ქართლის ქარის ელექტროსადგურის გამომუშავება 9%-ითაა გაზრდილი
ქართლის ქარის ელექტროსადგურის გამომუშავება 9%-ითაა გაზრდილი. სახელმწიფო ელექტროსისტემის (gse) საიტზე განთავსებული ინფორმაციით, 2025 წლის იანვარ-აგვისტოში ქართლის ქარის ელ.სადგურის გამომუშავებამ 56,54 მლნ კვტ/სთ შეადგინა, ხოლო 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდში კი 51,68 მლნ კვტ/სთ.
მიმდინარე წელს ელექტროსადგურმა ყველაზე მეტი ელექტროენერგიის გამომუშავება ივნისში მოახერხა, სულ 9,04 მლნ კვტ/სთ.
რაც შეეხება ქართლის ქარის ელექტროსადგურის მიერ გამომუშავებულ ელექტროენერგიის წლიური სტატისტიკა ასე გამოიყურება:
2023 წელი - 86,12 მლნ კვტ/სთ
2022 წელი - 87,49 მლნ კვტ/სთ
2021 წელი - 83,4 მლნ კვტ/სთ
2000 წელი - 90.8 მლნ კვტ/სთ
2019 წელი - 84.7 მლნ კვტ/სთ
2018 წელი - 84.3 მლნ კვტ/სთ
2017 წელი - 87.8 მლნ კვტ/სთ.
ქართლის ქარის ელექტროსადგურმა გამომუშავება 2016 წლის ნოემბრიდან დაიწყო და ორ თვეში 9.0 მლნ კვტ/სთ ელექტროენერგია გამოიმუშავა.
ქართლის ქარის ელექტროსადგური შიდა ქართლის რეგიონში, გორის/ქარელის მუნიციპალიტეტში მდებარეობს და მისი სიმძლავრე 20,7 მგვტ-ია. ქართლის ქარის ელექტროსადგურის მშენებლობის ნებართვა 2016 წლის 6 იანვარს გაიცა, ხოლო დასრულდა 2019 წლის 19 სექტემბერს.
ინვესტიციის მოცულობამ 29.7 მლნ აშშ დოლარი შეადგინა. პროექტის განმახორციელებელია კომპანია „ქართლის ქარის ელექტროსადგური“.
სხვა სიახლეები
ELT Group-ი 2025 წელს დინამიური ზრდით და საერთაშორისო პარტნიორობებით გამოირჩეოდა - 2026 წელს კი გეოგრაფიული გაფართოება და ინოვაციური პროექტები იგეგმება
24.12.2025.18:00
დეველოპერული კომპანია ELT Group-ი 2025 წელს დინამიური ზრდით, მასშტაბური გაყიდვებისა და ახალი საერთაშორისო პარტნიორობებით ასრულებს. წლის განმავლობაში კომპანიამ საერთაშორისო აღიარებაც მოიპოვა - ELT Group-ის პროექტმა World Luxury Hotel Awards-ზე გაიმარჯვა.
2026 წელს ELT Group-ი კიდევ უფრო ამბიციური გეგმებით ხვდება, რაც მისი პროექტების გეოგრაფიულ გაფართოებას გულისხმობს.
უფრო დეტალურად, როგორ აფასებს ELT Group-ი 2025 წელს და რა გეგმები აქვს კომპანიას 2026 წლის განმავლობაში, Business Insider Georgia დეველოპერული კომპანიის გენერალურ დირექტორს, მამუკა მახათაძეს, ესაუბრა.
- როგორ აფასებთ 2025 წელს ELT Group-ის საქმიანობის კუთხით, განსაკუთრებით პროექტების განხორციელების, გაყიდვების და ინვესტიციების თვალსაზრისით?
- ELT Group-ს მართლაც განვითარების და ზრდის წელი ჰქონდა. დავიწყეთ ახალი პროექტი “სტატუს ჰაუსი”, რომლის 60% უკვე რეალიზებულია. ასევე გავაფორმეთ პარტნიორობის ხელშეკრულება კიდევ ერთ ესპანურ სასტუმრო ბრენდთან, და “ოქსიდენტალის” სასტუმრო უახლოეს წლებში დაემატება ჩვენს იელთი კვარტალს ბათუმში.
- რომელ პროექტებს ჰქონდა ყველაზე დიდი წარმატება 2025 წელს და რატომ?
- ძალიან წარმატებულად შეიძლება ჩაითვალოს ჩვენი პრემიუმ პროდუქტი “ესპანური კვარტალი თბილისში”, სადაც ჯერ მხოლოდ 3 სართულის ფილა დაისხა და სადაც 2025 წელს სრულად დავხურეთ გაყიდვები საცხოვრებელ ბლოკში.
- როგორ შეიცვალა მყიდველთა ინტერესი - ადგილობრივი ბაზრის მომხმარებლების გარდა, იყო თუ არა ზრდა საერთაშორისო ინვესტორებიდან?
- მყიდველთა გეოგრაფია მუდმივად იცვლება და დამოკიდებულია მრავალ ფაქტორზე. 2025 წელს განსაკუთრებული ზრდა გვქონდა ცენტრალური აზიის, ისრაელის, ახლო აღმოსავლეთის და დიდი ბრიტანეთის მიმართულებით.
- რა გამოწვევები და სიახლეები შეიმჩნეოდა 2025 წლის განმავლობაში მშენებლობისა და ინფრასტრუქტურული პროექტების მხრივ? ანუ როგორ აფასებთ ზოგადად დეველოპერულ ბაზარს?
- ძირითად გამოწვევად შეიძლება ჩაითვალოს ხარჯების ზრდა, თუმცა სექტორმა გამოავლინა მოქნილობა და შედარებით უმტკივნეულოდ გადაიტანა ეს პროცესი. ბაზარი დინამიურად ვითარდება. მიმდინარეობს კომპანიების გაფართოება, პორტფელის ზრდა და დივერსიფიცირება.
- რა ძირითადი სტრატეგიული მიზნები აქვს ELT Group-ს 2026 წლისთვის?
- 2026 წლისთვის ჩვენი მიზანია გაყიდვების გეოგრაფიის გაფართოება, ახალი, განსხვავებული პროექტების ჩაშვება და კიდევ მეტი საერთაშორისო პარტნიორობის შემოყვანა საქართველოში. განსაკუთრებულად ველოდებით ჩვენი მსხვილი ნიშური პროექტის პრეზენტაციას კახეთში, რომელსაც სავარაუდოდ გაზაფხულზე ვაცნობებთ საზოგადოებას.
- რა არის მთავარი პრიორიტეტი, რომ ELT Group-ის პროექტები მომხმარებლებისთვის უფრო მიმზიდველი და ინოვაციური გახდეს?
- საინვესტიციო მიმზიდველობა და განსხვავებულობა. ეს ორი ძირითადი ღერძია ჩვენი სტრატეგიული განვითარების. ჩვენ ვქმნით საინვესტიციო პროდუქტს და ამიტომაც გვყავს ყველაზე მეტი, 65 ქვეყნის წარმომადგენელი, როგორც ინვესტორი. პროდუქტი, რომელსაც ვქმნით, განსხვავებულია საქართველოსთვის. მისი შინაარსი კი არის: “წარმოიდგინე, იცხოვრო სასტუმრო გარემოში”, რაც გულისხმობს ყველა სასტუმრო სერვისის სახლში მიწოდებას და შესაბამის ინფრასტრუქტურას.