მთავარიბიზნესიეკონომიკათეგეტა ბიზნესისთვის
ტურიზმიფინანსებიჯანდაცვასპორტი
ტექნოლოგიებიმსოფლიოპოლიტიკაფინანსური განათლება
სტარტაპებიWEEKENDბიზნეს მრჩეველისაზოგადოება
კიბერუსაფრთხოებამოსაზრებაპერსონალური ფინანსებიპოდკასტები
ედიტორიალიბიზნეს ინთელიჯენსიყველა ვიდეოყველა სიახლე
flag
AMD 7102.5
-0.0085
flag
AZN 1.6022
-0.0009
flag
CNY 38.248
-0.0035
flag
EUR 3.1967
-0.0067
flag
GBP 3.6649
-0.011
flag
KZT 49.73
-0.0011
flag
TRY 0.0653
-0.0002
flag
USD 2.7238
-0.0025

პლატფორმის გაშვებისთანავე 2000 სტუდენტი დარეგისტრირდა - რას გეგმავს Roommate.ge საქართველოს ბაზარზე

news image

როგორ მუშაობს პლატფორმა roommate.ge, რომელიც ბინების გაქირავების ბაზარზე ერთი წლის წინ გამოჩნდა. რა არის პლატფორმის მთავარი კონკურენტული უპირატესობა და ვინ სარგებლობს ამ სერვისით, ამ და სხვა საკითხებზე Business Insider Georgia პლატფორმის დამფუძნებელს თაკო გამყრელიძეს ესაუბრა:

მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნებში, მათ შორის თურქეთში, საქართველოა და იტალიაში და სხვა..  სტუდენტები გამოდიან ქუჩაში და ბინის ქირის მაღალ ფასებსა და სტუდენტური საცხოვრებლების დეფიციტს აპროტესტებენ. ბინის ქირის ყოველწლიურ ზრდასთან ერთად სტუდენტური საცხოვრებელი კიდევ უფრო დიდი გამოწვევა ხდება.

ამ პრობლემის გადასაჭრელად, ერთი წლის წინ, გადავწყვიტეთ შეგვექმნა პლატფორმა, რომელიც სტუდენტებს დაეხმარებოდა ინტერესების მიხედვით ეპოვათ ერთმანეთი, გამხდარიყვნენ ოთახის მეზობლები ბინის ქირის ხარჯის გაყოფის მიზნით.
პლატფორმის გაშვებისთანავე 2000 სტუდენტი დარეგისტრირდა, თუმცა მომხმარებელთან კომუნიკაციის შედეგად მივხვდით, რომ რეალურად უფრო დიდი პრობლემა არსებობს, რომელიც ბინის მეპატრონეებთან არის დაკავშირებული. 

ხელმისაწვდომი ბინების არ არსებობის მიზეზი ასევე აღმოჩნდა ის, რომ ბინის მეპატრონეები არ ენდობიან  სტუდენტებს  და არ სურთ მათ მიაქირაონ ბინა ორი ძირითადი შიშის გამო: 

  • ფიქრობენ, რომ სტუდენტები ბინას დაუზიანებენ და არ მოუფრთხილდებიან 

  • ბინის მეპატრონეებს არ სჯერათ, რომ სტუდენტები მათ თანხას დროულად გადაუხდიან 

ამის შემდეგ ჩვენი მიზანი ასე დავსახეთ - რა ღირებულება უნდა შევუქმნათ ბინის მეპატრონეებს, რომ მათ ბინები სტუდენტებზე თავისუფლად გააქირაონ?

სწორედ ამ მიზეზის გამო, პლატფორმაზე დავამატეთ ბინის მეპატრონეებისთვის ახალი ფუნქციონალი, რათა გაგვენეიტრალებინა მათი შიშები და დამატებითი ღირებულება შეგვექმნა ბინის სტუდენტებზე გაქირავების შემთხვევაში: 

  • ჩვენი პლატფორმის დახმარებით ბინის მეპატრონეები იღებენ ბინის ფოტოებს ყოველთვე სტუდენტებისგან, რათა დარწმუნდნენ, რომ მათ სახლში ყველაფერი წესრიგშია.

  •  თითოეულ ჩვენს გაქირავებულ სახლში, ერთ-ერთი სტუდენტი დანიშნულია, როგორც ლიდერი, რომელიც ზრუნავს სახლის მოვლაზე და ბინის დაზიანების თავიდან არიდებაზე,  რის გამოც იღებს სხვადასხვა ფინანსურ ბენეფიტებს. 

  • მდგმურების შემოწმება; 

  • ონლაინ გადახდები, თანხის შეგროვება; 

  • კარგად გაწერილი Terms and Conditions, რათა ბინის მეპატრონე მაქსიმალურად დაცულად გრძნობდეს თავს; 

  • დეპოზიტის და დაზღვევის უზრუნველყოფა;

ჯამურად Roommate ერთი მხრივ სტუდენტებს აძლევს საშუალებას იპოვონ ოთახის მეზობლები, ხელმისაწვდომი ბინა და გაიყონ ბინის ქირის ხარჯი. მეორეს მხრივ ბინის მეპატრონეებს ეხმარება გაქირავების შემდგომი პროცესების მართვაში, ბინის დაზიანების თავიდან აცილებასა და კომუნიკაციის ხარჯების შემცირებაში.

რა არის თქვენი კონკურენტული უპირატესობა სხვა მსგავსი პროფილის კომპანიებთან შედარებით და რა განსხვავებული სერვისი გაქვთ?

ჩვენი მთავარი კონკურენტები არიან student.com, ambestudent.com და Doorloop.com.
კონკურენტებისგან  გამოგვარჩევს ჩვენი ფოკუსი გაქირავების შემდგომ პროცესებზე, ჩვენ კონცენტრირებულები ვართ ბინის მეპატრონეებზე და მაქსიმალურად ვზრუნავთ, რომ თავი იგრძნონ მშვიდად, სტაბილურად და დაცულად. განსხვავებით, ჩვენი კონკურენტებისგან, რომლებისთვისაც მთავარია ერთჯერადად ბინის გაქირავება. ეს შესაძლებლობას გვაძლევს გრძელვადიანი პერსპექტივით სტუდენტებისთვის შევქმნათ ბინის უკეთესი შეთავაზებები, რადგან მთავარ ღირებულებას ბინის მეპატრონეებს ვუქმნით. 

რამდენმა ადამიანმა ისარგებლა თქვენი სერვისით და როგორია მომსახურების ფასები?

ამ ეტაპზე გვყავს 3000-მდე რეგისტრირებული სტუდენტი პლატფორმაზე და 40-მდე გაქირავებული ბინა.
გვაქვს ორი შემოსავლის წყარო: 

  • ერთჯერადი შემოსავალი ბინის გაქირავებიდან, რომელიც წარმოადგენს ერთი თვის ღირებულებას  - ბინის მეპატრონე იხდის თანხას.

  • ყოველთვიური შემოსავალი, რომელიც არის ბინის ქირის 5-10%-მდე საკომისიო; გასათვალისწინებელია, რომ Post-rental care-ში ბინის მეპატრონეები არაფერს არ გვიხდიან, არამედ ჩვენ ვამატებთ საკომისიოს ბინის ქირას.
     

როგორ შეაფასებდით გაქირავების ბაზარზე შექმნილ ვითარებას და ვინ არის თქვენი სერვისის ძირითადი მომხმარებლები?

ჩვენი ძირითადი მომხმარებლები არიან სტუდენტები, რომლებიც იცვლიან საცხოვრებელ ადგილს და ასევე დაკავებული ბინის მეპატრონეები, რომლებსაც სჭირდებათ დახმარება გაქირავების შემდგომი პროცესების მართვაში.

ჩვენთვის ძალიან მნიშვნელოვანია ისეთ იდეაზე ვიმუშაოთ, რომელიც მასშტაბური და და გლობალური პრობლემაა. 

ამჟამად, გლობალურად სტუდენტების საცხოვრებლის ბაზარი ემსახურება 235 მილიონ სტუდენტს, მათგან 70% არ ცხოვრობს უნივერსიტეტის საცხოვრებელში. გარდა ამისა, პანდემიის შემდეგ იზრდება დიჯითალ ნომადების რაოდენობა და კვლევების თანახმად 2030 წლისთვის 100 მილიონს მიაღწევს. 

თავდაპირველად ჩვენ საწყისი სამიზნე ბაზარი წარმოადგენს საქართველოსა და თურქეთში ადგილობრივ და საერთაშორისო სტუდენტებს, რომლებმაც შეიცვალეს საცხოვრებელი ადგილი. ჯამურად მათი რაოდენობა შეადგენს 4,023,200.
 

რა ტიპის ბინებზე და რომელ უბნებზეა ძირითადი მოთხოვნა?

სტუდენტებისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანია საცხოვრებელი იქირაონ უნივერსიტეტთან ახლოს ან მეტროსთან ახლოს. ყველაზე მეტად მოთხოვნადია 2 და 3 საძინებლიანი ბინები, რადგან ამ შემთხვევაში უფრო მარტივია რამდენიმე სტუდენტმა გაიყოს ხარჯი და შედარებით ნაკლები თანხის გადახდის საშუალება ჰქონდეთ.

რა სიახლეებს გეგმავს კომპანია 2024 წელს?

2024 წელს სამ მთავარ სიახლეზე ვმუშაობთ: 

  1. პროდუქტის განვითარება: ამ ეტაპზე ვცდილობთ პლატფორმაზე გავმართოთ ყველა პროცესი ისე, რომ სტუდენტებს ჩვენი დახმარების გარეშე შეეძლოთ ქირაობის პროცესების გავლა, ბინის მეპატრონეებს კი გაქირავების შემდგომი პროცესების მართვა; 

  2. ინვესტიციების მოძიება: 2024 წელს ვგეგმავთ, რომ მოვიძიოთ ინვესტორები და გავხსნათ საინვესტიციო რაუნდი; 

  3. ახალი ბაზრის მოკვლევა: გარდა ამისა ვგეგმავთ უცხოურ ბაზრებზე ექსპერიმენტების ჩატარებას, რომ შევარჩიოთ სწორი ბაზარი საზღვარგარეთ პროდუქტის გასატანად. 

news banner
ავტორი
LIVE

დღის ტოპ 10 სიახლე











სხვა სიახლეები

ბიზნესი
image ლიბერთი ბიზნესის ახალი კამპანია - გაზარდე საქმე, რომელიც გიყვარს

03.10.2025.16:29

ლიბერთიმ მცირე, საშუალო და აგრო ბიზნესებისთვის ახალი კამპანია წამოიწყო, რომლის მთავარი გზავნილია – „გაზარდე საქმე, რომელიც გიყვარს“. კამპანიის მიზანია მომხმარებლებისთვის ისეთი საბანკო სერვისების შეთავაზება, რომლებიც მოქნილი და მათ საჭიროებებზე მორგებულია. ამ ინიციატივასთან დაკავშირებით, საკუთარი ხედვა გაგვიზიარა ლიბერთის მიკრო და მცირე ბიზნესის დეპარტამენტის უფროსის მოადგილემ, ხათუნა ჭელიძემ.

კამპანიის არსი და ბიზნესის მხარდაჭერა

ხათუნა ჭელიძის თქმით, ლიბერთი უკვე ხუთი წელია აქტიურად ოპერირებს ბიზნესისა და აგრო დაკრედიტების ბაზარზე და ამ პერიოდში მრავალი მცირე და საშუალო ბიზნესისთვის გახდა მნიშვნელოვანი ფინანსური მხარდამჭერი. „ეს კამპანია არის წინა აქტივობების გაგრძელება. ჩვენთან ერთად ბევრმა მეწარმემ გადადგა პირველი ნაბიჯები, დღეს კი შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ისინი წარმატებით აგრძელებენ საქმიანობას და უფრო თამამად გეგმავენ ბიზნესის გაფართოებას. ფინანსური მხარდაჭერა მოიცავს სრულ საბანკო სერვისებს – საოპერაციო მომსახურებას, ელექტრონულ კომერციას, ციფრულ ბანკინგს და სხვა პროდუქტებს,“ აღნიშნა ჭელიძემ.

პროექტი „ახალგაზრდული მეწარმეობა სოფლის განვითარებისთვის

ლიბერთის მონაწილეობა ავსტრიის განვითარების თანამშრომლობის (ADC) და Mercy Corps-ის მიერ მხარდაჭერილ სამწლიან პროექტში „ახალგაზრდული მეწარმეობა სოფლის განვითარებისთვის“ ბანკის სოციალური პასუხისმგებლობის პოლიტიკის მნიშვნელოვანი ნაწილი იყო. „პროექტის ფარგლებში, ჩვენ ჩავატარეთ ფინანსური წიგნიერების ამაღლების ტრენინგები 1600-მდე ახალგაზრდა მეწარმისთვის. საბოლოოდ, დაფინანსდა 60 ბიზნეს იდეა, სულ 1.2 მილიონი ლარის ოდენობით და 215 ადამიანი დასაქმდა. განსაკუთრებით ღირებული იყო ის, რომ პროექტში ჩართული იყვნენ ჩვენი ქვეყნის, ოთხი რეგიონის მოსახლეობა და ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენლებიც“ – აღნიშნა ხათუნა ჭელიძემ.

ინოვაციები და საერთაშორისო აღიარება

ლიბერთის ციფრულმა ბანკმა პირველი საერთაშორისო აღიარება მოიპოვა – ავტორიტეტულმა ფინანსურმა გამოცემამ Global Finance-მა 2025 წლის “World’s Best Digital Bank Awards”-ის ფარგლებში ბანკს შვიდი პრესტიჟული ჯილდო მიანიჭა.

„ჩვენი მიზანია მომხმარებლებისთვის სრულყოფილი და კომპლექსური მომსახურების მიწოდება. ინოვაციური გადაწყვეტილებები – საერთაშორისო გადარიცხვები, ციფრული სერვისები და ბიზნესისთვის მორგებული პროდუქტები – ამ პროცესში უმნიშვნელოვანეს როლს ასრულებს,“ განმარტა ჭელიძემ.

სამომავლო გეგმები

ლიბერთის სტრატეგია მომავალში კიდევ უფრო მეტად ორიენტირებული იქნება მცირე და საშუალო ბიზნესის მხარდაჭერაზე. „ყველა ახალი ინიციატივა მორგებულია მომხმარებელთა საჭიროებებსა და სურვილებზე. ჩვენი სიახლეებიდან გამოვყოფდი Cash-in ბანკომატების ქსელის გაფართოებას, რომელიც მომხმარებლებს ოპერაციების სწრაფად განხორციელების საშუალებას აძლევს, ასევე – ბიზნეს მობაილ ბანკის დანერგვას, იურიდიული პირებისთვის. კამპანია „გაზარდე საქმე, რომელიც გიყვარს“ კი რეალური ფინანსური მხარდაჭერის პლატფორმაა, რომელიც ყველა მეწარმეს აძლევს შესაძლებლობას გააფართოოს ბიზნესი და გაზარდოს შემოსავალი,“ დაასკვნა ხათუნა ჭელიძემ.

საქართველოს ეკონომიკური ფორუმი

Powered by Business Insider Georgia

ვრცლად
economic forum

სიახლეების გამოწერა