პარალელურად ასორტიმენტსაც აფართოებს

news image

"საქკაბელი" საექსპორტო არეალის პარალელურად ასორტიმენტსაც აფართოებს. როგორც კომპანიის მმართველი პარტნიორი ედიშერ მამალაძე განმარტავს, მალე კომპანია ბაზარს სექტორულ კაბელს შესთავაზებს.

ბაზარს შევთავაზებთ სექტორულ კაბელს, რომელიც ახალი მოთხოვნებიდან გამომდინარე საკმაოდ აქტუალურია და მალე ბაზარი იხილავს მას. პროდუქტი დენის გადაცემაში გამოიყენება და განსხვავებით ადრინდელი კაბელებისა უფრო ეკონომიურია ღირებულებით და უფრო ოპტიმალური არის ელექტროინჟინრისთვის სამუშაოდ “, - ამბობს ედიშერ მამალაძე.

საქკაბელიდღეს აქტიურადაა წარმოდგენილი ევროპის ბაზარზე, ასევე ისრაელში. თუმცა კომპანია მიღწეულ შედეგს არ კმაყოფილდება და საექსპორტო არეალის გაფართოებას განაგრძობს.

შეიძლება ექსპორტის არეალი გავაფართოვოთ, როგორც დსთ-ში, ასევე ევროპაში. ევროპაში იგეგმება ევროპული სტანდარტების, ახალი სტანდარტების ათვისებიდან გამომდინარე. მოთხოვნა არის საკმაოდ მზარდი. მოგეხსენებათ, რეგიონში განვითარებული მოვლენებიდან გამომდინარე ეს ბაზრები განიცდის, როგორც ზრდას, ასევე მომწოდებელთა ცვლილებას და ჩვენ აქტიურად ვცდილობთ რომ ამ მომწოდებელთა რიგში აღმოვჩნდეთ “, - აღნიშნავს მამალაძე.

კომპანიის მმართველის პარტნიორის თქმით ,პროდუქციის ფასები დამოკიდებულია ნავთობის ფასზე, რაზეც დღესდღეობით ზრდა შეინიშნება და ამან შესაძლოა გამოიწვიოს სპილენძისა და ალუმინის ფასების ზრდა.

როგორც მოგეხსენებათ, ალუმინიც და სპილენძით ენერგო მატარებელია. აქედან გამომდინარე, ნავთობის ფასი კავშირშია მის ზრდასთან ან შემცირებასთან. აქამდე  სტაბილურად ვითარდებოდა. დღესდეობით, ნავთობის ფასის ზრდა შეიმჩნევა. შესაძლოა ამას მოჰყვეს, როგორც ალუმინის, ასევე სპილენძის ფასის ზრდა, მაგრამ მე ვფიქრობ რომ ეს დროებითი მოვლენაა ირანის პროცესიდან გამომდინარე და ალბათ დარეგულირდება “, - განმარტავს ედიშერ მამალაძე.

შეგახსენებთ, „საქკაბელი“ 67-ე წელია იკავებს ადგილობრივ ბაზარზე სფეროს ლიდერის პოზიციას და მომხმარებელს, როგორც საკაბელო, ისე ელექტრიფიკაციასთან დაკავშირებულ სხვა 2000-მდე დასახელების პროდუქტს სთავაზობს. კომპანიის ერთ-ერთი პრიორიტეტული მიმართულება ქართულ ეკონომიკაში იმპორტის ჩანაცვლება და საექსპორტო ბაზრების დივერსიფიცირებაა.

news banner
ნინო ჭანტურია ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ბიზნესი
image სექტემბრიდან Camex Airlines-ი ავიაპარკს კიდევ თვითმფრინავი დაემატება

17.07.2025.14:00

სექტემბრიდან ქართული სატვირთო ავიაკომპანია Camex Airlines-ი ავიაპარკს კიდევ თვითმფრინავი დაემატება, რაც კომპანიის გამტარუნარიანობას 40%-ით გაზრდის.

როგორც Business Insider Georgia-სთან Camex Airlines-ის ხელმძღვანელმა გიორგი სეთურიძემ განაცხადა, სექტემბრიდან ავიაკომპანიის ავიაპარკში მყოფ სამ საჰაერო ხომალდს უკვე მეოთხე - Boeing 767-300ERF დაემატება. 

„სექტემბრიდან უკვე გვეყოლება 2 ერთეული  Boeing 737-800, 22 ტონიანი ბორტი და 2 ერთეული Boeing 767-300ERF, 55 ტონიანი ბორტი. ძალიან დიდ სირთულეს წარმოადგენს დღეს ახალი ბორტების მოძიება, მაგრამ მიუხედავად ამისა იმედს არ ვკარგავთ და გამომდინარე ჩვენი ბიზნეს მოდელიდან ვცდილობთ, რომ ბორტები კიდევ დავამატოთ. ჯერჯერობით ეს მარტივი არ არის და არ ვიცით თუ როდის და რამდენი, მაგრამ მუშაობა მიმდინარეობს“, - აცხადებს გიორგი სეთურიძე.

აღსანიშნავია, რომ Camex Airlines-ი გარდა ტრანზიტული ტვირთებისა საქართველოს ტვირთებსაც აქტიურად ემსახურება. 


სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოს 2025 წლის პირველი ნახევრის მონაცემებით, მაღალია ზრდის მაჩვენებლები საჰაერო სატვირთო გადაზიდვების კუთხით. 2025 წლის იანვარ-ივნისში, საჰაერო გზით გადაზიდული ტვირთების მოცულობამ 16550.916 ტონა შეადგინა. 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, ტვირთბრუნვა 50%-ით გაიზარდა.


Camex Airlines-ის ხელმძღვანელი ამბობს, რომ ბოლო წლებში ქართული სატვირთო ავიაკომპანიების და ზოგადად სატვირთო ავიაპარკი ისე გაიზარდა, რომ ქართული კომპანიები უკვე კონკურენციაში შევიდნენ უცხოურ საჰაერო სატვირთო გადამზიდავებთან. 


„ისტორიულად ისე ჩამოყალიბდა, რომ საქართველოს ბაზარზე, იმპორტზე, 4-5 ოპერატორი მუშაობდა, თუმცა ბოლო წლების ტენდენცია გვიჩვენებს, რომ ქართული კომპანიები აქტიურად არიან უკვე ჩართულები და საქართველოში შემომავალ ტვირთებზე, ანუ იმპორტზე აქტიურად მუშაობენ. რაც შეეხება ტვირთბრუნვას და ზოგადად საქართველოში საჰაერო კარგოს ზრდას, ეს განპირობებულია საქართველოში ჩინური ელექტრონული პლატფორმების გააქტიურებით და ალბათ ეს ტენდენცია შენარჩუნდება და ზრდა კიდევ არის მოსალოდნელი - თვითონ ამ ჩინური პლატფორმების პროგნოზს თუ დავუჯერებთ“, - აცხადებს სეთურიძე.

მისივე თქმით, ბაზარზე კონკურენცია არის და ქართული სატვირთო ავიაკომპანიები უკვე კონკურენციას უწევენ  აზერბაიჯანულ და თურქულ სატვირთო გადამზიდავებს.


„რა თქმა უნდა ყველა ქართული ავიაკომპანია ვინც დღეს ოპერირებს კონკურენციაშია, როგორც Silk Way-სთან, რადგანაც აღმოსავლეთიდან მომდინარე ტვირთები მათი წილი იყო, და ასევე Turkish Cargo-სთან. Turkish Airlines-ს საკმაოდ კარგი ქსელი აქვს მსოფლიოს მასშტაბით და მოთხოვნა საკმაოდ მაღალია და მაღალ ფასშიც ყიდის პროდუქტს. ასე, რომ ჩვენ საკმაოდ ხელსაყრელი პოზიცია გვიკავია და რა თქმა უნდა კონკურენციას ვუწევთ“,  განმარტავს Camex Airlines-ის ხელმძღვანელი.


გიორგი სეთურიძის თქმით, ქართული სატვირთო გადამზიდავებისთვის მთავარი ბაზარი მაინც საერთაშორისო ტვირთებია. 


„ქართული კომპანიები ჩვენ ძირითადად ვმუშაობთ საერთაშორისო ბაზარზე, ანუ ქართული ეკონომიკა ჩვენთვის სულ რამდენიმე პროცენტია რეალიზაციაში. მაგრამ მიუხედავად ამისა, ჩვენ გაქვს იმის საშუალება, რომ იმპორტზე ზოგიერთ შემთხვევაში მოვნახოთ ისეთი ბაზრები, სადაც აი ამ ნიშურ პროდუქტს ავითვისებთ და კლიენტებს ამ სერვისსაც შევთავაზებთ. 


მსოფლიო საჰაერო კარგოს ბაზრის ტრენდი, რომ შევაფასოთ თვითონ ტვირთბრუნვა მზარდია, ყველა ავტორიტეტული ორგანიზაციები აფასებენ ამას გრძელვადიან პერსპექტივაში, დაახლოებით წელიწადში 4%-იანი ზრდით. მაგრამ ამავე დროს თვითონ საერთაშორისო სატვირთო ფლოტი განიცდის საკმაოდ დიდი კრიზისს. გამომდინარე აქედან მომავალ პერიოდში ახალი თვითმფრინავების დამატება, ნებისმიერი ოპერატორისთვის საკმაოდ დიდ სირთულეებს წარმოადგენს და ისინი ვინც ბაზარზე ვართ, ჩვენთვის ეს იმის მაჩვენებელია, რომ დატვირთვის კუთხით პრობლემა არ უნდა შეგვექმნას“, - აცხადებს სეთურიძე. 

 

 

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა